מאמני הכדורגל מנתניה לא רוצים לעבוד בשבת

0
157
בית
צילום fotolia

סלובודאן דרפיץ, מאמן מכבי נתניה (בוגרים) ונתן עזריה, מאמן קבוצת טוברוק נתניה (נוער) פנו השבוע באמצעות עו"ד ד"ר ניסן שריפי לראש הממשלה, בנימין נתניהו וביקשו להימנע ממתן היתר עבודה בשבת לקבוצות הכדורגל.

בפנייתו לראש הממשלה, המשמש גם יו"ר ועדת השרים למתן היתרים כללים לעבודה בשבת, ציין ד"ר שריפי, כי בין השאר המאמנים שומרי מסורת ומבקשים, לנוח בשבתות ולשהות עם בני משפחותיהם, במקום לעבוד ולהזיע במגרשי הכדורגל.

ד"ר שריפי הדגיש בפנייתו את הערך הסוציאלי שיש לשמירת השבת, בנוסף לערך הדתי ואף הביא כדוגמא את אגרתו של המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק, אשר מחה נמרצות על חילול ההשבת בתל אביב וכתב בה: 'הטרם ידעו אלה, כי השבת היא המתנה הגדולה ביותר שהביאה היהדות לעולם, והיא בלבד דיה לתת לנו זכות של קיום תרבותי בין העמים ? הטרם יבינו, כי השבת היא הסמל המזוקק והצרוף ביותר של הרעיון הסוציאלי ושוויון ערך האדם ? ' גם אשר צבי גינצברג, הידוע יותר בכינויו 'אחד העם', שהיה חילוני מובהק, קבע כי 'יותר משישראל שמרו את השבת שמרה השבת אותם'.

בנוסף ציין ד"ר שריפי בפנייתו לראש הממשלה, כי "בידיך, כב' ראש ממשלת ישראל, לחזק ולאשש את זכותם של שולחינו ודומיהם ליום מנוחה הקבוע הן בחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א – 1951 והן במורשתנו העתיקה בת אלפי השנים. אל נא תאשר ואל נא תעניק היתרי עבודה בשבת לקבוצות הכדורגל בכלל ולקבוצותיהם של שולחינו בפרט. אין מדובר בצורך דחוף שחיוני לחלל בעטיו את יום המנוחה, וכל רע לא יאונה באם יקבעו המשחקים בשאר ימות השבוע".

ד"ר שריפי שלח העתקים מפנייתו לראש הממשלה גם לשר הרווחה, חיים כץ, לשר הפנים, אריה דרעי, לשר הדתות, דוד אזולאי ולשר הכלכלה, אלי כהן.

ד"ר שריפי מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי ממשרד ראש הממשלה הנושא הועבר לטיפול הוועדה להיתרים מיוחדים.

עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן