תפוחי אדמה אפויים ברוטב פטריות

0
177
מאפה תפוחי אדמה
צילום fotolia

ישנן מנות מפנקות, שבתקופות מסוימות זכו לפופולריות ומאז די נעלמו להן מהנוף. אחת מהן היא מנת תפוחי האדמה האפויים ברוטב פטריות, שכיכבה לה בכל מסעדה חלבית אפשרית בעיר נתניה בשנות השמונים ובתחילת התשעים (זוכרים את פרימוורה ששינתה בהמשך את שמה לפרימורד?). אז שימו על עצמכם סינר, כנסו למטבח ובואו נפנק את עצמנו (או את האורחים)

תפוחי אדמה אפויים ברוטב שמנת פטריות

מצרכים:
בצל קצוץ דק
סלסלת פטריות טריות
2 קופסאות שמנת לבישול מסדרת השף הלבן
4 תפוחי אדמה שקולפו מבעוד נועד
כפית מלח
חצי כפית פלפל לבן
כפית שום כתוש
קורט אגוז מוסקט (מרכיב דומיננטי אז קצת זה קצת!)

להעשרת הטעם ניתן להוסיף גבינה צהובה מגוררת וכן גבינת רוקפור מפוררת

אופן ההכנה:
נבשל את תפוחי האדמה מרגע רתיחת המים כעשר דקות בישול ראשוני כדי לרככם. במקביל, נטגן במחבת בצל עד להזהבה, נוסיף את הפטריות הטריות לאחר ששטפנו היטב וקצצנו. נוסיף את השום ואת השמנת ונטבל.

את תפוחי האדמה נחתוך לאורך, לרצועות ונסדרם בתבנית המיועדת לאפייה. מעל נמזוג את רוטב השמנת. זה הזמן להוסיף את שאר הגבינות שבחרתם להוסיף. נכסה את התבנית ונכניס לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות לזמן של כחצי שעה. נוציא, נפזר מלמעלה עוד קצת גבינה צהובה מגוררת, ונכניס ללא כיסוי למספר דקות כדי להשלים את אפקט ההקרמה וקבלת צבע ההשחמה העילי הנדרש. את המנה אני נוהג לקשט עם עירית קצוצה.

חברים יקרים, אני זמין לכל שאלה בנייד שלי שמספרו 0525771570 אתם מוזמנים כמובן לנסות, להתנסות, לשתף אותי ברשמים ובטעמים, להגיב (או סתם לפרגן בלייק) ולהתרשם מאוד המון מתכונים שלי כאן, בפורטל נתניה און ליין – ksn: נתניה מבשלת: שף גולן ימין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן