נתניה: צניחה של כ-25% ברכישת דירות

0
407
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

ברבעון השני לשנת 2017 נמכרו באזור נתניה סה"כ 2112 דירות. נתון זה מהווה המשך ירידה ברכישת הדירות באזור, כאשר בהשוואה לרבעון הראשון של השנה חלה ירידה של 23.6% ואילו לבהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה נרשמה ירידה של 25.6% מנתוני משרד האוצר עולה, כי אזור נתניה כולל בתוכו גם את רעננה, כפר סבא, הרצליה ורמת השרון.

ברבעון השני של השנה נמכרו באזור נתניה 510 דירות חדשות, ירידה של 25.7% לעומת הרבעון הראשון של השנה וירידה של 47.4% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

גם במכירת דירות יד שניה חלה ירידה ארצית של 9% ברבעון השני של שנת 2017 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. באזור נתניה נמכרו 1602 דירות יד שניה ברבעון השני של השנה – ירידה של 22.9% לעומת הרבעון הראשון של השנה וירידה של 14.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ממשרד האוצר נמסר, כי ברבעון השני של שנת 2017 נרשמה ירידה חדה בהיקף העסקאות בכל הארץ, אל הרמה הנמוכה ביותר מאז תקופת ההמתנה לתוכנית מע"מ אפס.

ברבעון השני של שנת 2017 נרכשו 24.1 אלף דירות – ירידה של 12% בהשוואה לרבעון הקודם וירידה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

עוד נמסר, כי היקף העסקאות הושפע מרמת השפל ברכישות המשקיעים ומהמתנת הדוגות הצעירים לתוכנית "מחיר למשתכן". רמה נמוכה במיוחד של עסקאות נרשמה בירושלים ובתל אביב ומנגד רמה גבוהה נרשמה באזור חיפה.

עוד עולה מהדוח, כי חלה ירידה של 12% ברכישת דירות ב"מחירי השוק" על ידי זוגות צעירים. ברבעון השני של 2017 נרכשו כ-11 אלף דירות על ידי מי שעבורם זוהי דירה ראשונה, מרביתם זוגות צעירים, מתוכן 1.4 אלף דירות נמכרו במסגרת "מחיר למשתכן".

ממשרד האוצר נמסר בדוח, כי "לאחר שלושה רבעונים רצופים בהן יורדות רכישות הזוגות הצעירים (כל רבעון בהשוואה למקביל לו אשתקד) הגיע סך רכישות זה לאחת הרמות הרבעוניות הנמוכות שנרשמו בפרמטר זה בשנים האחרונות (למעט תקופת ההמתנה למע"מ אפס)".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן