שיר השרירים

0
74
מיס פיטנס ישראל - אליו אלקין

אלין אלקין, המחזיקה בתואר מיס פיטנס ישראל 2014, מאמינה שכל אישה יכולה עם קצת השקעה לחטב את גופה. חשוב מכך, לשמור על אורח חיים בריא,. היא בת 27 ובוגרת לימודי תואר ראשון ושני בחינוך גופני מטעם מכללת וינגייט – תוך התמחות בטיפוח היציבה ובמדעי החיים. כך גם הכירה את נתניה ועברה להתגורר בה. בראיון לנתניה און ליין – ksn מספרת אלקין כיצד בכלל הגיעה לתחרות, על הקושי הכרוך בזה ועל השאיפות. לקינוח, מספקת אלקין לקוראות (וגם לקוראים חובבי מכוני כושר) שלושה טיפים שיעזרו לנו לעשות את זה טוב יותר.

 מתי נחשפת לספורט בכלל ולעיסוק מקצועני בפרט?

“אז ככה, זה קצת מורכב. בגדול, בגיל שש התחלתי עם כל הקשור לספורט בחוג התעמלות, כמובן שעם השנים התקדמתי לחדר כושר והתחלתי עם אימוני כוח ומשקולות. התחלתי להתאמן בפיתוח גוף לפני כארבע שנים ובהרמת משקולות והנפות אולימפיות התחלתי לפני כשנה וחצי בערך”.

 מה גרם לך לבחור במסלול התחרותי ולמה?

“מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת להתחרות. גם כילדה בחוג להתעמלות, תמיד הייתי הישגית וחיפשתי להתחרות עם האחרות. זה נותן מוטיבציה, מגדיל שאיפות וגורם לי ונראה לי שלכל אחד בתחומו להתאמץ יותר. זה אתגר. כשפרשתי מההתעמלות הקטע התחרותי היה מאוד חסר לי. הרגשתי שאני מתגעגעת לזה וחיפשתי לחזור. אני זוכרת את עצמי צופה בסרטונים ביו-טיוב בכל הקשור לפיתוח גוף. בסוף אמרתי לעצמי: אם את אוהבת את זה, עושה את זה גם ככה בחדר כושר ויש לך פוטנציאל, אז למה לא? והלכתי על זה”.

 כמה מדליות תלויות לך על הקיר ובכמה הספקת לזכות?

“האמת, שההספק שלי לא רע בכלל כשחושבים על זה – למרות שאני תמיד מחפשת לשבור את השיאים של עצמי ולטפס יותר גבוה. זכיתי שלוש פעמים במיס פיטנס ישראל, מהן פעמיים רצוף. השנה ושנה שעברה. בתחרות מיס פיטנס העולמית זכיתי במקום רביעי בעולם, שזה מכובד מאוד. במאי הקרוב אני טסה שוב לתחרות מיס פיטנס העולמית ,בתקווה להשתפר ולהגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים”.

מהן עקרונות תחרות מיס פיטנס והאם ישנן קטגוריות ייחודיות לנשים?

“התחרות עצמה היא פיתוח גוף. זה השם הכולל. התחרות עצמה מורכבת משלל קטגוריות שונות לגברים ונשים. לדוגמא, יש קטגוריה של בודי-בילדינג שהיא קטגוריה גם לנשים וגם לגברים ובה, בעצם, מתמודדים המתחרים על הגוף הכי שרירי, הכי מנופח והכי בנוי. בואי נגיד, שבקטגוריה הזו המראה של הבנות לא נשי במיוחד. הקטגוריה של מיס פיטנס בה אני מתמודדת ,היא בעצם פיתוח גוף לייט. כלומר, מתמודדות בנות על הגוף הכי חטוב, פרופורציונלי, בנוי ואסתטי או במילים אחרות המראה הנשי העדין ביותר בתחרות”.

האם הענף הזה מוכר בישראל, לפחות מבחינת משרד הספורט – או שמדובר במימון עצמי?

“לצערי, הענף הזה לא ממש מוכר בארץ ובוודאי שאינו מפותח ומטופח וחבל מאוד. אני חושבת, שאני מביאה כבוד לארץ כשאני זוכה במקום רביעי בעולם ושלוש פעמים מקום ראשון בארץ. את הטיסות לתחרויות, כמו גם השהייה והנסיעות, אני מממנת. כך גם ההכנות והאימונים שאני עושה: הכל יוצא מהכיס שלי ואני לא מצליחה להבין איך זה קורה. בגלל שאני אוהבת את זה וחשוב לי להצליח בתחום שלי, אני לא מחכה שמישהו ממקבלי ההחלטות יחליט לעשות מעשה. בינתיים, כדי להרגיש טוב עם עצמי, אני מגדירה את העיסוק שלי כהשקעה פרטית בעצמי”.

כיצד את משלבת בין האימונים המפרכים, גם פרנסה וגם זוגיות?

“אני חושבת שהסוג הוא לדעת לתכנן נכון את הזמן, לשלב בין הדברים מבלי להזניח שום דבר. אני בזוגיות כבר זמן רב. בן זוגי מדהים והוא, עצמו, מתחרה בקטגוריית בודי בילדינג (של גברים כמובן). אני יכולה להעיד עליו ולא רק בגלל שהוא בן זוגי, שהוא אחד הטובים בארץ אם לא הטוב מכולם. אני מצליחה לשלב בכל הלו”ז העמוס שלי גם זוגיות ולהשקיע בה כמו שאני משקיעה בכל דבר אחר. מה שמקל על העניין הוא ששנינו באים מאותו תחום, גם הוא מתאמן ומתחרה והוא בא מהעולם הזה כמוני, אז קל לנו להבין אחד את השני וזה מסתדר.

איך הכרתם?

“כפי שאמרתי קודם, הענף הזה לא מפותח בארץ. מאחר ואנחנו קבוצה קטנה יחסית העוסקת בענף הזה בפן התחרותי, כולם מכירים את כולם. אפשר לקרוא לזה (היא צוחקת), שהכרנו בעבודה”.

נשים רבות מעדיפות אירובי ופחות אימוני כוח. מהם הטיפים שלך לשילוב מותאם יותר לחיטוב הגוף?

“ישנם המון טיפים, אבל לטעמי ישנם שלושה חשובים במיוחד. הטיפ הראשון הוא להגביר את מינון אימוני הכוח על חשבון האירובי – למי שמעוניינת כמובן לחטב את הגוף. קיימת נטייה בקרב בנות רבות להשקיע שעות באירובי והרבה פחות באימוני כוח. הטיפ השני הוא ללמוד היטב את הטכניקה של תרגילי הבסיס באימוני כוח ולא לגשת ישר למשקולות ולהעמיס משקלים. זו אחת הטעויות הבסיסיות ביותר. הטיפ השלישי הוא לא להתייחס למשקל כאל מדד – אלא להתייחס לאחוזי השומן ולהיקפים. בשום מצב לא להתקרב לדיאטות כאסח – כי אז משיגים את התוצאה ההפוכה. הכל תלוי במינון, לאורך זמן ואימוץ כללים ברורים לאורח חיים ספורטיבי ובריא יותר”.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן