אהרון אורגד הכריז רשמית: מתמודד על ראשות העיר נתניה

חבר המועצה אהרון אורגד מעריך, כי הבחירות לראשות העיר נתניה יסתיימו רק בסיבוב שני; בראש המצע - המשך המהלך להפחתת הארנונה בעיר.

0
2976
אהרון אורגד, חבר מועצת העיר נתניה
אהרון אורגד, חבר מועצת העיר נתניה

חבר המועצה אהרון אורגד מעריך, כי הבחירות לראשות העיר נתניה יסתיימו רק בסיבוב שני; בראש סדרי העדיפויות: המשך המהלך להפחתת הארנונה בעיר.

״אחרי שנים רבות של קריירה ציבורית תקשורתית מרובת מאבקים למען נתניה, ואחרי קדנציה של חברות במועצת העיר, כהונה בתפקיד המשנה לראש העיר, יושב ראש ועדת החינוך, הממונה על התרבות והאירועים, חבר ועדת הכספים, חבר ועדת התכנון והבניה והנהלת המרכזים הקהילתיים, יש לי כיום את המבט הכוללני לצרכי העיר נתניה. אני מרגיש בשל לחלוטין לתפקיד ראש העיר עם חשיבה חדשה וסגנון חדש לנתניה״, אמר אהרון אורגד בהודעת ההתמודדות.

אהרון אורגד: "תושבי נתניה מרגישים ״כספומטים״ של העיריה ולצערי הרגשתם מוצדקת לחלוטין".

אורגד, נשוי ואב לשניים ובעל תואר ראשון במדעי החברה והרוח, הוא עיתונאי ועורך במקצועו. אהרון, בוגר גלי צה״ל ועיתון ״חדשות״, שימש כמנכ״ל הרדיו האזורי אמצע הדרך – 90fm. כאחד העיתונאים המוערכים באזור השרון, עמד אורגד מאחורי שורה של מאבקים ציבוריים. המפורסם בהם הוא סגירת ארבעה בתי ספר יסודיים בנתניה, בהם למדו ילדים ממוצא אתיופי בלבד. ״אחי, העיתונאי בועז אורגד ואנוכי, הצלנו את העיר נתניה מחרפה גזענית לדורות״, אמר אז.

״אחי, העיתונאי בועז אורגד ואנוכי, הצלנו את העיר נתניה מחרפה גזענית לדורות״

בשנת 2018 נבחר למועצת העיר נתניה אשר הסמיכה אותו, בין היתר, לפעול מטעמה לקידום הקמת בית חולים ציבורי חדש בעיר. חזון עימו רץ בבחירות הקודמות. ״לשמחתי מינהל התכנון הממשלתי הודיע בחודש שעבר, שנתניה כלולה ברשימת הערים בהן מתוכנן לקום מרכז רפואי חדש. הבשורה היתה אחת המשמחות בחיי והרגשתי שיש תמורה למאמץ. אזכיר שהמדינה כבר הקצתה שטח במזרח נתניה להקמת בית חולים חדש, אבל ברור לי שכדי לדחוף את זה בכל הכוח צריך להיבחר לראשות העיר. זה אחרת לגמרי מהתפקיד הזה".

במהלך הקדנציה האחרונה הובלת מהלך להפחתת הארנונה. במידה ותיבחר, תמשיך במהלך?

״אין זה סוד, שהארנונה בנתניה גבוהה מאוד בכל פרמטר. בניגוד לאחרים, אני בא עם קבלות בנושא. מאחר, וביוזמתי, כבר החליטה מועצת העיר להפחית את הארנונה באזור 1 הגבוה בנתניה ב-3.25% לבעלי דירות. אנחנו רק מחכים לחתימה של שרי האוצר והפנים. אז יוכלו התושבים ליהנות מכך רטרואקטיבית. אבל זה לא הסוף. אחרי בדיקות מעמיקות שביצעתי בעזרת המומחה למיסוי עירוני, מארק פיסחוב, אני קובע חד משמעית שניתן להפחית את הארנונה בנתניה בעוד 12%. זה ייעשה בהדרגה ותוך כדי ביצוע תכנית ייעול כלכלי במערכת העירונית. תושבי נתניה מרגישים ״כספומטים״ של העיריה ולצערי הרגשתם מוצדקת לחלוטין".

מעבר לצורך בהפחתת שיעור הארנונה והקמת בית חולים, מה כוונתך לקדם – דווקא כמי שנחשב ללוחם חברתי? 

"הצורך בנקיון העיר, לצד שינוי דרמטי בשרות לתושב. האצת פרוייקטים של חינוך ואיכות חיים. וכמובן, חיזוק אמיתי ולא קוסמטי של שכונות ותיקות ואוכלוסיות מוחלשות. אני, למשל, מתנגד בתוקף למדיניות העירונית הנוכחית. מדיניות המגבילה הרחבת דירות ישנות ב-12 מ"ר בלבד. לצערי, יותר מדי תושבים תמימים, מוותיקי העיר, קיבלו הבטחות להרחבה משמעותית. רבים מהם נותרו עם הבטחות על הנייר בלבד. זהו ציבור בלי כוח ואני מרגיש חובה להילחם עבורו".

ממטהו של אהרון אורגד הוסיפו, כי רשימת חברי הסיעה תפורסם בקרוב. היא תכלול, כך לדברי המטה, נציגים בולטים משכונות נתניה. לרבות, נשים וצעירים ״בעלי רקורד מוכח בעשייה״.

לאחרונה העריך אורגד שהבחירות לראשות העיר נתניה יסתיימו רק בסיבוב השני. לדבריו, ראה"ע מרים פיירברג – איכר, צפויה להיתקל בקושי מצד הבוחרים הפוטנציאלים לעבור את רף 40% אחוז בסיבוב ראשון. בין השאר, כיוון שהיא מתמודדת לקדנציה שישית. ״בבחירות 2023, לראשונה זה שנים, הכל פתוח״, מסכם אורגד.