נחנך מרכז היל"ה המחודש: ייתן מענה לנוער

מדי שנה לומדים שלושת מרכזי היל"ה בנתניה בני נוער בסיכון ובנשירה. בשנת הלימודים האחרונה סיימו את המסלול 150 נערות ונערים. 

0
1101
מדי שנה לומדים בשלושת מרכזי היל
מרכז היל"ה המחודש - נתניה 2021. צילום רן אליהו

מדי שנה לומדים בשלושת מרכזי היל"ה בנתניה בני נוער בסיכון ובנשירה. בשנת הלימודים האחרונה סיימו את המסלול 150 נערות ונערים. 

במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, חבר המועצה, הממונה על קידום נוער, ים מאיר קרן וצמרת מערכת החינוך והרווחה, חנכה העירייה את מרכז היל"ה המחודש. המרכז הוא אחד מתוך שלושה מרכזים שפועלים בעיר לטובת המגזרים השונים.

תוכנית היל"ה (השכלת יסוד ולימוד השלמה) פועלת בשיתוף משרד החינוך וקידום נוער. לתוכנית שותפים החברה למתנ"סים ומינהל החינוך העירוני. התוכנית מאפשרת השלמת לימוד ל- 12 שנות לימוד וכן למסלול בגרויות.

התוכנית הוקמה בעקבות הצורך במתן מענה ייחודי לנוער שנשר מהמסגרות הפורמליות. כדי למנוע מהנוער לשוטט ברחובות, קיים צורך לשלבו חזרה במסגרת הלימודית. בבסיס התוכנית, העיקרון של הקניית יכולות והשלמת פערים לנערים ונערות. זאת על מנת לחזק השתלבות חברתית ותעסוקתית עתידית.

מדי שנה לומדים במרכזי היל"ה כמה עשרות בני נוער שנקלטים לאורך כל השנה עד חודש יוני את שנת הלימודים האחרונה סיימו כ- 150 נערים ונערות. מורי תוכנית היל"ה הם מורים מקצועיים המתמחים בחינוך והוראת בני נוער בסיכון ובנשירה. מנהלת התוכנית בנתניה היא מיכל בן אבי. רכזת החינוך והטיפול בבני הנוער היא חן חנוך. מסלול ההשכלה מתואם ליכולתם של כל אחד מהנערים.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר הודתה בטכס לכל העוסקים במלאכת הקודש. "מעבר לאחוזי הבגרות הגבוהים בהם העיר מתגאה, הערך החשוב ביותר הוא ערך החינוך. במקביל, יש להתגאות במימדי ההנשרה בנתניה השואפים לאפס. מבחינתנו, כל נער או נערה שמצליחים לסיים 12 שנות לימוד, זה הישג".

חבר המועצה, ים מאיר קרן, אמר כי "יש לי שאיפה שכל מועדוני בני הנוער בעיר יהיו משופצים וייראו כפי שמרכז זה נראה".

ראש מינהל החינוך היוצאת, טובה דולב, הדגישה בדבריה את החשיבות במתן מענים לנוער הנמצא בקצה הרצף. "מבחינתי, החשוב ביותר שתלמיד יסיים לפחות 12 שנות לימוד. גם אם יתקשה לגשת לכל בחינות הבגרות, אנחנו נהיה לצדו".

מרכז היל"ה הינו חלק מאגף קידום נוער וביקור סדיר החדש. אגף אשר הוקם השנה במינהל החינוך. האגף פועל בראשותו של איתן ברלב, לשעבר מנהל תיכון  לנוער בסיכון בעיר בת-ים. האגף כולל את הביקור הסדיר, רשת של ארבעה מועדונים, עבודה בתוך בתי ספר וכמובן את מרכזי  היל"ה.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין

לם אחרי ההפסד לחיפה: “הייתה חסרה הרגל המסיימת”

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן