מאות תלמידי אלדד השתתפו במיזם "למידה מקיר לקיר"

למידה מקיר אל קיר: תלמידי ביה"ס אלדד בנתניה, בשיתוף אמנים ומורים לאמנות, תכננו, למדו, צבעו וציירו על קירות המרחבים הפנימיים והחיצוניים.

0
887
למידה מקיר אל קיר: תלמידי חטיבת הביניים ותיכון אלדד, בשיתוף אמנים מקצועיים ומורים לאמנות, תכננו, למדו, צבעו וציירו על קירות המרחבים הפנימיים והחיצוניים.
מיזם אמנות ייחודי. תלמידי אלדד - נתניה. צילום מגמת הקולנוע - אלדד

למידה מקיר אל קיר: תלמידי חטיבת הביניים ותיכון אלדד, בשיתוף אמנים מקצועיים ומורים לאמנות, תכננו, למדו, צבעו וציירו על קירות המרחבים הפנימיים והחיצוניים.

השבוע הגיע לשיאו פרויקט הדגל "למידה מקיר לקיר" שהתקיים בביה"ס המקיף "אלדד". הפרויקט, המשלב בין למידה ואמנות, נמשך למעלה מארבעה חודשים.

מבית הספר אלדד הוסיפו, כי הפרויקט מבטא שילוב ידיים שש-שנתי של תלמידים. את התלמידים הדריכו מורים, אמנים מקצועיים, אנשי צוות והורים מחטיבת-הביניים ומהתיכון.

לצד הרצון לבצע"מתיחת פנים" למרחבים הפנימיים והחיצוניים, הוצבו מטרות לימודיות שהתמקדו ביצירתיות, עבודת-צוות ושותפות חוצה-ארגון.

הפרויקט כלל, בין השאר, עבודות תשתית ותיקונים במסדרונות – בקירות החיצוניים ובגדרות. בנוסף, סדנאות מכינות של התלמידים עם אמנים מקצועיים. כאשר, המורים לאמנות מנחים את התלמידים, מיישמים ומבצעים יחד איתם.

התוצאה: ציורי קיר ענקיים של כל מקצועות הלימוד, שלל דימויים וכתובות בגרפיטי. את הפעילות ליוו שיעורים עיוניים מעוררי מחשבה בכיתות סביב טקסטים. כך למשל דנו התלמידים בשאל: האם גרפיטי – זו אמנות או ונדליזם?

בפרויקט נטלו חלק תלמידים מופנים מהעיר שדרות הלומדים בביה"ס אלדד. גם תלמידי שדרות הוסיפו את המימד שלהם על שעברו. בין השאר, במיזם הקמת "שדרות אלדד". במיזם ספסלים ומיצגים שאוירו והודפסו במיוחד בסמלי העיר שדרות. בנוסף, דיוקנאות של דמויות מקומיות ואתרים המהווים סמל כדוגמת תחנת המשטרה.

התמונות באדיבות מגמת הקולנוע בביה"ס, אשר תיעדה את הפרויקט לכל אורכו.