סלובודן דראפיץ מגביר הילוך

2
386
סלובודן דראפיץ - מכבי נתניה
סלובודן דראפיץ. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

 

תחושת הרוגע שמקנה סלובודן דראפיץ על הסובבים אותו מטעה. הוא, אומנם, נוהג לדבר בשקט ובמתינות, אבל בפנים, בלב, לפחות כשמדובר בכדורגל, הכל סוער והראש עובד שעות נוספות. סלובודן דראפיץ הוא שילוב נדיר של רגש והיגיון. למפגש מול עכו הוא תכנן הפתעה במערך השחקנים. מול אלפי אוהדי נתניה, שהגיעו בהמוניהם כדי לעודד את הצהובים – שחורים, ניהל דראפיץ את משחק העונה בקור רוח, כשבסופו הרשה לעצמו לחייך. ולא, הוא לא ממהר לצנן את השמפניות. יש לו אורך רוח, המון סבלנות וצניעות מאוד לא אופיינית ביחס לכדורגל הישראלי.

מכבי נתניה רשמה ניצחון חשוב ויוקרתי על עכו. האם ניתן, כעת, להתחיל ולצנן את השמפניות?
"עדיין לא. כמובן שעשינו היום צעד מאוד חשוב לכיוון העלייה, אבל זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

המשחק עצמו עבר תהפוכות רבות. מה הרגשת כשבמחצית השנייה מכבי נתניה נקלעה לפיגור?
"שיחקנו, לטעמי, מצוין מחצית ראשונה. במחצית השנייה 'נרדמנו' רבע שעה. ואכן שילמנו על זה: קיבלנו שני גולים. אתה חושב על החילופים ואתה אומר לעצמך שאנחנו חזרנו לשחק טוב ואין סיבה שנפסיד – כך זה באמת קרה ואני שמח על כך".

בעוד שהפרשנים מדברים בוודאות על עלייה ודנים בשאלה מי יהיו השחקנים בעונה הבאה, אתה כמעט ולא מדבר על עונה הבאה. האם אתה חושב על-כך בהיבט המקצועי?
"ממש לא. בוא נבטיח את העלייה באופן סופי, שזה הכי חשוב. מה שראינו במשחק מול עכו זה מפגן אדיר של אוהדי מכבי נתניה. מבחינה מקצועית אני מרכז את כל המאמצים במצב הקיים. בהיבט הקבוצתי בשיפור המשחק, בהיבט המנטלי בהגברת הלחץ ובהצבת המטרות והיעדים. מבחינתי, כל עוד המטרה לא הושגה, אין מה לדבר על עונה הבאה. מכבי נתניה משתפרת ממשחק למשחק ויש עוד במה להשתפר".

האם הפתיעה אותך הפריצה של שון ויסמן שהגיע כחלוץ שלישי וכיום עומד עם עשרה כיבושים ומקום של קבע בהרכב?
"תראה זה ילד שעובד מאוד קשה וכל הזמן רוצה ללמוד ולהתקדם. הוא חזר אחרי פציעה מאוד קשה ולא ידענו מה נצליח לקבל ממנו. הוא כובש מוכשר, אשר זוכה לשיתוף פעולה מלא מכל חבריו לקבוצה וכן לפרגון בחדר ההלבשה. כדורגל הוא משחק קבוצתי וזה הסוד הגדול ביותר: לדעת לחבר בין כל מרכיבי הקבוצה ביחד".

למשחק מול עכו עלתה נתניה בהרכב התקפי במיוחד. האם לטעמך זה מה שהעניק את הניצחון ועל הדרך הפתיע את עכו?
"ראשית, בגלל שאני מאמין גדול במשחק קבוצתי, אני נותן לשחקנים שהיו הכי טובים וחדים באימונים ומי שנמצא בכושר הכי טוב לשחק. זה היה מאצ' אפ טוב שגם עשינו במשחק הקודם בעכו. ידענו שזה מערך טוב גם למשחק הזה".

ביום שני משחק עונה נוסף מול הדולקת אחריכם, הפועל רמת גן. האם מבחינתך, סלובודן דראפיץ המאמן, ניצחון במשחק יאפשר לחגוג עלייה?
"תראה, אנחנו צריכים להתכונן היטב למשחק שלא יהיה פדיחות. צריך לשחק טוב עד הסוף. כרגע, המרחק מעכו הוא שש נקודות. ישנם עוד חמישה משחקים. זה לא מעט, אבל בהחלט שניצחון על רמת גן יקרב אותנו מאוד וכמעט באופן סופי אל המטרה. ועדיין, אני אמשיך לדרוש מהשחקנים לתת את הכל עד השריקה האחרונה. לא צריך ואסור להקדים את המאוחר. לכל דבר יש את הזמן שלו".

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי ספורט נתניה און ליין:

יניב מדר – הצלע השלישית במכבי נתניה

עידן ספיר – אלוף העולם בג'יו ג'יטסו ברזילאי

אהבתם את הריאיון עם סלובודן דראפיץ? שתפו בפייס…

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן