מדוביק – מתכון לעוגת דבש מושלמת

1
1141
עוגת דבש מדוביק - נתניה
מדוביק, עוגת דבש מושלמת. צילום fotolia

אתחיל מהסוף: מדוביק או מדובק, אתם עוד תודו לי…

כל מי שמכיר אותי יודע, שנולדתי עם סקרנות בלתי נלאית לנסות ולהתנסות במטבחים, בתרבויות קולינריות ועולם שלא היכרתי. באחת הפעמים, בעקבות המלצה של חברים וחברות שלי מנתניה, ארזתי את המזוודה והצטרפתי לחברים לביקור במוסקבה. שם התוודעתי לראשונה למטבח הרוסי האותנטי. מטבח ענק, שמכיל אלפי מתכונים אשר נאספו במאות שנים של הקיסרות הרוסית, די נעלמו בתקופת השלטון הסובייטי, וכעת חזרו ובענק.

אחת העוגות המדהימות יותר שהתנסיתי בהן היא עוגה הנקראת מדוביק ויש המכנים אותה מדובק. מדובר בעוגת שכבות, שבע עד שמונה שכבות של בצק דקיק, עם ניחוח של דבש הנוטף מהן, ביניהן קרם של שמנת חמוצה. טעם מוטרף. בכלל, מתכון למדובק, חייב לכלול טוויסט ישראלי בנוסח נתניה. אני הוספתי שכבה דקיקה של סולת. למתכון זה לא הכנסתי את תוספת שכבת הסולת, אבל אם בא לכם לנסות, אתם מוזמנים.

מתכון לעוגת דבש מדוביק/ מדובק

מרכיבים לשכבות העוגה:
100 גרם חמאה
140 גרם סוכר
3 ביצים גודל M
2 כפיות אבקת סודה לשתיה
80 מ"ל דבש
450 גרם קמח

מרכיבים למילוי:
110 גרם קרם פרש
180 מ"ל חלב מרוכז
450 שמנת חמוצה
כפית תמצית וניל
40 מ"ל דבש חמים
250 מ"ל שמנת מתוקה
2 כפות אבקת סוכר

קישוטי רוזמרין מסוכרים (לא חובה)
רוזמרין טרי
דומדמניות
200 מ"ל מים
320 גרם סוכר

אופציה נוספת לקישוט מעל העוגה:
שוקולד לבן מגורד

שלבי הכנה:
על בן מארי נמיס את החמאה והסוכר. ברגע שהחמאה נמסה נוריד מהאש. נוסיף את הביצים ונטרוף. אז נוסיף את הדבש ואת אבקת הסודה לשתייה. נמשיך לטרוף עד לאיחוד החומרים. נחזיר לאש נמוכה ללא בן מארי.

נבשל כשמונה דקות ונוסיף את הקמח. בשלב זה אפשרי להיעזר בכף עץ כדי לערבב לקבלת בצק רבוך הומוגני. את המסה נעביר לקירור במשך שעתיים.

לאחר כשעתיים יהיה יותר נוח לעבוד עם הבצק. נחלק את כמות הבצק לעשרה כדורים ונרדד אותם לגודל של 21 ס"מ. אפשרי להניח כל כדור בצק בין שני ניירות אפיה ולרדד לעובי דקיק מאוד.

נאפה את השכבות בנפרד בחום של  170 מעלות לחמש עד שש דקות, לא יותר! נוציא לקירור.

בינתיים נכין את קרם השמנת החמוצה. ישנן המון שיטות להכנת הקרם, אבל אני אישית אוהב את השיטה הזו. בעזרת מיקסר נשלב את הקרם פרש והחלב המרוכז. כשהקרם פרש מתעדן נוסיף את השמנת החמוצה ואת הווניל ונאחד בין החומרים.

במקביל נקציף את השמנת המתוקה עם הסוכר והדבש לקצפת יציבה. נקפל פנימה את תערובת הגבינות ונכניס למקרר עד השימוש.

הרכבה:
שכבה ראשונה ומעליה 50 מ"ל קרם שמנת חמוצה, עוד שכבה, עוד 50 מ"ל קרם שמנת חמוצה וכך את שאר השכבות. השאירו שכבה אחת בצד. עם שארית הקרם נצפה את סביב העוגה. את שכבת הבצק האחרונה שנותרה נכניס למעבד מזון,ונגרוס דק. זה יהיה הקישוט. אפשר כמובן להוסיף שוקולד לבן מגורד כציפוי מסביב לעוגה. תכניסו את העוגה למקרר, מומלץ אפילו ללילה, והיא תהפוך למושלמת.

למי שבחר להכין את הרוזמרין המסוכר. מרתיחים את המים אם מחצית מכמות הסוכר. מבשלים על אש בינונית 20 דקות. מורידים מהאש.
מכינים קערית עם שארית כמות הסוכר. לוקחים את הרוזמרין, טובלים בסירופ סוכר,ואז מיד מטבילים בסוכר שהכנו בקערית. משאירים בצד ומקשטים במידת הצורך.

מתכונים פופולריים נוספים – במיוחד לקוראים: 

קינוח ומתכון לראש השנה: תפוחים אפויים

פופיט עוף במילוי בשר ודבש

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן