עדי שפר מאמינה בבודיפאמפ

0
402
עדי שפר - בודי פאמפ נתניה
עדי שפר

בודיפאמפ הוא, ככל הנראה, שיעור הסטודיו הכי מפוקח ומדויק שקיים בעולם ואולי גם היחיד שפותח בהשראת עולם התיאטרון. השיעור מבוסס על שיטה אותה פיתח לפני למעלה משני עשורים בניו זילנד, מאמן הכושר פיליפ לס מילס.

במהלך צפייה בהצגת תאטרון הבין לס מילס, שבדומה להצגה טובה בה שואפים הבמאים והמחזאים לעבוד עם השחקנים שהטקסט הכי מתאים להם, כך גם צריך לנהוג בעולם הכושר. מילס פנה למיטב המאמנים והכוריאוגרפים בארצו. יחד איתם הרכיב שיעורים מובנים, שהדגש העיקרי הוא ליצור אימון מדויק ומקצועי – בו המתאמן מגיע לתוצאות מקסימאליות. בראיון מיוחד מסבירה מאמנת השיטה עדי שפר, מה זה בעצם בודיפאמפ, איך זה עובד ולמי זה מיועד.

שפר הגיעה אל האזור מהצפון הרחוק, בעקבות הלימודים והעבודה. בתחילה התגוררה בבית הלוי ולאחר מכן עברה לנתניה. כיום היא מאמנת ומלמדת את שיטת הבודיפאמפ במכון הכושר ספייס. "הייחוד בשיטה", כך היא מסבירה, "שאנו, המאמנים והמדריכים על-פיה, מחויבים כל שלושה חודשים להתעדכן בשינויים הנקבעים".

למען הקוראים, שכבר מבולבלים מאין ספור שיטות אימון קיימות. מה זה בודיפאמפ?
"מדובר, בעצם, על אימון בן 60 דקות, המחולק לעשרה טראקים (קטע מוזיקלי). בכל אחד מהטראקים המתנגנים, המתאמנים עובדים על קבוצת שרירים אחרת בגוף. מדובר על שיעור בו המתאמנים עובדים עם בר (מוט) ופלטות משקל משתנות – כל אחד לפי יכולתו. מטרת השיעור היא עיצוב שרירים, סיבולת וירידה במשקל. הכוריאוגרפיה קבועה מראש ואותה בונה צוות בינלאומי המורכב ממיטב הרופאים, התזונאים והכוריאוגרפים. היא מתחלפת כל שלושה חודשים. השיעור עצמו מאוד מדויק ומובנה מבחינת סדר התרגילים שבו והשירים הקבועים המתנגנים בכל שיעור מהסוג הזה בכל רחבי עולם. האימון מבוסס כולו על שיטת האימון לס מילס, שיטה שכבשה למעלה ממאה מדינות בעולם וגם את ישראל".

איך זה בעצם עובד? תארי לי אימון
"האימון עצמו, כאמור, בנוי מעשרה טראקים – כאשר יש מעין נקודת יציאה אחרי הטראק הרביעי והיא מיועדת בעיקר למתחילים וכאלה שעוד לא מסוגלים להחזיק אימון מלא. הטראק הראשון הוא חימום אשר כולל את כל התנועות אותן נבצע במהלך האימון. אני, כמדריכה, נמצאת על במה ומתאמנת יחד עם המתאמנים, אבל גם נותנת הנחיות ביצוע למתאמנים לפני כל טראק. קביעת המשקל על בר המשקולות נעשית על ידי המתאמן – כל אחד לפי יכולותיו שלו. אחרי שהתחממנו בטראק הראשון, כל אחד מהטראקים הבאים עובד על קבוצת שרירים אחרת, כאשר עד הטראק הרביעי אנחנו בעצם עובדים על השרירים הגדולים שהם הרגליים, החזה והגב. ארבעת הטראקים הבאים עובדים על קבוצות שרירים קטנות יותר כמו כתפיים, יד אחורית ובטן. מילת המפתח פה היא חזרות והרבה. המשקלים לא כבדים, אבל מספר החזרות הוא זה שיוצר את הקושי. הטראק האחרון מיועד לשחרור ומתיחות".

אני חייבת להודות שזה נשמע קצת משעמם לחזור על אותן תנועות ואותם שירים במשך שלושה חודשים, או שאני טועה?
"הנטייה הראשונית היא באמת לחשוב שזה משעמם, אבל עד שלא תנסי לא באמת תביני כמה זה מדהים וכמה זה רחוק מלהיות משעמם, גם אני שמאמנת כבר שמונה שנים, חשבתי שכלום כבר לא יכול להפתיע אותי בתחום האימון. כאשר חשפו בפניי את הבודיפאמפ הגבתי בדיוק ככה, אבל ברגע שניסיתי הבנתי כמה זה לא נכון. אני יכולה להודות על עצמי שהאימון הזה מעבר למהנה, גם שינה לי את הגוף פלאים – אם מבחינת חוזק ואם מבחינת עיצוב. על מנת בכל זאת לגוון קצת את האימונים, אחרי חודש בו עובדים במדויק לפי התוכנית, כל מאמן מרכיב אימון המתבסס על התכנית הקבועה, אך עם שינויים קלים הלקוחים מתכניות ישנות יותר. כאמור, כל שלושה חודשים יוצאת תכנית אימון חדשה".

מי קהל היעד באימוני בודיפאמפ?
"בעיקרון, אימוני הבודיפאמפ מתאימים לכל קשת הגילאים באשר היא. אצלנו, ברשת ספייס, מנוי מבוגר הוא מגיל 16 ושיעורי הבודיפאמפ הם למבוגרים כך שגיל המינימום אצלנו הוא 16. האימון עצמו, כאמור, מתאים לכולם. יש לי מתאמנים בני 70 פלוס ששורדים בגבורה אימון מלא. כמובן שאני לא מדברת על מתאמן בגיל 70 שהגיע בפעם הראשונה לאימון, אלא על כאלה שמקפידים על פעילות גופנית כלשהי".

תמני לי חיסרון אחד ויתרון אחד של שיטת האימון הזו?
"היתרון הגדול של האימון היא העובדה שהוא מבוסס על שיטה מפוקחת ומדויקת המובילה לתוצאות מוכחות. חיסרון, אני באמת לא חושבת שיש עד כמה שזה ישמע מופרך. יש פעמים שבסוף אימון אני משאירה כמה מתאמנים איתי על מנת לחדד איתם תנועות מסוימות, שבמהלך האימון הבחנתי שלא נעשות כראוי, אבל זה לא חיסרון – מה גם שיש אחת לכמה זמן שיעור טכניקה שכולו מוקדש לאיך לעשות נכון את התנועות והתרגילים".

אהבתם את הריאיון עם עדי שפר? מוזמנים לפרגן בשיתוף בפייס…

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן