העיר נתניה אופה (מקום 5): עוגת יוגורט לימון ביתית

שאלנו אלפי אופים ואופות מה המתכון הביתי האהוב עליהם. הופתענו מהתשובות. אז... קבלו את המתכון המועדף שזכה במקום החמישי במסגרת העיר נתניה אופה. עוגת יוגורט לימון. 

5
7160
שאלנו אלפי אופים ואופות מה המתכון הביתי האהוב עליהן. אז... קבלו את המתכון המועדף שזכה במקום החמישי במסגרת העיר נתניה אופה. עוגת יוגורט לימון. 
העיר נתניה אופה. מתכון לעוגת יוגורט לימון אוורירית

שאלנו אלפי אופים ואופות מה המתכון הביתי האהוב עליהם. הופתענו מהתשובות. אז… קבלו את המתכון המועדף שזכה במקום החמישי במסגרת העיר נתניה אופה. עוגת יוגורט לימון. 

כמעט לכל עדה יש עוגת לימון ביתית. העיר נתניה, שבמהותה היא עיר קולטת עלייה, ההיצע הקולינרי מרהיב. בתכל'ס, השוק הצבעוני והתוסס של העיר, אולי, לא מפורסם כמו שווקים אחרים בארץ, אבל הוא גם לא רואה ממטר את מרבית השווקים המתוירים בישראל.

ולמה ההקדמה? כי הרצנו סקר קצר בקרב אלפי עוקבות ועוקבים, אופות ואופים, עם שאלה אחת פשוטה. מהי העוגה הביתית האהובה עליכם, כי בכל זאת נתניה היא עיר בה בישול ואפייה זה חלק מהדי.אן.איי. במקום החמישי קבלו את המתכון הביתי להכנת עוגת יוגורט לימון. היא ביתית, אוורירית ומשתלבת מעולה עם כוס קפה.

מתכון עוגת יוגורט לימון ביתית

מרכיבים:

2 תבניות אינגליש-קייק קטנות או אחת גדולה
4 ביצים גודל M
כוס סוכר
2 כוסות קמח תופח
כפית תמצית וניל איכותית
קורט מלח
גרידה מלימון אחד
חצי מיכל של תרכיז לימון קפוא של פריגת (לחילופין, כוס מיץ לימונים סחוט)

חצי כוס שמן קנולה
גביע יוגורט נטרלי

מרכיבים לזיגוג:
200 גרם אבקת סוכר

2 כפות מיץ לימון (מומלץ לזיגוג, לימון ליים)

טיפ לטעם בטוויסט: להשרות במיץ הלימונים הסחוט או בתרכיז, כמה עלי נענע.

שלבי הכנה:

מכינים את התנור על 180 מעלות. משמנים תבניות אינגליש קייק ומניחים בצד. לקערת המיקסר משלבים את הביצים, הסוכר והווניל בהקצפה מהירה למשך 4 דקות וקצת – עד לקבלת מסה מעט תפוחה ובהירה.

בשלב הזה מוסיפים קורט מלח, גרידת לימון ומיץ לימונים (או תרכיז קפוא) ומאחדים. מוסיפים את השמן ואת היוגורט ומאחדים. מוסיפים קמח תופח ועם מרית מאחדים את המסה לתערובת חלקה. ממתינים חמש דקות.

יוצקים לתבנית ואופים כ-50 דקות או עד שקיסם המוחדר לעוגה יוצא יבש. מוציאים, מצננים מעט.

בינתיים, מכינים את הזיגוג. בקערית קטנה טורפים אבקת סוכר עם מיץ לימון עד לקבלת עיסה אחידה במרקם מבריק. רגע, לא סיימנו. מעבירים לשקית זילוף ומזלפים פסים של זיגוג לבן מעל העוגה או יוצרים שכבת זיגוג על כל העוגה. מכניסים לדקותיים לתנור. מוציאים וזהו. בתיאבון.

מתכוני עוגיות ששברו את הרשת: 

עוגיות עבאדי ביתיות מקמח כוסמין שלא תפסיקו לנשנש

עוגיות אמסטרדם – המתכון לעוגיות ששיגעו את העולם

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן