מכבי נתניה מקווה לטוב – גם מול באר שבע

0
83
שמעון הרוש, בלם מכבי נתניה

שמעון הרוש, בלם מכבי נתניה, מקווה כמו כל שחקני הסגל לצאת עם שלוש נקודות בבאר שבע, אבל גם הוא יודע שהסיכויים לא בשמיים

 בקיץ האחרון, כשדיברו במכבי נתניה על חזרתה של מכבי נתניה לליגת העל וגם על תקציב חסר תקדים בהיקפו, האמין המגן שמעון הרוש, שמכבי נתניה תהווה, גם עבורו, מעין גלגל הצלה. תחילת הדרך לא בישרה טובות. משחק ההגנה הנתנייתי נכשל פעם אחר פעם, וההסברים שניתנו, כמעט לאחר כל משחק, כללו את חדבק שעדיין חסר ואת הקושי בתרגום התרגילים שבוצעו באימונים, בזמן אמת, על המגרש.

אות ראשון להתעוררות מחודשת של מערך ההגנה, ניתן במוצאי שבת, מול רעננה. במשחק הגנתי מרשים, הצליחו הנתנייתים לשמור על שער נקי וגם לגרוף לקופה שלוש נקודות – זאת בזכות השער שהבקיע הרוש, שעל הדרך גם נפצע בפניו ונזקק לטיפול רפואי. ביום שבת הקרוב יתמודדו הנתנייתים מול הפועל באר-שבע. על הנייר, היתרון של באר שבע כמעט ומוחלט: מערך התקפה יצירתי, מערך קישור יציב ומערך הגנה קשוח. למרות הכל, משדר הרוש אופטימיות ואמונה אמיתית, שכדורגל משחקים 90 דקות. בכל זאת, מי האמין עם הפתיחה הגרועה של מכבי נתניה, שהיא תמצא עצמה במגמת עלייה ובמקום השביעי בטבלה – למרות כל הטלטלה שהיא עוברת כעת.

בשבת הקרובה תפגשו את באר שבע בחוץ. האם תצליחו לחזור עם שלוש נקודות?

"אתה יודע למי ניתנה הנבואה… כל משחק בליגת העל הוא קשה מאוד, בוודאי במשחק באצטדיון וסרמיל בבאר שבע, שנמצאת בצמרת בשנתיים האחרונות. אנחנו בכושר טוב עכשיו ומגיעים לכל משחק על מנת לנצח. גם בבאר שבע. עם כל הקושי, אנחנו לא מוותרים מראש וננסה לחזור עם מלוא שלוש הנקודות".

לראשונה מזה אין-ספור מחזורים נתניה נותרה עם שער נקי משערים והפגינה משחק הגנה יציב. האם זה סימן לבאות?

"מדובר בקבוצה, המורכבת משחקני הגנה שלא שיחקו יחד אף פעם. זה, כמובן, מצריך תיאום. יש להוסיף לזה פרמטר נוסף: מספר פציעות שאירעו בדרך. מרגע שהתחלנו לשחק בהרכב יחסית קבוע, כמה משחקים ברציפות, ניתן לראות את השיפור בהדרגתיות. מול באר שבע נצטרך להתאמץ יותר כי הם משחקים מתוחכם".

האם השער שהבקעת בנגיחה מול רעננה, ולו בשל הזווית הקשה, הוא יותר מזל או תזמון ואימונים?

"אנחנו משתפרים ממשחק למשחק בעיקר, בגלל, האימונים הרבים ומה שמכונה בעגה הקבוצתי "הדבק". ידעתי שערן לוי ירים כדור חד לתוך הרחבה. הייתה צפיפות גדולה מאוד. יש, כמובן, גם היבט של מזל ויש גם עניין של תזמון מדויק להגיע לכדור בזמן שיש שחקן של היריבה ששומר עליך. בשורה התחתונה יצא מהבישול של ערן לוי גול, שעזר מאוד למאגר הנקודות של הקבוצה".

מבחינת איכות ויופי המשחק, מול רעננה לא הפגנתם משחק הכי יפה – מה שהכעיס את האוהדים. למה?

"בגדול, נכון. במשחקי הבית תמיד הראינו עליונות, אבל כמו שבתחילת העונה היינו יותר טובים והפסדנו, הכי חשוב כרגע, מבחינתנו, זה לקחת את הנקודות. דווקא פתחנו מצוין את המשחק. אחרי הגול הלכנו אחורה, כנראה בגלל שרצינו לשמור על ההישג".

ככדורגלן, איך אתה, באופן אישי, מרגיש עם קריאות הקהל לפיטורי יוסי מזרחי?

"יש לנו קהל מדהים, אבל לפחות חלק ממנו חייב לגלות יותר סובלנות כלפי המאמן יוסי מזרחי. המאמן, מזרחי, הוא האחרון שאשם במצב הקיים עכשיו אני חושב, שרק בעזרת התמיכה שלו נצליח להביא ניצחונות וכדורגל מהנה – גם אם יש בעיות מסביב".

אפרופו בעיות: עד כמה נושא עיכוב המשכורות מפריע לכם במהלך המשחק?

"כשעולים על הדשא, זה פחות מפריע. אני, כמי שרואה עצמו ספורטאי מקצועי, מתייחס הרבה יותר לנושא התחרותיות ולתחושת האחריות האישית שלי, להביא את כל כולי למשחק עצמו. ישנם גורמים רבים, שבשבילם אתן יותר. למשל, 3,500 האוהדים שהגיעו לצפות בנו משחקים. מחוץ למגרש עצמו, ברור שהנושא מעסיק את כולנו – אבל כספורטאי צריך לדעת לשים את הגבולות ולהבין מתי צריך לבצע את הסוויצ'".

 בפועל, לאור שיחות שבוצעו אתכם, ומנגד אין-ספור כתבות ושמועות. כיצד אתה רואה את התמונה?

"מנכ"ל הקבוצה, עו"ד רועי דניאל, יחד עם קובי בלדב, עובדים ימים כלילות בשביל למצוא פתרונות. רועי דואג לעדכן אותנו בכל צעד ובכל התפתחות. בעיני, הרגעת המערכת ופיזור תחושת אי הוודאות, אלה הצעדים הנכונים ביותר. אנחנו סומכים על השניים, שהכל ייפתר בסופו של דבר".

במידה ולארי קאיודה יימכר בתחילת ינואר (השחקן עצמו טוען שיסרב). עד כמה מכירתו תשפיע על היכולת ההתקפית של הקבוצה?

"קאיודה הוא  שחקן נפלא ומבקיע לא מעט שערים, אבל במידה וזה יקרה, נאחל לו כולנו הצלחה. אני מאמין,  שמי שיחליף אותו, ביחד עם כל הקבוצה, יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר".

 באופן אישי, האם הופתעת מהודעתו של הבעלים אלי שגב?

"האמת, כל הזמן ריחפו באוויר חצאי שמועות ודיבורים –  אפילו בתחילת העונה. אישית, הייתי בטוח, שבגלל שאלי שגב היה מעורב בבניית הקבוצה והחתים שחקנים, כוונתו הייתה להישאר לאורך זמן ארוך יותר. בעיני, חבל שהוא החליט את מה שהחליט ובאיזשהו מקום הופתעתי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן