סגן קיריל מנתניה גאה לשרת במשטרה הצבאית

השבוע התקיים יום גיוס למשטרה הצבאית; סגן קיריל דוצנקו בירך את המתגייסים וחילק איתם את ניסיונו וגאוותו לשרת משטרה הצבאית

0
191
סגן קיריל דוצנקו. צילום דובר צה"ל

בני נוער רבים הצטרפו השבוע לשורות המשטרה הצבאית לתפקידים שונים ומגוונים. במהלך הטירונות יעברו המתגייסים מיונים שונים, אשר בסופם יוצבו ביחידות השונות.

למרות התדמית של השוטרים הצבאיים, תפקידיהם רבים הכוללים גם תפקידי בילוש, מפקדי כלואים מלווי כלואים, מאבחנות גחל"ת וחוקרי מצ"ח. חלקם גם יהפכו למ"כים בטירונות בעצמם.

קצין במשטרה הצבאית הגליל בפיקוד צפון, סגן קיריל דוצנקו מנתניה, גאה בשירותו. סגן קיריל נולד בדנפרופטרובסק שבאוקראינה. בגן קיריל גדל בסביבה מעורבת ולמד בבית ספר שלמדו בו בעיקר ילדי דימפלומטים זרים, עולים חדשים וערבים ישראלים. על רובם לא חלה חובת גיוס וסגן קיריל בתיכון היה בטוח שיוציא פטור מגיוס.

את הקשר שלי עם צה"ל התחתי עם מוטיבציה נמוכה" סיפר. "כשקיבלתי הודעה שאני עתיד להתגייס למשטרה הצבאית, להיות לוחם מעברים, התגובה הראשונה שלי הייתה טלפון להורים שיעזרו לי לצאת מצה"ל. ככל שהתקרב יום הגיוס הבנתי שאני לא מעוניין להתחיל את השירות שלי ברגל שמאל. החלטתי לא לסרב, לתת מעצמי ולתת הזדמנות לתפקיד".

את תקופת ההכשרה זוכר סגן קיריל כאחת התקופות המיוחדות בחייו. "למדתי המון, חוויתי חוויות שלא חשבתי שאחווה בחיים ופגשתי אנשים מדהימים שלא הייתי רואה בנסיבות אחרות. היה משהו מאוד מיוחד בלהיות לוחם מסוג קצת אחר ובלהיות שוטר בתוך מערכת צבאית. ההכשרה הכניסה בי רוח מבצעית שלא ידעתי שיש בי ועליתי לגדוד תעוז עם המון מוטיבציה. היו לי מפקדים וחברים מדהימים בפלוגה והבנתי מהר מאוד שאני רוצה לפקד ולקבל יותר אחריות".

עקב כך החליט לנסות לצאת לקצונה. ניסה והצליח. סגן קיריל משרת כיום במשטרה צבאית הגליל בפיקוד צפון. לדבריו שם הוא מרגיש בבית ונהנה מהעשייה בכל יום.

לשוטר הצבאי משימות רבות וחשובות

על חשיבות תפקידו של השוטר הצבאי סיפר: "אני מאמין בלב שלם שתפקיד השוטר הצבאי הוא אחד התפקידים החשובים ביותר בצה״ל. אופי העבודה של השיטור הוא עמוס. יש המון משימות ואחריות להגיע לכל מקום ברגע שצריך אותנו. החיילים שאני מפקד עליהם הם דוגמה ומופת לחיילים בצה״ל ולאזרחים אחראים ודואגים למדינה שלהם. בלי העבודה שלנו והאכיפה שלנו, צה"ל יהיה מקום פחות בטוח למשרתים".

למתגייסים הצעירים מסר סגן קיריל: "העצה שלי למלש״בים שעתידים להתגייס לחיל זה לשנות תפיסה. להבין שהשירות הצבאי הוא זמן מדהים לעסוק במשהו שבחיים לא עסקתם בהם. להתנסות בדברים שלא חשבתם עליהם וללמוד המון על עצמכם. תשאירו את הדעות הקדומות מאחור ותוכלו ולגלות עולם חדש במהלך השירות הצבאי שלכם. חיל שבו תוכלו לגדול ולפרוח כבני אדם ולתרום המון לצה"ל ולמדינת ישראל".

סגן קיריל איחל למתגייסי מחזור נובמבר 21, גיוס קל ושירות משמעותי. המתגייסים עצמם ישובצו לתפקידי שיטור, כליאה או למצ"ח.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן