נתניה: 88 הולכי רגל נפגעו בשנת 2020

שישה הולכי רגל נהרגו בנתניה בשנת 2020; מנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי מדובר במספר ההרוגים הגבוה בעיר זה עשור

0
213
צילום באדיבות עמותת אור ירוק

ביום חמישי האחרון נהרגה הולכת רגל בת 77 מפגיעת רכב בעת שחצתה את הכביש ברחוב ניסנבוים בנתניה. הולכת הרגל חצתה את הכביש במעבר חציה.

מנתוני עמותת אור ירוק, עולה, כי בנתניה נפגעו בתאונות דרכים 88 הולכי רגל בשנת 2020, מהם שישה נהרגו. מדובר במספר ההרוגים הגבוה בעיר זה עשור.

עולה עולה, כי בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 1,073 הולכי רגל, מתוכם 26 נהרגו ו-128 נפצעו באורח קשה.

בנוסף עולה מהדוח, כי במהלך כל שנת 2020 נהרגו 83 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל, רובם המוחלט, 69 מהם נהרגו בתחום העירוני. התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ- 32,653 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור החולף (2011-2020), כ-31,100 נפגעו בזירה העירונית בתחומי הערים והישובים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "מדינות מעודדות אנשים ללכת ברגל. זה בריא, זה חסכוני וזה גם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני וזירת ההיפגעות מראה גם כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בזמן חציית הכביש".

קיטה הוסיף: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל ולשפר בהם את התשתית כך שתגן על הולכי הרגל.

"במקביל, יש להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים הפתרונות הללו לעשות את ההבדל שבין חיים למוות".

"הכי קל תמיד להאשים את הגורם האנושי אבל התוצאות מראות שהאסטרטגיה הזאת נכשלה. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הולכי הרגל, תתחיל לקחת אחריות ולהתאים את התשתית גם עבורם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן