לא הגיש דוחות במועד ונדון ל-13 חודשי מאסר

13 חודשי מאסר הוטלו על בעל ארבע חברות מענף המזון בגין אי הגשת דו"חות במועד; שותפו לניהול אחת מהחברות הורשע גם הוא במסגרת הפרשייה

0
328
בית משפט נתניה
בית משפט שלום - נתניה. צילום רן אליהו

תושב אבן יהודה, בעליהם של ארבע חברות מענף המזון והמסחר הסיטונאי הורשע יחד עם שותפו, בעבירות של אי הגשת דו"חות. זאת במחזורי עסקאות כוללים של מעל 9.6 מיליון שקלים.

סגנית הנשיאה, טל אוסטפלד נאוי, מבית משפט השלום בנתניה, גזרה 13 חודשי מאסר בפועל על בעל החברות ו-6 חודשי עבודות שירות על שותפו.

מכתב האישום עולה כי תושב אבן יהודה, מנהל ארבע חברות העוסקות בענף המזון והמסחר הסיטונאי. את אחת מהן הוא מנהל יחד עם שותף.

כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בנתניה בגין שמונה עבירות של אי הגשת דו"חות החברות בבעלותו בין השנים 2007-2012.

מחזורי העסקאות בשנים הרלוונטיות עמדו על סך של 9,691,814 שקלים. בעל החברות פעל וביצע את העבירות תוך תכנון ותחכום. ניצל אנשים תמימים, ולא עשה כל מאמץ להסיר את המחדלים, שלא הוסרו עד היום.

לחובתו עבר פלילי עשיר הכולל אף ביצוע עבירות דומות, והוא ריצה בעברו עונשי מאסר לתקופות שונות. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.

שותפו, תושב חדרה, הואשם בביצוע שש עבירות. זאת בגין אי הגשת דוחות החברה ואי הגשת דוחות אישיים בין השנים 2009-2011. מחזורי העסקאות בשנים הרלוונטיות עמדו על סך של 5,360,758 שקלים.

השותף הסיר את המחדל והגיש את הדוחות האישיים שלו. לחובתו שתי הרשעות בפלילים בגין ביצוע ריבוי עבירות. בגינן ריצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 18 חודשים. הוא הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.

בית משפט השלום בנתניה גזר על בעל החברות עונש מאסר בפועל לתקופה של 13 חודשים. כמו כן שמונה חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 25 אלף שקלים והתחייבות בגובה 100,000 שקלים.

השותף נדון לשישה חודשי עבודות שירות. כמו כן שמונה חודשים מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 7,500 שקלים והתחייבות בגובה 25,000 שקלים.

כתב אישום הוגש ונוהל על ידי עו"ד מוחמד עסלי ממדור תביעות יחידת יהלום ברשות המסים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן