נתניה שוב ירוקה! כך הצליחו הרשויות במקום בו הממשלה כשלה

נתניה שוב עיר ירוקה - כך עולה מנתוני משל"ט נתניה. העיר שלפני כשלושה שבועות הוכרזה אדומה, מדורגת כיום בציון 4.1 במדרג הרמזור - מה שמקנה לה את התואר "עיר ירוקה"

0
686
נתניה כתומה ועכשיו ירוקה- מרים פיירברג במרכז שליטה עירוני למלחמה בקורונה
- מרים פיירברג במרכז שליטה עירוני למלחמה בקורונה

נתניה שוב עיר ירוקה – כך עולה מנתוני משל"ט נתניה. העיר שלפני כשלושה שבועות הוכרזה אדומה, מדורגת כיום בציון 4.1 במדרג הרמזור – מה שמקנה לה את התואר "עיר ירוקה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "הישג זה של העיר הינו הודות למדיניות ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר והנהלת העיר שהקימו משל"ט – מרכז שליטה לקורונה, הגבירו אכיפה, קיימו הסברה ממוקדת וייעודית והודות לשיתוף פעולה של התושבים".

בתחילת חודש אוגוסט הורתה ראש העירייה על הקמת מרכז שליטה עירוני, בשיתוף פיקוד העורף. נתניה הייתה בין הרשויות הראשונות שהקימה את המשל"ט על בסיס מודל הרמזור.

קדמו לנתניה מספר רשויות, בהן עיריית תל אביב, שהלכה למעשה עקפה את הבירוקרטיה והקימה עצמאית מערך בדיקות אפידמיולוגיות בשיתוף פיקוד העורף.

עם התפרצות מגפת הקורונה פנו ראשי רשויות מכל רחבי הארץ לממשלה בדרישה לקבלת סמכויות ותקציבים. באותה עת התעקשו משרדי הממשלה, בהם משרד הבריאות, להשאיר את מלוא הסמכויות בידיהם.

בחודש אוגוסט, עם הצעת הפרויקטור גמזו להחיל את מודל הרמזור, רשויות רבות החלו להיערך לכך – זאת גם בשל ההבנה, כי יכולתו של ראש רשות לשכנע את התושבים בדבר נחיצות הפעולות, גבוהה יותר מכל הצהרת ראש ממשלה.

"בתכלס', כמו בהרבה ערים שראשי הרשויות מכירים אישית כל חלק בעיר וכל נציג ציבור, הדבר היחיד שאנו מבקשים מהממשלה, שלא תפריע", אמר גורם בכיר בעיריית נתניה למערכת נתניה און ליין: "מלכתחילה היו צריכים לאפשר לפיקוד העורף ולרח"ל לפעול. בכל מקום בו פיקוד העורף יחד עם ראש העירייה או ראש המועצה נטלו פיקוד, התחלואה ירדה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן