נענתה לאתגר: עיריית נתניה תקים תאגיד אנרגיה עירוני

עיריית נתניה תקים תאגיד אנרגיה עירוני בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי. כך סיכמו שר האנרגיה אלי כהן וראה"ע נתניה מרים פיירברג - איכר.

0
1688
עיריית נתניה תקים תאגיד אנרגיה עירוני בשיתוף חברות פרטיות. בתמונה: השר אלי כהן וראה
נתניה תקים תאגיד אנרגיה עירוני. השר אלי כהן וראה"ע מרים פיירברג-איכר

עיריית נתניה תקים תאגיד אנרגיה עירוני בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי. כך סיכמו שר האנרגיה אלי כהן וראה"ע נתניה מרים פיירברג – איכר.

ההחלטה על-כך התקבלה בתום ביקור מקצועי שקיים השר כהן בנתניה. במהלך הפגישה דנו השניים בהקמת תאגיד אנרגיה עירוני, בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי. על-פי הערכות מומחי משרד האנרגיה,  מהלך זה יאיץ פרויקטים ויחסוך בהוצאות. בנוסף, הוא ישפר את השירות לאזרח ויפחית את זיהום האוויר באזור.

השנים סקרו יחד את קצב פיתוח התשתיות הירוקות בעיר, הכוללות הקמת מתקנים פוטו וולטאים. בנוסף, את המהלך שהחל שר התשתיות לשעבר, ישראל כ"ץ, בהטמנת קווי חשמל. אחד הנושאים המרכזיים התמקד בצורך להוסיף תחנות טעינה לרכבים חשמליים.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן אישר את הפרטים למערכת נתניה און ליין – ksn. "הקמת תאגיד אנרגיה בנתניה היא בשורה עבור תושבי העיר והסביבה. התכנית תשפר את פני העיר ואת איכות החיים של התושבים. היא תביא לחיסכון באנרגיה ותאפשר לעירייה להשקיע יותר ברווחה, בחינוך ובפיתוח תשתיות".

ואילו ראה"ע פיירברג – איכר סיכמה. "במסגרת הרצון להפוך את נתניה לירוקה יותר, שוחחנו על מספר פרויקטים, שייאפשרו ניצול אנרגטי טוב יותר. נתניה כבר החלה במגמה זו. בין השאר באמצעות הצבת גגות פוטו-וולטאיים על גבי מבני ציבור והתקנת עמדות טעינה חשמליות ברחבי העיר".

תאגידי האנרגיה המשותפים יאפשרו לרשויות מקומיות שיבחרו באפשרות זו, להאיץ את קצב התקנת המערכות הסולאריות. כמו כן את מתקני האגירה ועמדות הטעינה לכלי הרכב החשמליים בשטחיהן.

מנגנון זה, של הקמת תאגיד אנרגיה עירוני בשיתוף עם גורמים פרטיים, יאפשר להאיץ את הביטחון האנרגטי. המהלך אף ייאפשר באמצעות מתקני אגירה ייעודיים, לספק חשמל ירוק בעת חירום במבני ציבור וחמ"לים רשותיים.