זעם התושבים: הפחים הכתומים חוסמים מדרכות ברחבי מרכז נתניה

0
121
עיריית נתניה הציבה פחים, אך לא חשבה על פתרון למקום. צילומים נתניה און ליין

"הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות" – כך הגדיר תושב מרכז העיר את תהליך הטמעת הפחים הכתומים למחזור במרכז נתניה. לנתניה און ליין הסביר: "התחושה היא, שבעיריית נתניה לא תכננו מראש ולא ארגנו מראש את נושא הצבת פחי המחזור הכתומים. באו בוקר אחד משאיות, שפכו את הפחים, זרקו אותם לצד הבתים וזהו. איש בעירייה לא חשב מראש כיצד לפתור את העובדה שבבניינים רבים, מרביתם ותיקים, אין בכלל מקום להצבת הפחים. זה נחמד שבעיריית נתניה מפרסמים על מהפכת מיחזור, אבל בתכל'ס המדרכות נראות רע ובכל רחוב דורכים או הולכים בין פחים. לא מספיק שמרכז העיר מוזנח, כעת הוסיפו מפגע באדיבות עיריית נתניה".

לפני כשלושה חודשים הוצבו במרכז העיר מאות פחים כתומים בדרך להפיכת נתניה לעיר ירוקה יותר. הפחים פוזרו בבנייני המגורים הרבים, אולם מחוסר מקום במקומות המיועדים לפחי האשפה בבנייני המגורים, הושמו הפחים על המדרכות ונשארו שם.

נתניה און ליין – ksn, התריע על הבעיה מספר שבועות לאחר חלוקת הפחים, זאת לאחר שהתקבלו עשרות פניות בהן טענו ועדי הבתים במרכז העיר, כי בפועל אין מקום להציב את הפח הכתום בנוסף לפח הירוק הגדול – זאת בשל העובדה, כי למרבית הבניינים הוותיקים בעיר אין חדר אשפה. בפועל נאלצו רוב נציגי הבניינים במרכז העיר להשאיר את הפחים הכתומים על המדרכות. באותה עת, בחרה עיריית נתניה בתשובה כללית: "מדובר בתהליך מורכב, מובנה ומוסדר המלווה על ידי אנשי המקצוע של העירייה, בהתאם לתוכנית עבודה".

מספר חודשים לאחר מכן וכאמור, הפחים עדיין מכערים וחוסמים את הרחובות ותושבי מרכז העיר עדיין מחכים לראות באיזו תכנית עבודה מדובר ומתי ימצא פתרון לפחים. עו"ד דור ריגלר, המתגורר במרכז העיר, מסר לנתניה און ליין – ksn, כי "עירנו היפהפיה בדרך המהירה למאה ה-21 – הקרדיט לעירייה. אבסורד הוא, שדווקא נושא המחזור הוא שהמיט את הטרגדיה הבאה. למיטב ידיעתי קבלן משנה הוא המתוגמל בעבור הפחים. שיואיל אותו קבלן למצוא פתרון לוגיסטי. המצב הנוכחי לא יכול להימשך".

גורם בכיר בעירייה אישר, כי אכן בעיריית נתניה לא היה תכנון מוקדם כיצד להתמודד עם חוסר המקום לפחים הכתומים בבנייני המגורים. בערים אחרות התארגנו מראש מול ועדי הבניינים ובמקרים רבים אף חייבו את ועדי הבתים בהליכים הנדסיים מתאימים בהליכים מזורזים, אבל בנתניה לא עשו זאת.

גם הפעם בחרו בעיריית נתניה להתייחס לבעיה בצורה כללית ומסרו, כי "כפי שהוסבר, מדובר בתהליך מורכב, מובנה ומוסדר המלווה על-ידי אנשי המקצוע של העירייה בהתאם לתכנית העבודה. בימים אלו מסתיימת חלוקת הפחים הכתומים ברחבי העיר כאשר הליך ההסברה נמשך, כמובן שבהתאם לנעשה בשטח יופקו מסקנות לטובת שיפור מתמיד של הליך חשוב זה".

עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן