פרשה 512: האם ההר הוליד עכבר?

0
94

נראה, כי במשטרת ישראל עברו לשלב הדשדוש לאחר שנתקלו בקשיים בהצגת ראיות מוצקות מול חלק מעצורי פרשה 512. ארבעת החשודים מנתניה שנעצרו בחשד למעורבות ברצח דורון סרוסי, שוחררו, חלקם בהסכמה וחלקם לאחר מאבק פרקליטיהם. במקביל נשמעו ביקורות קשות על התנהלות המשטרה בפרשה זו.

לאחר שחרורם של החשודים בפרשת הרצחו של דורון סרוסי, האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של ריקו שירזי בפעם החמישית, באישור היועץ המשפטי לממשלה, שכן שירזי עצור כבר למעלה מ-30 ימים. מעצרו הוארך, לא לפני שהשופט מנחם מזרחי ביקר את התנהלות המשטרה.

נציג המשטרה טען, כי שירזי לא משתף פעולה עם המשטרה. בתגובה ענה שירזי, כי שיתף פעולה באופן מלא עד לרגע בו קילל אותו אחד החוקרים.

פרקליטו של שירזי, עו"ד ג'קי סגרון, טען בדיון על הארכת מעצרו, כי "יש כאן שתי מטרות, האחת לבצע את העימות (מול עד המדינה א.ח.), שהם לא יודעים מתי מתוך תקווה שבית המשפט יאריך עד אולי שהם יוכלו לבצע. זה לא יקרה תוך חודש ולא חודשיים ולא חצי שנה. אי אפשר להשאיר אותו במעצר, אבל החקירה במצב של מבוי סתום". עו"ד סגרון ביקש מבית המשפט להורות על שחרורו של שירזי בכל תנאי שימצא לנכון.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, קבע בהחלטתו, תוך ביקורת על המשטרה, כי "למרבה הצער נמצא החשוד במעצר, פרק זמן נכבד, כאשר הוא אינו יודע מהם הראיות המפלילות אותו, והדיון מתנהל ביחס לראיות שוליות ביותר, בעוד הראיות המרכזיות כלל אינן עולות לדיון, משום שהחשוד אינו מודע להן".

השופט מזרחי האריך את מעצרו של שירזי עד ליום ראשון הקרוב וקבע, כי זוהי הזדמנות אחרונה ליחידה החוקרת, זאת לאחר שנציג המשטרה טען להתפתחות בחקירה.

פרקליטו של שירזי, עו"ד ג'קי סגרון, מסר לנתניה און ליין – ksn, כי "לא רק שההר הוליד עכבר, אלא שבפועל אותו בלון נפוח שנקרא פרשה 512 הוא לא יותר מאשר פישינג שעשתה המשטרה בניסיון להציג מצג כאילו הכל סגור ובכך להשפיע על אחרים להפוך לעדי מדינה. המשטרה מתנהלת כמו במשחק פוקר".

לעניין הארכת מעצרו של שירזי, מסר עו"ד סגרון: "לא היתה שום סיבה מלכתחילה לעצור אותו ואלמלא קוראים לו ריקו שירזי ספק בעיני אם היה נשאר אפילו לילה אחד במעצר".

מייצג: עו"ד ג'קי סגרון
מייצג: עו"ד ג'קי סגרון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן