הקרקע הציבורית הושבחה; מועצת העיר נתניה אישרה מכירתה

עיריית נתניה תפרסם מכרז למכירת קרקע ציבורית שהושבחה והפכה לנכס מניב. בית הספר ייהרס ובמקומו יוקם מגדל משרדים. 

0
668
עסקים בנתניה, נדל
צילום fotolia

עיריית נתניה תפרסם מכרז למכירת קרקע ציבורית שהושבחה והפכה לנכס מניב. בית הספר יהרס ובמקומו יקום מגדל משרדים. 

האם נתניה ויתרה על עוד קרקע אשר שימשה למטרות ציבוריות והפכה לנכס מניב? לטענת חבר האופוזיציה, רני אלוש, התשובה חיובית. חבר המועצה אלוש, יחד עם חבר המועצה עו"ד אדיר בנימיני (קואליציה), טענו בדיוק כך במהלך דיון לאישור יציאה למכרז שנדון במועצת העיר.

מועצת עיריית נתניה, בישיבתה האחרונה, הצביעה בעד ההצעה לפרסום מכרז למכירת זכויות העירייה במקרקעין. מדובר בשטח של כ- 743,2 מ"ר אשר קיבל יעוד מסחרי מיוחד, ברח' הרצל והפורצים בנתניה. המקום שימש עד לפני זמן לא רב את בית ספר "בית מרגלית". בעקבות מציאת מיקום חלופי פונה בית הספר למקום אחר. הקרקע אשר הייתה בייעוד ציבורי ולמטרות ציבוריות הושבחה. ייעודה כיום הינו מסחרי. הקרקע אינה מאוכלסת וזמינה לשיווק במסגרת מכרז פומבי.

בהתאם לתנאי המכרז, בכוונת העירייה למכור את זכויותיה בחלקה בשלמות לכל המרבה במחיר. המכרז יפורסם עם אומדן גלוי, כפי שנקבע ע"י שמאי העירייה, בסך 57.400.000₪. מומחים בתחום הנדל"ן מעריכים, כי את הקרקע תמכור העירייה בסכום גבוה יותר – בתום הליכי המכרז.

חברי המועצה היחידים שביקרו את ההחלטה היו רני אלוש ועו"ד אדיר בנימיני. בנימיני אמר בישיבה, כי מקוממת אותו העובדה שבישיבות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, כאשר דנים בפרויקט של "פינוי בינוי", העירייה דורשת מהיזמים לאחד פרויקטים ולצמצם את כמות הדירות. לחיזוק דבריו אמר: "עושים זאת בטענה שאין באזור מספיק קרקע ציבורית פנויה. כמו כן, אין מספיק גני ילדים ובתי-ספר". בנימיני ציין את מקרה מכירת גני-סולד ברחוב דיזינגוף. גם אז נשמעה הטענה שאין צורך יותר בגני ילדים באזור הזה. ואולם, כך לדברי בנימיני, כאשר יזמים בקשו להוסיף קומה בפרויקט פינוי-בינוי שנדון לאחרונה בשד' ח"ן, טען מהנדס העיר שלאור התוכניות הרבות באזור, לא ניתן לאשר זאת. "הטענה הייתה, שאין באזור הזה מספיק גני ילדים ומספיק מוסדות ציבוריים לקלוט את האוכלוסייה החדשה שתגיע בעקבות כך".

אלוש: "מדובר במכירה של נכסים ציבוריים. המועצה הזאת נבחרה כדי לנהל נכסים ציבוריים ולא למכור אותם. אם אפשר למכור, אז אפשר למכור את כל העיר ולהתעשר, אבל לא תישאר עיר.

עוד אמר עו"ד בנימיני במהלך הישיבה, כי "אי אפשר לאחוז בחבל משני ראשיו. מצד אחד לטעון שאין קרקע מספקת למוסדות ציבור באזור מסוים. מצד שני, למכור קרקע שמשמשת לצורכי ציבור. מבחינתי, לא אקבל כל טענה בעתיד מצד גורמי המקצוע במנהל ההנדסה שבאזור הזה של רחוב הרצל: 'אין לנו מספיק שטח לשטחי ציבור'. החשיבה בתכנון צריכה להביט קדימה, חמישים עד מאה שנה לכל הפחות. לפי מפתח כזה לקבל סוג כזה של החלטות. זה לא מה שנעשה כאן".

אחרי בנימיני דיבר חבר מועצת העיר, רני אלוש. חבר המועצה אלוש הדגיש, כי חלק מהשטח הוא בייעוד של דרך גישה. אלוש: "מדובר במכירה של נכסים ציבוריים. המועצה הזאת נבחרה כדי לנהל נכסים ציבוריים ולא למכור אותם. אם אפשר למכור, אז אפשר למכור את כל העיר ולהתעשר, אבל לא תישאר עיר. אין פה היגיון. העיר נמכרת".

הצוות המקצועי הסביר במענה לביקורת, כי על פי התוכנית התקפה היום על הקרקע, יבנה במקום בניין עם קומה מסחרית אחת ועוד 22 קומות של תעסוקה. ההחלטה לצאת למכרז לא הייתה קלה. כרגע אין צורך בבית ספר באזור הזה. הבדיקה נעשתה עד לשנה 2030".

בסיום הדיון הצביעו בעד ההחלטה לצאת למכרז 16 חברי מועצה והיא זכתה לרוב גדול. הקרקע תצא למכירה למרבה במחיר.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן