אהבה צרפתית עם התזמורת הסימפונית חיפה

התזמורת הסימפונית חיפה תבצע תכנית רומנטית עם יצירות של רוול, דביוסי וכן מיטב השאנסונים הצרפתיים. ימים ראשון ושני (13-14.11) - אודיטוריום חיפה

0
1164
המנצח ירון גוטפריד. צילום אנדרס
המאסטרו ירון גוטפריד. צילום אנדרס

את הקונצרט השני בסדרה הקלאסית של עונת 2022/23 של התזמורת הסימפונית חיפה, תקדיש התזמורת למוסיקה צרפתית. התזמורת הסימפונית חיפה תבצע באודיטוריום חיפה (ראשון ושני 13 ו-14 בנובמבר) יצירות מאת דביוסי ואת הקונצ'רטו לצ'לו של סן-סאנס.

כמו כן תבצע התזמורת עיבודים סימפוניים חדשים לשאנסונים צרפתיים. העיבודים, פרי יצירתם של סטודנטים במסלול הלחנה ועיבוד למסך ולבמה ב-Ono Music, בית הספר למוסיקה בקריה האקדמית אונו. בקונצרט עצמו תשתתף גם מקהלת "בת שיר" בניצוחה של טלי ויסמן.

לקונצרט נבחרו חמישה להיטים, שביצעו במקור אדית פיאף, ז'ק ברל ואיב מונטאן לביצוע סימפוני. הסטודנטים עיבדו את השירים, אך גם העניקו פרשנות וזווית אישית. בין השאר כשהוסיפו קווים ותפקידים מוזיקליים חדשים – תוך התאמת השירים לסולנית, זמרת הסופרן טלי קצף. 

המנצח בקונצרט, מאסטרו ירון גוטפריד, הוא גם מנהל את "אונו מיוזיק". הוא גם ליווה את הסטודנטים בהכנת הפרויקט. גוטפריד, מוסיקאי בעל שם עולמי, מחבר בין מוסיקה קלאסית למוסיקה בת זמננו. יצירותיו של גוטפריד, חתן פרס ראש הממשלה למלחינים לשנת 2014, יוצאות לאור בהוצאת התווים הבינלאומית והיוקרתי סיקורסקי. גוטפריד, אשר מנצח על תזמורות בינלאומיות בכל רחבי העולם, שימש בעברו גם כמנצח של התזמורת הקאמרית נתניה.

טלי קצף היא מזמרות הסופרן המובילות בישראל. לקצף רפרטואר אופראי וקונצרטי עשיר. היא זכתה במגוון פרסים ובהם פרס ראשון ופרס הקהל בתחרות סדנת האופרה הבינלאומית בתל-אביב ופרס בוכוהולץ. הסולן בקונצ'רטו לצ'לו מאת סן-סאנס, הוא צבי פלסר. פלסר, בוגר תכנית המוסיקאים הצעירים המצטיינים שניהל אייזק שטרן במרכז למוסיקה בירושלים. כמו כן הוא בוגר בית הספר ג'וליארד. 

ראשון ושני, 13-14.11 | 20:00 | אודיטוריום חיפה. מחיר לכרטיס: 175 שקלים (מחיר לגמלאי: 129 שקלים). 

בתוכנית:   

דביוסי – אחר צהריים של פאון. סאן סאנס – קונצ'רטו לצ'לו. דביוסי – נוקטורטנים. שאנסונים: La vie en rose – עיבוד ותזמור: ענבל רוזנהויז. Chanson de vieux amant – עיבוד ותזמור: יואל רובינשטיין. Autumn leaves – עיבוד ותזמור: אלון הרכבי. La foule – עיבוד ותזמור: ישראל פפא. Non je regrtte rien– עיבוד ותזמור: עמית מורן.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן