מתחם אשפוז החתולים בנתניה יורחב; יגדיל היקף טיפול בחתולי רחוב

בימים אלה אמור להסתיים שיפוץ מתחם החתולים הממוקם במבני שירותי הווטרינר העירוני. יאפשר הרחבת היקף ביצוע סירוסים ועיקורים לחתולי רחוב. 

0
6136
מתחם החתולים בנתניה. טיפול, עיקור וסירוס חתולי רחוב. בתמונה חבר המועצה אפרים בולמש
מתחם החתולים - השירות הווטרינרי העירוני, יורחב.

בימים אלה אמור להסתיים שיפוץ מתחם החתולים הממוקם במבני שירותי הווטרינר העירוני. יאפשר הרחבת היקף ביצוע סירוסים ועיקורים לחתולי רחוב. 

שיפוץ נרחב מצוי בימים אלה בעיצומו במבני שירותי הווטרינר העירוני. במרכזו: הרחבתו ושיפותו הפיזי של מתחם החתולים. מדובר במתחם המתמקד, בעיקר, בחתולי רחוב.

הווטרינר העירוני, ד"ר שי מלמן, מספר, כי שיפוץ מתחם האשפוז מאפשר שיפור המענה הרפואי הניתן לחתולים. "אנחנו מגדילים את מקום האשפוז כדי להמשיך ולתת מענה ולשפרו כל הזמן".

מתחם החתולים כולל, בין השאר, טיפול בחתולי רחוב במקרי מחלה או פציעה. במקום מבוצעים עיקורים וסירוסים. הרחבת המבנה הפיזי והכנסת ציוד נוסף, יאפשר להרחיב היקף הטיפולים המבוצעים.

נושא טיפול, או ליתר דיוק אי-טיפול בהתרבות חתולי רחוב, העסיק רבות את הציבור בנתניה במהלך הבחירות המקומיות (אוקט' 2018). עם זאת, הנושא פרץ לתודעה הציבורית כבר לפני עשור. אז חשפה התקשורת המקומית, כי בנתניה כמעט ולא בוצעו באותה עת סירוסים ועיקורים. למרות שהמדינה אפשרה מימון. בין השאר, בשל מדיניות עירונית שנויה במחלוקת.

מאכילי חתולים וכן פעילים למען בעלי חיים דורשים מעיריית נתניה להכפיל ולשלש את מספר העיקורים והסירוסים המבוצעים בשנה. 

על-פי כל המחקרים הקיימים, ריבוי חתולי רחוב עלול לפגוע ולשנות את האיזון הטבעי בין בעלי חיים. חתול, מטבעו, צייד. חתולים בטבע ניזונים ממכרסמים ומציפורים. כאשר כמות החתולים גבוהה מדי, המאבק על השגת מזון הופכת לקשה. כאן נכנסים לתמונה מאכילי חתולים ופעילים למען בעלי חיים. הם דורשים מעיריית נתניה להכפיל ולשלש את מספר העיקורים והסירוסים המבוצעים בשנה. פעילי בעלי החיים, הפועלים בכל רחבי הארץ, מפרסמים מעת לעת השוואות בהיקף טיפולים המבוצעות ברשויות השונות. מצבה של נתניה ביחס לרשויות אחרות בהיקף גודל דומה, לא מזהיר. עם זאת יש לציין, כי במהלך שלוש השנים האחרונות קיימת מגמת שיפור מתמדת בהיקף הפעילות. על-פי הערכות, שיפוץ המבנה והרחבתו, יסייעו בגידול משמעותי בהיקף הפעילות.

השירות הווטרינרי בעירייה כולל עוד את הפיקוח על בריאות הציבור. מניעת העברת מחלות ובראשם מחלת הכלבת שהינה מחלה ויראלית ללא מרפא. בנוסף,  פיקוח על מוצרים מן החי. בסיוען של עמותות מפעילים בשירות מערך אימוץ כלבים בכלביה, דאגה לכלבים נטושים, הסגרים ושמירה על חוק צער בעלי חיים .

 המשנה לראש העיר, חבר המועצה אפרים בולמש, ביקר השבוע בשירות הווטרינרי. למערכת נתניה און ליין מסר, כי "באתי לראות את התקדמות השיפוץ. במהלך הביקור צפיתי בווטרינרית, ריקי, אשר טיפלה בכלב עזוב שתולעת חדרה לאוזנו. עובדי המקום עושים עבודה חשובה ביותר. מגיע לבעלי החיים וכמובן לצוות המקצועי המטפל בהם, את התנאים הטובים ביותר".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

נתניה: החתול הציל חיי פעוטה; חיסל צפע צעיר

נתניה: פעולות עיקור וסירוס חתולים תורחבנה

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן