מקדמים התחדשות עירונית בנתניה ומסייעים בתשלומי המיסים

הוועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה אישרה ביום רביעי האחרון מדיניות להקמת קרן לתחזוקת בנייני מגורים בפרויקטים של התחדשות עירונית בעיר

0
209
בפרויקט הענק, שהתהליך לקבלת אישורים נמשך כ-15 שנה, ייהרסו שמונה מבני רכבת. במקומם, במסגרת פרויקט הלפרין בנתניה, ייבנו 4 מגדלים עם 264 דירות.  
מתחם הלפרין. צילום הדמיה באדיבות עיריית נתניה

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בנתניה אישרה הקמת קרן לתחזוקת בנייני מגורים בפרויקטים של התחדשות עירונית. המדיניות שאושרה מבוססת על בחינת המצב הסוציואקונומי של מוקדי ההתחדשות העירונית.  כמו כן של ערכי הקרקע בכל אזור.

מעיריית נתניה מסרו, כי יזם שיקדם התחדשות עירונית בנתניה, יידרש להקים קרן. הקרן תשמש לתחזוקת בנייני המגורים. הקרן תקל על הדיירים החוזרים להתגורר בבניינים החדשים בתשלום מיסי ועד הבית. זאת לתקופה של 5-10 שנים.

כידוע, ההתחדשות העירונית בנתניה צוברת תאוצה בייחוד במסלול פינוי-בינוי. במסגרת ההתחדשות העירונית, בניינים ישנים בני עשרות שנים מפנים את מקומם לבניינים חדשים. בהם מערכות תשתית עדכניות.

כפועל יוצא משינוי באופי הבניינים, נוצרת עליה משמעותית של מאות שקלים בחודש בהוצאות הנדרשות למימון תחזוקתם. עם הוצאות אלו יאלצו להתמודד הדיירים הוותיקים שיחזרו להתגורר בבניינים החדשים. השתת תשלום דמי תחזוקה של מאות שקלים בחודש, עלול להדיר את רגליהם של התושבים הוותיקים ממוקדי ההתחדשות. לחילופין להביא למצב בו הבניינים לא יתוחזקו כנדרש.

בשנת 2016 חוקק חוק הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. החוק קבע גמלה לפי חוק הבטחת הכנסה, וזוהי דירתו היחידה, לא יהיה חייב בתשלום דמי ועד. זאת בסכום העולה על הסכום ששילם בדירתו הישנה וזאת לתקופה של חמש שנים.

גם לגבי דיירים בדיור הציבורי (חברות משכנות כגון: עמידר, חלמיש, עמיגור ואחרים) קיים הסדר בנושא תשלום הפרשי דמי הוועד.

הוועדה המקומית לתכנון ובניה סברה, כי הקלות אלו אינן מספיקות. כמו כן רחוקות מלהיטיב עם בעלי הדירות המתגוררים במתחמי הפינוי בינוי. עוד סברה הוועדה, כי נדרש פתרון שייטיב עם כלל בעלי דירות התמורה החוזרים להתגורר במתחם. באופן שלא יאלץ אותם לעזוב את אזור מגוריהם ויאפשר תחזוקה ראויה של בנייני המגורים לאורך שנים.

המדיניות שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ובניה מבוססת על בחינת המצב הסוציואקונומי של מוקדי ההתחדשות העירונית ושל ערכי הקרקע בכל אזור.

המדיניות קובעת בכל אזור את הסכום שיופקד (350-450 שקלים לחודש). את האחוז ממספר הדירות הקיימות בגינן יופקד הסכום האמור (100%-25%) ואת מספר השנים (5-10 שנים).

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן