קרם אנגלז ומרנג (אי צף)

1
1209
אי צף קרם אנגלז נתניה מבשלת

אי צף הוא קינוח הנחשב לאחת המנות הקלאסיות של המטבח הצרפתי. זהו, למעשה קינוח קל להכנה, המורכב מרנג מתקתק אשר צף על גבי רוטב וניל עשיר ומלטף המכונה גם קרם אנגלז. תסכימו איתי שזה חייב להיות טעים.

מתכון אי צף – קרם אנגלז עם ענני מרנג

מרכיבים ל-6 מנות של אי צף:
לרוטב אנגלז (קרם וניל )
200 גרם סוכר
250 מ"ל חלב (לפרווה יש להשתמש בחלב סויה בטעם וניל)
250 מ"ל שמנת מתוקה (לפרווה יש להשתמש בשמנת צמחית)
כפית תמצית וניל איכותית
8 חלמונים ביצים גודל L

מרכיבי מרנג:
8 חלבונים
חצי כף מיץ מלימון טרי
200 גרם סוכר

שלבי הכנה:
נתחיל בהכנת רוטב הווניל. נשלב בקלחת את החלב ואת השמנת והווניל ונביא לרתיחה על אש בינונית. טיפ: לחובבי טעם הקפה ניתן להוסיף חצי כוס קטנה של אספרסו. בשלב הבישול. במקביל, במיקסר או באמצעות מטרפה ידנית (עדיף) נטרוף היטב את החלמונים (הצהוב ) עם הסוכר – עד שנקבל מסה בהירה ומעט תפוחה. לי זה לוקח בערך ארבע עד חמש דקות של הקצפה.

נוריד את הקלחת עם החלב והשמנת וניצוק שליש מכמות הנוזלים אל קערת החלמונים שהקצפנו. חשוב מאוד לטרוף ללא הפסקה בשלב הזה. נמזוג באיטיות את יתרת הנוזלים ונמשיך לטרוף. נחזיר את כל המסה לקלחת ונשים על אש נמוכה לעשר דקות נוספות – תוך כדי ערבוב ללא הפסקה. נעביר לכלי נקי ונאחסן במקרר לפחות לשעה ועד השימוש.

בינתיים נכין את ענני המרנג. נקציף את החלבונים (הלבן) ונוסיף בהדרגה את הסוכר ואת מיץ הלימון עד לקבלת קצפת יציבה. נעביר את קציפת החלבונים לתבנית אפייה מתאימה ונכניס לתנור שחומם מראש לחום של 140 מעלות למשך שעה.

הגשה: ניקח כלי אישי מתאים ונמזוג קרם אנגלז בטעם וניל. אני מציע עם כף גלידה או כף גדולה. מעל נניח קצת ענני מרנג ועל זה עוד טיפהלה מהקרם. למשקיענים אני מציע לקשט עם מעט שברי פיסטוק חלבי או שקדים

מתכונים נוספים העשויים לעניין את הגולשים:

פבלובה: קינוח שיעשה לכם רק טוב

לילות ביירות (ליאלי ביירות) – קינוח בטעם אחר

אגסים ביין וקציפת מסקרפונה – אגס שיכור

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

אהבתם את המתכון? מוזמנים לפרגן באמצעות שיתוף בפייס…

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן