מחאת הסרדינים: הלימודים בנתניה יושבתו ביום ראשון

4
202
מחאת הסרדינים. תצלום מתוך הפייסבוק

פורום ועד ההורים הישוביים, בהם חברה העיר נתניה, ואשר פתח בעיצומים במערכת החינוך לפני למעלה משבועיים במסגרת מחאת "הסרדינים" לאור הצפיפות בכיתות ואי-יישום מסקנות ועדת שמחון לצמצום מספר התלמידים, מחריף את הצעדים נגד משרד החינוך ושר החינוך נפתלי בנט. ביום ראשון ישביתו ההורים את הלימודים בכל בתי הספר בעיר (למעט החינוך המיוחד) – כך הודיעה בצהרי יום רביעי יו"ר ועד ההורים המוסדי בנתניה, סמדר סגל. בתוך כך, בבוקר יום רביעי הושבתו הלימודים בכל בתי הספר היסודיים בעיר נתניה לשעה אחת. היענות ההורים, כך מתברר, הייתה מלאה. בחלק מבתי הספר עמדו מאות ילדים עם שלטים במשך כשעה.

נושא הצפיפות בכיתות נדון בשבוע שעבר בוועדת החינוך של הכנסת. בדיון עצמו, בו השתתפו חברי הוועדה, נציגי ההורים, נציגי משרד החינוך ונציגי הרשויות המקומיות, עלתה דרישת ההורים ליישום מסקנות ועדת שמחון, אותה הקים שר החינוך לשעבר שי פירון, מסקנות שקבעו כי יש לצמצם את מספר התלמידים בכיתת לימוד מ-40 ל-32. חה"כ מרגי אף ציין במהלך הדיון, כי "הצבת רף של 32 תלמידים בכיתה הוא סביר ומיטבי". בהתאם לרוח הדברים הנחה חה"כ מרגי את משרד החינוך לפרסם המסקנות, ולפעול באופן מידי לקיום החלטת הממשלה משנת 2008 באשר לקביעת תקן מירבי של 32 תלמידים בכיתה – כבר לשנת הלימודים הקרובה".

נציגי ועדי ההורים מכל רחבי הארץ, שנענו לבקשת חה"כ מרגי והשהו את העיצומים עד לקיום פגישה עם משרד החינוך ביום חמישי שעבר, יצאו מאוכזבים מהפגישה והודיעו על חידוש המאבק הארצי.

בתוך כך, גורמים בכירים בעיריית נתניה וכן ברשויות נוספות מתחו ביקורת על התנהלות הגורמים הממשלתיים. לנתניה און ליין – ksn ציינו: "לא יתכן, שהחלטות גורליות ומשמעותיות כל-כך, מתקבלות במשרדי הממשלה למיניהם, אם בכלל, ברגע האחרון. במקום לקבוע מדיניות ברורה עם הגדרת זמנים ברורה, ייתכן ונמצא עצמנו, שוב, בדיוק כמו עם רפורמת גני הילדים מגיל שלוש שברעם ביום בהיר הוחלט בממשלה לאמץ, במירוץ נגד הזמן ובחיפוש אחר מקורות מימון מידיים כדי לעמוד בדרישה לתוספת של עשרות כיתות חדשות וגיוס מורים נוספים. הרשויות המקומיות תמכו בעבר ותומכות גם היום בצמצום הכיתות, אבל הן גם מצפות ממשרדי הממשלה להתעשת ולקבוע לוח זמנים ברור וזמן התארגנות ריאלי". על-פי הערכות שונות, במידה ומשרד החינוך יורה על צמצום מספר תלמידים כבר משנת הלימודים הנוכחית, ייתכן ויווצר מצב בו תאלץ עיריית נתניה לבטל את אזורי הרישום ולהעביר חלק מהילדים לבתי ספר קרובים – זאת כדי להגיע למכסה הנדרשת מבלי לבנות, פיזית, כיתות חדשות. כך, למשל, בבית ספר נורדאו שתי כיתות בממוצע לשכבה עם 21 ילדים בכיתה – מה שייאפשר העברת תלמידים מבתי הספר בהם כמות גדולה של ילדים בכיתה כדוגמת חיים חפר בעיר ימים. מהלך מסוג זה, במידה ויבוצע, עלול לגרום לבעיה חדשה – מאחר ומרבית ההורים מעדיפים שילדיהם ילמדו בבית הספר הכי קרוב לבתיהם.

יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל מסרה לנתניה און ליין – ksn, כי "במהלך השבוע העיר נתניה הצביעה ברגליים והפכה לחלק חשוב ומשמעותי במחאת הסרדינים. לאור העובדה שמשרד החינוך לא נעתר לבקשתנו, אינו רואה את טובת ילדנו לנגד עיניו, אין לנו אלא להחריף את המאבק".

עוד מסרה סגל, כי מטרת המאבק היא לקיים תקן מקסימלי של 32 תלמידים בכיתה והפעלת הרפורמה באופן מדורג, על פי המלצות הוועדה להקטנת מספר התלמידים בכיתה ל-32: "אנו דורשים, כי ילדנו לא יהיו בעדיפות אחרונה!! מגיע להם חינוך ראוי יותר, אקלים בית ספרי טוב ובטוח יותר, סביבה חינוכית המאפשרת להם לגדול בריאים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה, כי "משרד החינוך מקיים דיאלוג אינטנסיבי ביחד עם מרכז השלטון המקומי וארגון ההורים הארצי, בנושא הצפיפות בכיתות, במטרה לתת מענה מיידי לכיתות צפופות במיוחד. כמו כן, מנהלת מחוז תל אביב, גב׳ חיה שיטאי, הנחתה את מפקחי המחוז לקיים דיאלוג שוטף ומתמיד עם נציגי ההורים על מנת לתת מענה לצרכים העולים מן השטח. משרד החינוך מאמין בהידברות ויפעל לטובת תלמידי ישראל בשיתוף הרשויות המקומיות וארגון ההורים".

 עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

4 תגובות

  1. כבוגר בית הספר נורדאו בעבר שאיכלסו את שכונת פולג בית הספר קלט את התלמידים בחמימות לרבות הימים בני זוג נישאו מתוך בית הספר, אינטגרציה חיובית היא תמיד תורמת והכרת השונה רק הוציאה מבית הספר בזמנו לבית הספר להנדסאים ברמת אביב משלחת נכבדה שהיום מהווים מנכ"לים בחברות ציבוריות החלטה של צמצום כמות התלמידים בסופו של דבר תצמצם את הדרישה לעורכי דין פליליים ומתכני כליאה ויותר דרישה למקומות להשכלה גבוהה מתקני תרבות ובסופו של דבר לפיתוח ושיגשוג בתחומים חברתיים

  2. אני רוצה להזכיר שהעומס בחיים חפר ינבע בין השאר מהעובדה שחלק מהכיתות ילקחו למשך כמה שנים לטובת ביהס קרליבך ,
    אז במקום לרמוז שהורים מעיר ימים לא יסכימו לשלוח את ילדיהם לביהס מרוחק בקריית נורדאו ,
    היה עדיף אם העיריה היתה מתכננת בצורה אופטימלית את הקמתו של ביהס קרליבך ומארחת אותו בבתי ספר חצי ריקים כגון רשי או עמיטל
    ובכלל נותנת מענה סביר לכל תושביה בכל שכונה במקום להלחם בהם כמו שעושים בעיר ימים , דורה ועוד…

  3. נקודה נוספת – משרד החינוך סותר את עצמו בעניין הקייטנות בקיץ , מצד אחד הם מתעקשים להשאיר 40 תלמידים בכיתה במהלך שנת הלימודים ,
    אבל בקיץ הם מתפשרים על 28 ילדים בקבוצה בקייטנת משרד החינוך כי מבינים שאחרת אי אפשר לעשות עם הילדים שום דבר נורמלי :
    ציטוט : "בשנת הלימודים תשע"ה תופעל התכנית "בתי הספר של החופש הגדול" בכיתות א'-ב' בפריסה ארצית במוסדות החינוך הרשמיים.
    … התכנית תתקיים בשבועות הראשונים של חופשת הקיץ, מה-1 ביולי ועד ה-21 ביולי.
    הפעילות תתקיים בימים א-ה, בין השעות 13.00-8.00.
    מספר התלמידים הממוצע בקבוצה יהיה 28 תלמידים בחינוך הרגיל ו-7 בכיתות החינוך המיוחד."
    מתוך- http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/lomdimbegadol/NehaliemHanchayot/nehalim_hanhayot.htm

  4. אסור לוותר לדבר עם הגורם המכריע ולא ללכת סחור סחור סביב ולבסוף לא מגיעים להחלטה פשוט ללכת עד הסוף אפילו אם זה מצריך החלטות כואבות על חשבון .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן