עוגת גבינה קרם לוטוס קרנצ' מדהימה

אין שום סיכוי שתעברו את חג שבועות ללא עוגת גבינה על השולחן. תערכו את השולחן, כי אתם הולכים להכין עוגת גבינה קרם לוטוס קרנצ'ית מגניבה. 

9
6060
אין שום סיכוי שתעברו את חג שבועות ללא עוגת גבינה על השולחן. תערכו את השולחן, כי אתם הולכים להכין עוגת גבינה קרם לוטוס קרנצ'ית מגניבה. 
עוגת לוטוס גבינה. הצילום באדיבותה של נעומי באבו

אין שום סיכוי שתעברו את חג שבועות ללא עוגת גבינה על השולחן. תערכו את השולחן, כי אתם הולכים להכין עוגת גבינה קרם לוטוס קרנצ'ית מגניבה. 

חג שבועות מסמל בשביל כל אחד מאיתנו משהו אחר. בשביל מישהו אחד זה תירוץ לקנות חולצה לבנה, לשני זה מזכיר שהוא צריך להזמין פנקס צ'קים חדש כי עונת החתונות בפתח ולאחר זה מזכיר שהוא צריך לקחת ימי חופש כדי לחגוג באיזשהו פסטיבל ריקודי עם באווירה כפרית. לי מזכיר החג עוגת גבינה רכה ואוורירית, שוקולד ורוטב פירות יער. חג השבועות הוא חג עתיר בסמלים המייצגים התחדשות – בו הצבע הלבן, סמל הטוהר וההתחדשות, שולט.

כמכור לאפייה התחיל אצלי החיפוש אחרי עוגת הגבינה המרשימה ביותר, הגבוהה ביותר והטעימה ביותר, כבר לפני כחודש. האמת, שאני ממש מבין את ההילה סביב עוגות גבינה ואת ההתמכרות הישראלית לטעמן. ממש כמו למעדן ממותק – רק בצבע לבן.

מה שהפתיע אותי זה, שרבים ורבות מקבוצת הבישול והאפייה שלי בפייסבוק, כתבו לי שהם חוששים מהכנת עוגת גבינה איכותית, כמעט כמו החשש מאפיית עוגת שמרים. אז השנה, כאן בבלוג שלי, החלטתי לאחוז בידכם וללוות אתכם, צעד אחר צעד, באפיית עוגת גבינה מדהימה ומרהיבה. אתחיל בטיפ הראשון והחשוב ביותר בהכנת עוגת גבינה: הסוד להצלחתה תלוי בשלושה מרכיבים עיקריים – סוג הגבינה, טכניקת האפייה והקירור. הטיפ השני הוא, שחובה עלינו להיות מעין בייבי-סיטר, כי יש לנו עסק עם עוגה בחושה.

עוגת גבינה קרם לוטוס מדהימה

 מרכיבי בסיס לוטוס

200 גרם עוגיות לוטוס טחונות

100 גרם חמאה מומסת

תמצית שמנת (ניתן לקנות בחנויות אפייה)

מרכיבי קרם גבינה ושוקולד לבן

100 גרם שוקולד לבן קצוץ

1/4 כוס חלב

30 גרם חמאה

חבילה אבקת אינסטנט פודינג וניל

מיכל גבינת שמנת 25%

מיכל גבינה לבנה 5%

1/3 כוס סוכר

500 מ"ל שמנת מתוקה

מרכיבי קרם לוטוס קרנצ'

חצי צנצנת לוטוס קראנצ' אותה רוכשים בסופר

 אופן ההכנה

בשלב ראשון מכינים את הבסיס. מערבבים את שברי עוגיות הלוטוס וחמאה מומסת לתערובת אחידה. מעבירים לתבנית ומהדקים בשכבה אחידה ושומרים במקפיא ,עד כאן הכל בסדר? מעולה, נמשיך.

להכנת קרם גבינה: ממיסים במיקרוגל שוקולד, חלב וחמאה. מערבבים לקבלת תערובת נוזלית ואחידה ומצננים מעט.

בקערה נפרדת מכניסים הגבינות ואבקת אינסטנט פודינג ובוחשים. מוסיפים את תערובת השוקולד הלבן וטורפים במטרפה ידנית לבלילה חלקה.

מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר עד לקבלת קצפת יציבה ומקפלים (תנועת קיפול) לתערובת הגבינה שליש מהכמות ואז את שאר הכמות.

מוציאים את התבנית מהמקפיא ומניחים בדופן הפנימית שקף לעוגה. יוצקים את קרם הגבינה מעל הבסיס ומיישרים את פניה בעזרת מרית מדורגת. שומרים במקרר למשך הלילה.

הכנת ציפוי לוטוס קראנצ' פשוט גם כן. מחממים את ממרח הלוטוס לכמה שניות במיקרוגל או בסיר עד שנעשה נוזלי מעט. יוצקים מעל קרם הגבינה ומנדנדים את התבנית מצד אל צד על מנת שממרח הלוטוס יכסה את קרם הגבינה באופן אחיד. מכניסים למקפיא למשך כ- 20 דקות ולאחר מכן שומרים במקרר.

אהבתם? מוזמנים לשתף את המתכון בפייסבוק! 

לעוד אלפי מתכונים שווים, ליחצו כאן: נתניה מבשלת וגם אופה

 

 

9 תגובות

  1. סער אהרוני חחחחחחחחחח הכנתי אותה היום היא יוצאת מהארון (מההקפאה
    ) אין לי ספק שהיא אחת העוגות……..

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן