אושרה על הנייר הרחבת בית העלמין ותיקים בנתניה

ועדת המשנה לתכנון ובנייה המליצה לוועדה המחוזית על הרחבת בית העלמין ותיקים הממוקם במזרח נתניה ומהווה בית העלמין הראשי של נתניה.

0
236
אלי דלל, מ
אלי דלל, מ"מ ראש עיריית נתניה

ועדת המשנה לתכנון ובנייה המליצה לוועדה המחוזית על הרחבת בית העלמין הממוקם במזרח נתניה. 

ועדת המשנה לתכנון ובנייה המליצה לוועדה המחוזית על הרחבתו של בית העלמין במזרח נתניה בית העלמין ותיקים הוא בית העלמין המרכזי של העיר. על-פי הערכות, בשנים הקרובות הוא יתמלא עד תום.

האזור המיועד להרחבת בית העלמין ותיקים גובל מצפון בתוכנית שכונת "צמרות". ממזרח במועצה אזורית לב השרון. מדרום, בתוכנית "אילנות" המקודמת בשיתוף רשות מקרקעי ישראל והוועדה המחוזית.  ההרחבה המוצעת הינה כלפי דרום ומזרח ובתיאום עם תוכניות גובלות.

מדובר בצעד אחד מתוך מהלך כולל בנושא. בשנת 2015 אושרה תוכנית (צש/100/2/0). התוכנית, שבעבר נמצאה בתחום שיפוטה של המועצה האזורית לב השרון, כוללת בתחומה שני מתחמים להרחבה עתידית. שלב א' מאושר שטרם נבנה, הכולל קבורה בצפיפות של 750 קברים לדונם. מה שיאפשר כ- 42,000 קברים בסוגי קבורה שונים. שלב ב' כולל את התוכנית שהומלצה כעת. לפיה, המשך להתפתחות בית העלמין בצפיפות של 900 קברים לדונם.

התוכנית מוסיפה פוטנציאל של עד 65 אלף מקומות קבורה.

ארז טל, מהנדס העיר, מסר למערכת נתניה און ליין, כי "תכניות אלה יאפשרו  מענה ראוי לצרכי הקבורה העירוניים. לפחות לעשור הקרוב, בשים לב לשילוב של מספר שיטות קבורה". בחברה קדישא מדברים על מעבר לשיטות קבורה בסגנון קבורת מכפלה וקבורת סנהדרין.

כבר כיום פועלים בחברה קדישא בניסיון לקבור בשיטת קומות, כשמדובר בבני זוג. במהלך 20 השנים האחרונות עלו, פעם אחר פעם, דרישות לתוספת שטח. לפני שני עשורים רכשה חברה קדישא נתניה אדמה באזור כפר יונה (מחנה 21). עם זאת, בשל הליכים פרוצדוראליים, עסקה זו טרם התממשה. הנושא מוכר היטב ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, אלי דלל, שעסק יחד עם ראה"ע פיירברג-איכר, בניסיונות למציאת פתרונות, במהלך שני העשורים האחרונים.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן