אוטיסטים מבקשים סיוע מפני הטרדות מיניות ברשת

כנס שערכה המכללה האקדמית נתניה, בשיתוף עיריית נתניה, האיר לראשונה מאז פרוץ הקורונה זרקור על נושא ההטרדות המיניות שעוברים ילדים ובוגרים הלוקים באוטיזם

0
425
צילום נמרוד גליקמן

בריונות ברשת והטרדות מיניות בקרב אנשים עם מוגבלות החמירו מאוד בתקופת הקורונה. זאת עקב ההתחזקות השימוש במחשבים שאפשרו את המשך הקשר עם העולם שבחוץ וגידול השימוש ברשתות החברתיות בקרב אוכלוסייה זו. סט הכלים הינו מוגבל. הדרכות והתאמות למצב החדש עדיין לוקים בחסר.

המכללה האקדמית נתניה בשיתוף עיריית נתניה וכפר עידוד ערכה כנס. כנס אשר עסק בסכנות ברשת בקרב אוטיסטים. זאת במטרה להציף את הנושא ולהביא למודעות בקרב האוכלוסייה.

במהלך הכנס נערך פאנל יוצא דופן. הפאנל הורכב מבוגרים המתמודדים עם אוטיזם שעברו בעצמם הטרדות מיניות ברשת.

עדויות בוגרים על הטרדות מיניות שעברו

בין הבוגרים הייתה גליה סמו, דיירת בכפר עידוד. סמו לוקה באוטיזם בתפקוד גבוהה ומתמודדת עם מוגבלות שכלית. היא שיתפה ורגשה את הקהל בסיפורה. "נכנסתי לאתר היכרויות כדי להכיר בן זוג. אך מהר מאוד הוא ביקש ממני להראות לו את איבריי האינטימיים. הוא ביקש ממני לשלוח לו תמונות עירום שלי. בזמן שהוא שולח לי בעצמו תמונות עירום שלו. נבהלתי מאוד אז שלחתי לו תמונה של בובה עירומה. לא רציתי לשלוח תמונה שלי ולא ממש הבנתי מה הוא עושה. בתגובה הוא שלח לי תמונה של איבר המין שלו ואני הזדעזעתי. כשאימא שלי גילתה היא פשוט סגרה לי את הפייסבוק. היא הסבירה לי על המשמעות של מה שחוויתי. זה מזעזע ובעקבות המקרה גם נפתחה חקירה במשטרה".

נועה ברק, דיירת בכפר עידוד, לוקה באוטיזם בתפקוד גבוהה גם היא, שיתפה. יום אחד הופיע לה שידור חי בפייסבוק סרטון בו רואים אנשים מקיימים יחסי מין. "זה הבהיל אותי מאוד וגם הרגיז אותי. בהתחלה לא ממש הבנתי אבל כשהבנתי נלחצתי מאוד ולא ידעתי מה לעשות. חשוב מאוד להיות מודעים לזה, לעשות יותר הסברה לאוטיסטים. לתת מענה לאוטיסטים שחווים הטרדות ברשת כי זה קורה המון וזה נוראי".

אין גוף מוסדר שמטפל ומסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים שנפגעו

אורי אברוצקי מרצה בביה"ס למנהל עסקים ותקשורת במכללת נתניה ודירקטור בכפר עידוד, התייחס אף הוא לבעיה. "על פי ההערכות הנתונים על הטרדות מיניות ברשת של אנשים עם מוגבלות דומה לנתונים של פגיעות של ילדים ברשת. לפי דו"ח של המועצה לשלום הילד, מאז 2008 חלה עליה של פי 3 במספר התיקים שנפתחו בגין עבירות על הטרדה מינית כלפי קטינים ברשת. יש רצון של אנשי המקצוע ובוודאי בכפר עידוד לעודד אנשים עם מוגבלות שהינם בגירים לערכים של עצמאות ופרטיות והדבר יוצר מצבי סיכון רבים יותר. כיום בישראל אין גוף שמטפל בתחום זה באופן מוסדר ורשמי ומהווה כתובת אחת לטיפול וסיוע לאנשים עם צרכים מיוחדים אשר נפגעו. המשמעות היא שהפוגעים עדין נמצאים שם".

בכנס, שיזם אברוצקי, השתתפו יעל יוספסברג יו"ר הוועד המנהל של עמותת אלו"ט ושני אחדות, מנכ"לית כפר עידוד. כמו כן טלי מולנר, סגנית ראש עיריית נתניה וקלרה חן מנהלת אגף רווחה ומוגבלויות בעיריית נתניה. בנוסף השתתפו פרופ' ענת פירסט דיקנית ביה"ס לתקשורת במכללה האקדמית נתניה, איתמר שלו מומחה אבטחת מידע בחברת אמדוקס ודיירי כפר עידוד המתמודדים עם אוטיזם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן