אחרי שנים של מאבק ציבורי: בית ספר חדש לשכונת בן ציון

מעל 20 שנה דורשים תושבי שכונת בן ציון ורמת חן שלא להיות תושבים סוג ב'. כעת מאשרת העירייה כי אחרי שהקימה מרכז קהילתי, היא נערכת להקים בית ספר יסודי ברחוב רד"ק.

0
1883
הדמיית בית ספר יסודי רד
הדמיה באדיבות עיריית נתניה

מעל 20 שנה דורשים תושבי שכונת בן ציון ורמת חן שלא להיות תושבים סוג ב'. כעת מאשרת העירייה כי אחרי שהקימה מרכז קהילתי, היא נערכת להקים בית ספר יסודי 

האם השכונות בן ציון ורמת חן בנתניה, שבמשך שני עשורים טוענים התושבים כי הם מרגישים "אזרחים סוג ב'", יזכו למוסדות ציבור? על-פי עיריית נתניה התשובה היא חיובית.

מינהל ההנדסה בעיריית נתניה מאשר, כי בימים אלה הוא נערך לבניית בית ספר יסודי חדש. בית הספר ייבנה ברחוב רד"ק והוא ייקרא על שמו של הסופר והפובליציסט אפרים קישון ז"ל.

בית הספר ייבנה על בסיס עקרונות "בנייה ירוקה". הוא יכלול 24 כיתות לימוד. בנוסף, חללי תמך, ספרייה וחלל רב תכליתי. המבנה ישמש בשעות אחר הצהריים את הקהילה והתלמידים. המבנה החדש מצטרף למרכז קהילתי אותו הקימה העירייה לאחרונה.

מזה שני עשורים דורשים, כאמור, תושבי רמת חן ושכונת בן ציון לקבל שירותים קהילתיים הולמים מעיריית נתניה. עד סוף שנות התשעים פעלו בשכונות מרכזים קהילתיים במבנים של ההסתדרות. ההסתדרות העבירה את המבנים לאחריות העירייה. אט-אט ייעדו מבנים אלה להפעלת ישיבות.

בצומת רחוב האר"י נוצרה באותה עת בעיה חדשה. באזור, שנכון לשנת 1998 אמורה הייתה עיריית נתניה להקים שכונה חדשה, שונו הסדרי התנועה. בצמידות לקבוצת בניינים וכן על "הראש" של כפר עידוד, הקימה עיריית נתניה את גשר האר"י. הגשר במקור היה אמור להיות כמה מאות מטרים דרומית יותר. בעקבות זאת נוצרו עומסי תנועה חסרי תקדים, המשפיעים על התושבים עד היום.

בשכונה הוותיקה גם מבנים שהם "פילים לבנים", שבאופן תמוה עיריית נתניה עד היום לא פועלת נגדם. זאת למרות אין ספור כתבות והחלטות מועצה – עוד משנת 2013.  כך, למשל, בית כנסת ענק שבנייתו נעצרה בין צומת האר"י לבין כפר עידוד.