חודש לאחר השריפה, פארק שלולית החורף משקם עצמו

מערכות הגשמים האחרונות, לצד עבודת שיקום אקולוגית של עיריית נתניה, החיו מחדש את פארק שלולית החורף. זה הזמן לבקר.

0
476
מערכות הגשמים האחרונות, לצד עבודת שיקום אקולוגית של עיריית נתניה, החיו מחדש את פארק שלולית החורף. זה הזמן לבקר.
צילום דור קשת

מערכות הגשמים האחרונות, לצד עבודת שיקום אקולוגית של עיריית נתניה, החיו מחדש את פארק שלולית החורף. זה הזמן לבקר.

נפלאות הטבע התגלו – גם לאחר השריפה שפרצה לפני כחודש בפארק אגם החורף, או כמו שהוא קרוי בנתניה שלולית החורף. הצמחייה והעצים מתאוששים ומיני צמחים נדירים מתפשטים לאזורים נוספים.

 פארק אגם החורף, הממוקם בדרום נתניה, הינו אתר טבע עירוני וייחודי. הוא כולל, מעבר לשטחי ספורט ופנאי, גם בריכת חורף עונתית וכן שטחים של חולות נודדים. המערכת האקולוגית תומכת בבעלי חיים וצמחים חלקם נדירים ובסכנת הכחדה.

השטחים לשימור בתחום הפארק מנוהלים באופן שוטף על-ידי אגף איכות הסביבה. באמצעות האקולוגית העירונית ובליווי אנשי מקצוע בתחום שמירת הטבע, משמש הפארק מקום עלייה לרגל לאלפי תושבי האזור בכל שבוע. 

במהלך חודשי החורף, לאחר שמי הגשמים ממלאים את בריכת החורף שבפארק, מאכלסים את הבריכה שלל בעלי חיים. ביניהם, עופות רבים כמו ברכיות, אגמיות, שלדגים וכן בזים. בנוסף, גם מיני דו-חיים כמו קרפדות, צפרדעים ואילניות, הזקוקות למי הבריכה בכדי להטיל בהם את ביציהן.

יתרה מזאת, מיני יונקים וזוחלים רבים נהנים ממי הבריכה. בין השאר דורבנים, שועלים, צבי יבשה ונחשי מים.  כחלק מהפעולות העירוניות לשימור בעלי החיים הנדירים החיים בשטחי הבריכה, הוקם באחרונה מעבר תת קרקעי ראשון מסוגו בישראל. מעבר העובר מתחת לשדרות בן-גוריון ומחבר את פארק אגם החורף לשמורת האירוסים. המעבר, שהוקם בסיוע "הקרן לשמירה על שטחים פתוחים" ברשות מקרקעי ישראל, יוצר מעין מסדרון. תפקיד המסדרון הוא לאפשר מעבר בטוח של חיות בר. 

אחרי מערכת הגשמים האחרונה, נצפו בשטח פארק אגם שלולית החורף שלל מיני בעלי חיים. מה שמבשר, כי השיקום הטבעי החל.

לפני כחודש, כאמור, פרצה שריפה בשטח הפארק ובבריכת החורף. השריפה פגעה בעצים ובצמחים – רובם עונתיים. כמו כן, מלבד הפגיעה בצמחייה, גם בעלי חיים נפגעו כתוצאה מהשריפה. עם זאת, מרבית בעלי החיים המאכלסים את הבריכה לא נפגעו. 

הצמחייה והעצים ששרדו את השריפה צפויים להתאושש. זאת עקב הימצאות חומרים דמויי דשן המצויים באפר של הצמחים שנשרפו. במקביל, ביצעה עיריית נתניה עבודות לשיקום הבריכה הטבעית. 

אחרי מערכת הגשמים האחרונה, נצפו בשטח הבריכה שלל מיני בעלי חיים. מה שמבשר, כי השיקום הטבעי החל. במהלך השבועות הקרובים, עם עליה בכמות הגשמים, צפויים עוד בעלי חיים לשוב ולאכלס את הבריכה.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן