ניסן דנון אוהב לבשל – מעדיף להבקיע

0
354
ניסן דנון - מכבי נתניה
ניסן דנון. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

 

ההיכרות בין סלובודן דראפיץ ושי ברדה לבין ניסן דנון היא בת שלוש שנים. באותה עת אימנו השניים את בית"ר שמשון תל אביב. הם ראו את ניסן דנון ורצו אותו בקבוצתם. בדקה התשעים לא נחתם ההסכם בעקבות בעיות תקציביות שהיו לקבוצה. השניים המשיכו לעקוב אחר התקדמותו של ניסן דנון, וכשקיבלו על עצמם את אימון מכבי נתניה, הם דאגו להחתים את ניסן דנון כחלוץ מחליף – לראשונה מבחינתו לצד צוות החלוצים המנוסים שחתמו בקבוצה. ריבוי הפציעות בקבוצה הפכו אותו במהלך החודשיים האחרונים לאחד השחקנים החשובים בהרכב. את המנדט שקיבל הוא פורט – כולל במשחק מול עכו כאשר בישל שני שערים. בריאיון לעיתון נתניה און ליין הוא מדבר על תכניות וגם כוונות.

שער ניצחון במשחק הקודם ומול עכו שני בישולים ובונוס עלייה למקום הראשון בליגה. מופתע מהשתלבותך ומהישגיך?
"אני עובד קשה ומשתדל להגיע מרוכז לכל משחק – למרות ההתרגשות הרבה והכבוד שאני רוכש למדי מכבי נתניה. מבחינתי מדובר בצ'אנס שקיבלתי מהצוות המקצועי. אני עושה הכול כדי להחזיר על הקרדיט שאני מקבל. המשחק מול עכו היה, בהחלט, משחק על יוקרה ולא רק על המקום הראשון בליגה. אני חושב, שכולנו, כל אחד ואחד משחקני מכבי נתניה, עשינו את הכל כדי לנצח. באשר למקום הראשון, מבחינה היסטורית רק קבוצה אחת מבין 42 מדינות שנבדקו הצליחה לעמוד במשימה של עליית ליגה ממינוס תשע נקודות. המשימה שלנו כעת היא לשמור על המקום הראשון ולהגדיל את הפער. אם נעמוד במשימה, אז בהחלט ניתן לומר שנעשה היסטוריה".

בתחילת העונה שימשת כשחקן סוף סגל ובשבועות האחרונים תפסת מקום של קבע בהרכב הקבוצה, האם אתה מתכוון להישאר כך עד סוף העונה?
"את שי ואת סלובו אני מכיר עוד מהתקופה שאימנו בבית"ר תל אביב רמלה. אני יודע שאצלם מי שעובד קשה ומגיע לו לשחק, גם מקבל את חולצת ההרכב. הגעתי בתור כינור שני, אבל עבדתי קשה כדי לקבל הקרדיט. אני שמח שאני מצליח להחזיר במגרש, אבל הסוד הוא בהתמדה ובתיקון הדרוש תיקון באמצעות עוד ועוד אימונים. ברמה אישית, ללבוש את החולצה של מכבי נתניה אינה דבר של מה בכך. הדבר היפה ביותר בקבוצה, בעיני, זו התחושה המצוינת הקיימת בחדר ההלבשה. כולנו כאיש אחד. את האגו אנחנו משאירים בבית".

ניסן דנון: "כל שחקני הקבוצה שהחליפו את השחקנים הפצועים, עושים הכל כדי להחזיר על האמון, לשמור על הקיים ולשפר עוד ועוד"

מבחינה סטטיסטית מכבי נתניה בכל משחק למספר רב של מצבים, כשבפועל רק אחוז מועט מזה מתורגם לגולים. האם זה לא מצביע על בעייתיות מסוימת?
"נכון שאנחנו מייצרים המון מצבים. זה, כמובן, דבר מצוין. מנגד, אנחנו מתרגלים רבות את נושא הריכוז, מהירות התגובה ורגל מסיימת. כולנו מאמינים, שככל שנתרגל יותר באימונים, נבקיע יותר שערים במשחק והביטחון העצמי שלנו, כקבוצה, בעיקר בדקות האחרונות למשחק, יניב עוד ועוד תוצאות".

רבים העריכו, שמכבי נתניה תתקשה לשמור על מומנטום במהלך גל הפציעות האחרון, הוכחתם אחרת. מה הסוד?
"כל שחקן שנפצע, בוודאי שחקנים מרכזיים ומנוסים, חשובים לקבוצה בהיבט האישי וכמובן הקבוצתי. דווקא בגלל האווירה המצוינת בחדר ההלבשה והתחושה של כולנו שאנחנו גוף אחד, הצלחנו לשמר על הקיים. השחקנים הפצועים מקנים לנו ביטחון מבחוץ, כל שחקני הקבוצה שהחליפו את השחקנים הפצועים, עושים הכל כדי להחזיר על האמון. כדורגל הוא משחק קבוצתי, ובנתניה זה ממש בולט".

באופן אישי, האם קשה יותר להגיע למקום הראשון ממינוס תשע נקודות או לשמור על המקום הראשון?
"לי ברור שלהגיע למקום הראשון ממינוס תשע נקודות זה לא דבר של מה בכך, גם מבחינה היסטורית וגם מבחינה סטטיסטית. אני גם יודע, שלשמור על המקום הראשון ולהגדיל את הפער מהמקום השני גם כן אינה משימה של מה בכך. יש לנו צוות מקצועי, שתפקידו הוא להכין אותנו לכל משחק ומשחק, בטווח הבינוני לצלוח את כל משחקי הליגה עד לסיומה בהתאם ליעדים שנקבעו ובטווח הארוך לבנות קבוצה יציבה לזמן ארוך".

טרם יצא לך לשחק בליגת העל, האם אתה חושב שבגיל 23 אתה בשל להשתלב בעונה הבאה – באם נתניה תעלה?
"אני מאמין מאוד ביכולות שלי וכל מה שאני עושה הוא להתאמן עוד ועוד כדי לעמוד בדרישות המאמנים. לדבר על ליגת העל, כרגע, זה גם רחוק כי העונה רחוקה מסיום וגם לא אחראי ואפילו שחצני מדי. אנו כולנו עסוקים במשימה העיקרית שהוצבה לפנינו. יש לי עוד הרבה מאוד זמן וקילומטרים לצבור לפני שאתחיל לחשוב על העתיד שלי בסוף העונה".

ביום שישי תשחק מכבי נתניה במסגרת גביע המדינה. האם גם כאן הוצבו יעדים ברורים?
"מכבי נתניה כקבוצה מוכיחה יכולת טובה ואנחנו בהחלט יכולים להתקדם כמה שלבים בגביע, אבל יש פה גם הרבה עניין של מזל במפעל הזה, בין השאר, בקבלת הגרלות יחסית סבירות עד השלבים הסופיים. קודם שנעבור את ראשון בשישי הקרוב ואז ניערך למשחק הבא".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן