נתניה: אלמונים ניתצו את הגלעד לזכרו של רב"ט עמית זנה

0
176
גלעד עמית זנה נתניה
הגלעד לזכרו של רב"ט עמית זנה ז"ל. נתניה - 2016

 

בימים אלה עסוקים ז'נט ומרדכי זנה, הוריו של רב"ט עמית זנה ז"ל, במרוץ נגד הזמן – בניסיון לתקן ולהחליף משטח שיש בגלעד לזכרו של בנם אהובם, שנותץ בידי אלמונים – ככל הנראה בני נוער. בכל שנה משמש הגלעד, אותו הקימו לזכרו בפינת גן שעשועים בצומת הרחובות ויצמן והרצוג, לנקודת מפגש של ילדי גני הילדים מכל הסביבה. הילדים, שיחד עם הגננות מקיימים במקום טקס לזכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ממלאים את לבבותיהם של ז'נט ומרדכי בשמחה המהולה בכאב.

בסוף השבוע, כאמור, נדהמו ההורים לגלות שאלמונים ניתצו חלק מהגלעד – לוח שיש עליו היה רשום שמו של בנם עמית. מראה חלקי השיש המנותץ הפזור על האדמה, פער מחדש את הכאב. "בסופי שבוע, בעיקר בלילות במהלך החופש, פוקדים את הפינה בני נוער רבים. לא זה מה שמפריע לי", אמר למערכת נתניה און ליין מרדכי זנה: "מפריע לי, שלעתים אני חש שהנוער איבד את המצפן. פגיעה בגלעד לזכרו של בני עמית ז"ל, חייל שהקריב את חייו למען המדינה, כמוה כפגיעה בכל מה שיקר לנו ומחזיק אותנו כאן. במדינה". לדברי מרדכי, עד לסוף השבוע הקרוב תסתיים מלאכת הרכבת החלק שנותץ ועד ליום בו יקיימו ילדי גני הילדים את טקס הזיכרון, הגלעד לזכרו של עמית ז"ל ייראה כחדש.

רב"ט עמית זנה ז"ל, התגייס בשנת 1999 לצה"ל, שובץ בחיל האוויר והשתייך לקבוצת איכות המתחזקת ומטפלת במטוסי החיל ומערכותיו. בחודש נובמבר 2000 נפל עמית בפעילות מבצעית באזור עפרה. עמית, שיחד עם חיילים נוספים נסע באוטובוס שאינו ממוגן ירי למשימת אבטחת יישובים, נהרג ממתקפת טרור של מחבלים על האוטובוס. בן 19 היה במותו. הוריו הנציחו את זכרו בהקמת פינת מחשב בספריית מכללת "הרמלין" בה למד במסגרת מסלול העתודה הטכנולוגית, וכן בגלעד בפינת הרחובות ויצמן והרצוג.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן