נתיבים מהירים לנתניה: מחלף וינגייט והרחבת כביש החוף בקרוב

העבודות להרחבת כביש החוף, במקטע שבין מכון וינגייט לקיבוץ שפיים, שאורכו כחמישה ק"מ; המיזם יכלול את הקמת מחלף וינגייט ושיפור התנועה במקטע נתניה

0
941
נתיבים מהירים - נתניה
ישפר משמעותית את התנועה. אלי דלל

בקרוב יחלו העבודות להרחבת כביש החוף, במקטע שבין מכון וינגייט לקיבוץ שפיים, שאורכו כחמישה ק”מ; מיזם הענק כולל את הקמת מחלף וינגייט וסלילת נתיבים נוספים בכביש החוף במקטע נתניה.

לקראת תחילתן, סיירו השבוע בשטח אלי דלל, סגן ומ”מ ראש עיריית נתניה, נציגי המועצה האזורית חוף השרון, הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל), חברת “נתיבי איילון”, רשות הטבע והגנים וגורמי הביצוע.

במסגרת העבודות, כך נמסר למערכת נתניה און ליין, יוקם מחלף חדש – מחלף וינגייט – אשר דרכו יוכלו הנוסעים מכיוון תל אביב להמשיך ישירות למכון וינגייט מכביש החוף.

מחלף זה ייתר, כאמור, את הצורך לעלות על מחלף פולג ולעשות פניית פרסה – מה שצפוי להקל על העומסים במחלף עצמו

בעקבות ההרחבה ובניית המחלף, תיסגר הכניסה הצפונית הנוכחית למכון וינגייט, ואפשר יהיה להיכנס אליו באמצעות המחלף החדש.

כביש החוף יורחב ל-10 נתיבים, עם שבילי אופניים לשני הכיוונים – כפי שדרשו דלל ואנשי מינהל ההנדסה בעירייה בישיבות התכנון שהתקיימו.

בנוסף, גשר הולכי הרגל הישן בכניסה הצפונית הקיים יפורק ובמקומו יוקם גשר חדש כ-100 מטר צפונה, אשר יחובר למכון.

ההערכה היא, כי משך העבודות יעמוד על כ-3.5 שנים. חברת “דניה סיבוס” נבחרה להיות החברה המבצעת במכרז שפורסם.

אלי דלל: מיזם נתיבים מהירים ישפר משמעותית את זרימת התנועה הציבורית בכביש החוף במקטע נתניה

העבודות מתבצעות כחלק מפרויקט “נתיבים מהירים” של “נתיבי איילון”. הפרויקט עצמו במימון משרד התחבורה, ובהמשך יחלו עבודות להרחבת המקטע בין מחלף וינגייט למחלף נתניה.

הפרויקט כולל סלילת כ-110 ק”מ של נתיבים מהירים מנוהלים בציר העובר מראשון לציון, דרך תל אביב ועד לנתניה ובחזרה.

בנוסף יכללו העבודות גם את ציר הרוחב מראש העין, דרך כביש 5 עד לת”א ובחזרה. עוד נמסר מגורמים במשרד התחבורה, כי כן יוקמו בנקודות הכניסה לנתיבים המהירים חמישה חניוני “חנה וסע” ענקיים.

אלי דלל מסר למערכת נתניה און ליין, כי “עיריית נתניה, בראשה מרים פיירברג-איכר, אנשי מינהל ההנדסה ואני במסגרת תחום אחריותי, היינו שותפים מלאים להכנת התכניות”.

“המעורבות שלנו בתכניות המתייחסות לשטחים הנמצאים בתחום השיפוט של נתניה, לרבות מכון וינגייט, אפשרו לשים את הדגש על האתגרים התחבורתיים עמם מתמודדים תושבי נתניה”.

“אני מברך על הפרויקט, שנערך בציר מרכזי של כניסות לנתניה ושל יציאות ממנה. אני מודה לשרת התחבורה, ח”כ מירי רגב ולמנכ”ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, על הוצאת הפרויקט לפועל”.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן