תלמיד תיכון שרת נתניה נאם מול מועצת הביטחון של האו"ם

אורן ג'אן, תלמיד המגמה לדיפלומטיה ותקשורת בינלאומית בתיכון שרת נתניה נגע בנאומו מול מועצת הביטחון של האו"ם, בדרכים לשינוי מציאות באמצעות שיח.

0
465
אורן ג'יאן תלמיד שרת נתניה נואם בפני חברי מועצת הביטחון באו
אורן ג'יאן תלמיד שרת נתניה נואם בפני חברי מועצת הביטחון באו"ם

אורן ג'יאן, תלמיד המגמה לדיפלומטיה ותקשורת בינלאומית בתיכון שרת נתניה נגע בנאומו מול מועצת הביטחון של האו"ם, בדרכים לשינוי מציאות באמצעות שיח.

"אני מאמין שאם לתלמידים נוספים תינתן האפשרות להיפגש עם הצד השני מגיל צעיר, נוכל לבנות עתיד טוב יותר לכולנו". במילים אלה סיים אורן ג'יאן, תלמיד כיתה י"ב לדיפלומטיה ותקשורת בינלאומית בתיכון "שרת" נתניה את נאומו בפני מועצת הביטחון של האו"ם. כפי שאורן מסביר, המסע שלו שהביא אותו עד כה לאולמות הוועדה החזקה ביותר של האו"ם התחיל כשהוא בחר ללמוד דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית בתיכון "שרת".

"כאשר הגעתי ל"שרת" ידעתי שבמגמת דיפלומטיה אוכל לממש את הפוטנציאל שלי וללמוד על קשרים בינלאומיים", ציין השבוע אורן.

מגמת הדיפלומטיה בבית הספר "שרת" משתמשת במתודולוגיית למידה פעילה, כאשר התלמידים מעורבים תוך צריכת ידע ומיומנויות המבוססים על מודלים חווייתיים.

"מלבד בחינת הבגרות הסופית, למגמה אין אפילו בחינות. במקום מבחנים פיתחנו שיטות המעריכות את כישוריהם ויכולותיהם של התלמידים בעולם האמיתי."  מסבירה שרה דיין רכזת המגמה.

התלמידים נוהגים לנאום, לנהל דיונים, להשתתף בסימולציות. הם עובדים בצוותים, בפורומים בכיתה מלאה, ומחדדים את כישוריהם. הם משתתפים בכנסי מודל של האו"ם, בתחרויות, נפגשים עם אוכלוסיות מגוונות, מבקרים בשגרירויות ונפגשים עם דיפלומטים.

"גישה פדגוגית פעילה זו מעניקה לתלמידים ניסיון וכישורים מעשיים לניווט בעולם הגלובלי של ימינו והכל באנגלית" מוסיפה שרה.

אורן גי'אן הרחיב לעיתון נתניה און ליין, כי "כל החומר שלמדתי בדיפלומטיה עזר לי והכשיר אותי לדבר מול קהל, לכתוב נאום ברמה גבוהה. לדעת איך לקבל דעות  שונות ואיך להביע את דעתי בצורה הטובה ביותר. מעבר לחומר הלימודי בכיתה דרך מגמת דיפלומטיה בבית הספר, השתתפתי בכנסים של מודל האו"ם בהם למדתי גם על האו"ם. בנוסף על בעיות וקונפליקטים ברחבי העולם. פיתחתי כישורים רבים כמו יכולת שכנוע, דיבור מול קהל, כתיבת נאומים ושליטה בשפה האנגלית".

מעבר לתכניות הלימודים, תכנית הדיפלומטיה ב"שרת" מחברת בין תלמידים באופן פעיל למגוון תכניות נוספות ואיכותיות המוצעות על ידי ארגונים שונים. תלמידים רבים ב"שרת" נהנו מתכניות אלה. התלמידים טסו (טרום קורונה) לחו"ל והצטרפו למשלחות בינלאומיות למגוון יעדים, כולל ארצות הברית, גרמניה, קוסובו ובריסל. הם השתתפו בתוכניות אזוריות לבניית שלום סביבתיות בירדן, כאשר רבות מהתוכניות הללו מאגדות בני נוער מכל המגזרים, ערבים, מוסלמים ונוצרים, דרוזים, בדואים, יהודים דתיים וחילוניים, פלסטינים וירדנים.

דרך המגמה אורן משתתף גם בתכנית בשם Debate for Peace – בה הוא לומד להכיר תלמידים מהחברה הערבית, ונפגש עם נציגים משגרירויות של מדינות רבות. במסגרת התכנית אורן השתתף בפגישה בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני עם שגרירות בריטניה – בה נציגים מהשגרירות שאלו על הפעילות בתכנית ובנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני. כעבור מספר שבועות קיבל אורן הזמנה מבריטניה, הנשיאה הנוכחית של מועצת הביטחון, לנאום במועצת הביטחון של האו"ם. "תמיד חלמתי לנאום באו"ם, אבל אף פעם לא האמנתי שאנאם במועצת הביטחון של האו"ם והנה זה קרה".

רוני גבאי מנכ"ל בית הספר שרת: "אני גאה באורן על ההשקעה, המחויבות והדרך שעשה. זוהי גאווה עבורי לראות תהליך שעוברים תלמידינו, מה שהופך את החלום למציאות. דווקא בזמנים מורכבים אלו חשוב לדעת להתנהל במרחב הגלובלי, להיות תקשורתיים, לחפש חיבורים ולמצוא דרך להידברות".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן