מתכון הודי: גובי מנצו'רי (manchurian gobi)

גובי מנצ'ורי, מנה הודית שתגרה לכם את הטעם, מבוססת על כרובית רכה ברוטב מתובל חריף. אז למה מנצ'ורי? כי סגנונות הבישול הטיבטי והמנצ'ורי מובילים. 

2
5223
גובי מנצ'ורי, מנה הודית שתגרה לכם את הטעם, מבוססת על כרובית רכה ברוטב מתובל חריף. אז למה מנצ'ורי? כי סגנונות הבישול הטיבטי והמנצ'ורי מובילים. 
תתכוננו לחוויה. גובי מנצ'ורי.

גובי מנצ'ורי, מנה הודית שתגרה לכם את הטעם, מבוססת על כרובית רכה ברוטב מתובל חריף. אז למה מנצ'ורי? כי סגנונות הבישול הטיבטי והמנצ'ורי שולבו במנה ההודית.

מתכונים מהמטבח ההודי תמיד הלהיבו אותי. ממנה למדתי להכין מתכון ראסגולה הודי שזה כדורי גבינה במי ורדים. ממנה גם למדתי להכין גובי מנצ'ורי. מדובר במנה צמחונית, בכיכובה של כרובית רכה, עם המון רוטב.

המנה המדהימה הזו מאפיינת את צפון הודו והשימוש במילה מנצ'ורי מראה על ההשפעה, כי מנות דומות תמצאו במטבח הטיבטי ובמטבח המנצ'ורי (סיני). נכון, יש כאלה שמכינים את המנה בגרסה נטולת רוטב, אבל, זה משעמם.

המטבח ההודי במיטבו: מתכון גובי מנצ'ורי עם רוטב פיקנטי או חריף אש

מרכיבים לכדורים:
גזר אחד מגורד
ראש כרובית אחת מגורדת
2 בצלים מגורדים
כפית שום טריכתוש
כף רוטב צ'ילי מתוק
2 כפות קמח
2 כפות קורנפלור

מרכיבים לרוטב:
2 כפות שמן
3 שיני שום קצוצות דק
כפית פלפל צ'ילי גרוס ומעלה עד ארבע כפיות

2 כפות רוטב צ'ילי מתוק
בצל אחד קצוץ דק
2 כפות מיץ עגבניות
3 כפיות רוטב סויה
2 כפיות חומץ
גמבה אדומה קצוצה דק
מלח ופלפל שחור לפי הטעם
2 כוסות מים

להסמכת הרוטב:
2 כפות גדושות קורנפלור
חצי כוס מים

תכינו מראש: שמן לטיגון שלו תוסיפו שתי טיפות שמן שומשום.

שלבי הכנה:
מאחדים בקערה את מרכיבי הכדורים חוץ מהקמח והקורנפלור ומערבבים למסה אחידה. לאחר מכן, מוסיפים פנימה את הקמח והקורנפלור ומאחדים. שימו לב, יש ללוש עד שמקבלים מסה הומוגנית. במידת הצורך, אפשרי להוסיף כף נוספת קמח למסה.

מייצרים כדורים קטנים בגודל שווה ומטגנים טיגון חצי עמוק עד שהכדורים מקבלים צבע שחום ויפה. מוציאים ומשאירים בצד עד השימוש. בינתיים, מכינים את הרוטב.

במחבת גדול מחממים שתי כפות שמן ומקפיצים שלושה שיני שום, צ'ילי גרוס ושתי כפות בצל קצוץ. המקפידים מוסיפים גם חצי כפית שטוחה קארי. מוסיפים ½ גמבה אדומה שקצצנו ומטגנים תוך ערבוב 2-3 דקות על אש גבוהה. לאחר מכן מוסיפים את שאר החומרים ומקפידים לערבב. את רמת החריפות של הרוטב אנחנו קובעים לפי כמות הצ'ילי והשום. למבקשים להעשיר הטעם, זה הזמן להוסיף עלי למון גראס וקמצוץ ג'ינג'ר קצוץ

מערבבים את הקורנפלור והמים עד לקבלה של מסה סמיכה וחלקה. יוצקים למחבת ומערבבים. בשלב זה הרוטב הופך למבריק וסמיך – זה מה שאנחנו מחפשים. משלבים פנימה את הכדורים שטיגנו מקודם. מערבבים, מקפיצים עוד שתי  דקות והמנה מוכנה.

אפשר לקשט המנה עם בצל ירוק או עשבי תיבול (כוסברה מתאימה ומי שפחות מתחבר מוזמן להשתמש בפטרוזיליה). מגישים לצד אורז עם טעמים אסיאתיים.

מתכוני נתניה מבשלת לימים חורפיים: 

מרק גולאש הונגרי – לא צריך יותר מזה

קדרת בשר בקר ליום חורפי

2 תגובות

  1. ווואווו ניראה קטלני בפרט לצימחונים חייבת לנסות .תודה על מתכון מעלף

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן