תלמידות נתניה זכו בחידון ארצי במתמטיקה

2
310
סודקות את תקרת הזכוכית - הזוכות. צילום פרטי

בחידון "סודקות את תקרת הזכוכית" הארצי לשנת תשע"ז של שער –'כל ישראל חברים', זכו נבחרות של ארבעה בתי ספר מנתניה בשלושת המקומות הראשונים. הזוכות: במקום הראשון – תלמידות בית ספר תמר אריאל (שפירא), במקום השני – תלמידות שרת נתניה ובמקום השלישי תלמידות בתי הספר טשרניחובסקי וריגלר, נתניה. בנוסף, התלמידה קטרין גריגורייב מבית הספר עגנון זכתה בחלק של החידון, שבו השתתפו כל הנערות באירוע דרך אפליקציית קהוט.

חידון סודקות הארצי השנתי של 'כל ישראל חברים-אליאנס', התקיים במכון ויצמן למדע, רחובות, זו השנה הרביעית ועמד בסימן המודעות של אליאנס מאז הקמתה, לחשיבות ההשכלה בקרב נשים, קידומן והעצמתן. החידון שהתקיים ע"י "שער" – החטיבה למצוינות חינוכית של 'כל ישראל חברים' בשיתוף עם מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן, מבטא את העבודה ותהליך הלמידה שמתקיימים בתכנית ייחודית – "סודקות את תקרת הזכוכית" שנועדה להעניק לנערות את הכלים הנדרשים כדי להגיע לתעודת בגרות איכותית, הכוללת מתמטיקה מוגברת ומקצועות מדעיים, פותחת להן דלתות ומגדילה את סיכוייהן לבחור ללמוד בעתיד מקצועות מדע והנדסה באוניברסיטה.

במהלך ליווי הנערות (מכיתה ח ועד לצבא) מאמצים אותן מפעלים וחברות שונות: אינטל, עת הדעת, ורינט, EMC-Dell, אלביט, סיסקו, אמדוקס, HP אינדיגו, IBM, AVT, טבע, ECI, סטרטסיס, מטיפיק, טבע/ ECI, NESS, Xtreme IO, מרוול, פורטר ונובלוס. המפעלים ממלאים תפקיד חשוב בחשיפתן לאפשרויות הקריירה בתחומי המדע וההנדסה השונים המתקיימים בהם. כך הן זוכות להעצמה ומקבלות מודלים ומודליות לחיקוי הדוחפים אותן בדרכן להצלחה. התכנית מתקיימת במקווה ישראל, בת-ים, נתניה, קרית-גת ובני-ברק/פרדס כץ וקרית מלאכי והתמיכה לה היא דרך קרן הנשים של שריל סבן.

החידון, שנערך לכבוד המדענית פרופסור קולט לוינר – שותפה לתכנית מן היסוד ומדענית פיסיקה ואנרגיה, הפעיל את כל הבנות בקהל. בשלב הראשון התמודדו כל 450 ה"סודקות" ממקום מושבן בקהל בשאלות גיאומטריות באפליקציית קהוט . בשלב השני השתתפו ארבע נציגות מכיתות ט' מכל בי"ס במשחקי מתמטיקה: 100 תלמידות ו-25 בתי ספר. את החידון הנחה ד"ר יוסי אלרן, ראש היחידה לטכנולוגיה בחינוך במכון דוידסון לחינוך מדעי.

ד"ר יהודה מימרן, מנכ"ל "כל ישראל חברים- אליאנס" ציין, כי "בשנת 2017 – 49% מהתלמידים שמסיימים בגרות 5 יחידות במתמטיקה הן בנות. ב-2018 – 52% מהמסיימים תהיינה בנות. אתן צודקות וחלוצות. כל אחת מכן ראויה להערכה הגדולה ביותר. נצלו את תקופת הלימודים וההזדמנות שלכן כדי לפתוח את עתידכן. לא רק מבחינה אינטלקטואלית אלא גם מבחינת ערבות הדדית ואחריות לזולת ולחברה שלנו"

פרופ' ורדה רוטר, חוקרת בתחום הסרטן ומנהלת מרכז בריאות האישה במכון ויצמן למדע, בירכה בשם נשיא המכון דניאל זייפמן: "עד שהחברה לא תחשוב שלאישה זכות יתרה, תהיה תלויה מעל ראשינו תקרת זכוכית שאנו רוצים לשבור. נשים צריכות להיאבק בעצמן כי אם אין אני לי מי לי? תאמינו בעצמכן כי אתן יכולות". ד"ר יוסי אלרן, ממלא מקום מנכ"ל מכון דוידסון לחינוך מדעי הוסיף: "תקרת הזכוכית לא צריכה להיסדק אלא להיעלם".

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, בירכה אף היא את הזוכות ומסרה, כי "כבוד גדול לתלמידות ולבתי הספר שלנו וכבוד גדול מאוד לתכנית החינוכית".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

גידול חד במספר הפריצות לבתי ספר ולמתנ"סים בנתניה

נתניה מבשלת: עוגת שיש ביתית עשירה

קורא בצבע – אמנות שהיא קסם אמיתי

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן