מאות היתרי בניה הונפקו בחודש ינואר בנתניה

היתרי בניה לכ-400 יחידות דיור הונפקו במהלך חודש ינואר; אלי דלל: "מדובר בהיקף היתרים גבוה במיוחד; פיירברג-איכר: נתניה מיצבה עצמה כעיר מובילה

0
397
מ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל. צילום באדיבות עיריית נתניה

כ – 400 יחידות דיור, זה סך ההיתרים שהנפיקה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה במהלך חודש ינואר. לדברי מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, העומד בראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מדובר בהיקף היתרים גבוה במיוחד, אפילו במונחי עשור. דבר המלמד על תנופת הפיתוח של העיר נתניה ועל הביקוש הרב לה היא זוכה.

ארז טל, מהנדס העיר הדגיש, כי לצורך קיום מענה של תשתיות תעסוקה ראויות, היתרי הבניה למגורים ניתנים בד בבד עם היתרי בניה לתעסוקה. כך, ניתנו בחודש ינואר לבדו היתרים ל- 55 אלף מ"ר של תעסוקה, מסחר ומשרדים.

דלל מסר: " זוהי תוצאה של מדיניות ראש העיר, מרים פיירברג-איכר. לפתח את העיר נתניה ולמנף אותה. הודות למאמצים שנעשים על ידי מהנדס העיר וצוותו, לקדם תוכניות גדולות ומורכבות לטובת העיר ורווחת תושביה".

ראש העירייה התייחסה לעיר נתניה ולהתפתחותה. "נתניה כבר מיצבה עצמה כעיר מובילה בארץ והפכה לאבן שואבת למשפחות רבות המגיעות אלינו מכל הארץ. אנחנו מקפידים לבנות שכונות עם סטנדרט בנייה גבוה, אבל לא פחות מכך מתכננים את המרחב הציבורי לטובת משפחות, הורים וילדים. אני מאמינה שכל אלה, בליוויית רצועת החוף והטיילות הנהדרות של נתניה, מערכת החינוך המתקדמת והריאות הירוקות בלב העיר – מרכיבים את מודל ההצלחה של נתניה".

תכנון לכ-50 אלף יחידות דיור נוספות בנתניה

מעיריית נתניה מסרו, כי תכנית המתאר של נתניה צפויה להוסיף כ-50 אלף יחידות דיור. כמו כן להכפיל שטחי התעסוקה בנתניה ל- 8 מיליון מ"ר. זאת תוך הגדלת השטחים המיועדים למוסדות ציבור לכ – 2,800 דונם. במסגרת תכנית המתאר, תגדל על פי הצפי אוכלוסיית העיר לכ- 440 אלף תושבים.

בעירייה ציינו מספר מתחמים חדשים מתוכננים ובהם אושרה תוכנית שלד. דרומית למרכז העיר (נת 542 א'), המתווה מסגרת ל-6,300 יח"ד ו-350,000 מ"ר תעסוקה ומסחר סביב פארק עירוני.

צפונית למתחם זה, במתחם הרי גרינטל (נת 556) כבר קיימות תוכניות מאושרות. המאפשרות בינוי של מגדלים תמירים סביב פארק. חלקו הגדול הוא פארק אקסטנסיבי של גבעות כורכר לשימור. במקום מבוצעות עבודות תשתית רחבות היקף, לרבות העתקת ציר דרך ראשי וביצוע נקז ראשי.

זאת ועוד שכונת אגם ג', נמצאת בעיצומן של עבודות תשתית ופיתוח. את העבודות מבצעת ח.ל.ת. מרבית מבני המגורים והתעסוקה נמצאים בבנייה ובהליכי תכנון.

בצפון העיר אושרה תוכנית להקמת שכונת חבצלת. הכוללת 2,800 יח"ד שתשלב מסחר, מגורים 2,800 יח"ד. בתוספת של 500 יח"ד מוגן, 60,000 מ"ר תעסוקה, מבנים ושטחי ציבור. בצמידות לשכונה זו מבוצעות עבודות תשתית גם לתוכנית עין התכלת, הכוללת כ-800 יח"ד.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן