כדורגל חופים: ישראל צרפתי רוצה עוד תואר

0
470
ישראל צרפתי צילום ניר אנשר
ישראל צרפתי. צילום ניר אנשר

ישראל צרפתי, המאמן המצליח ביותר בכדורגל חופים, מסתער שוב על חוף פולג. "אנחנו מכוונים הכי גבוה שיש" אומר צרפתי בראיון לנתניה און ליין

מאת חנן ליבוביץ' 

ליגת כדורגל החופים של ישראל תצא לדרך בשבוע הבא, שעל הפרק יעמוד – כמובן – ניסיונה של מכבי דורון מוטורס נתניה להחזיר את האליפות הביתה.

ישראל צרפתי צילום ניר אנשר
ישראל צרפתי. צילום ניר אנשר

מול נתניה יתייצבו, בין השאר, מחזיקת הגביע הפועל פלפלה כפר קאסם וכן פתח תקווה שעשתה את הרכש המשמעותי ביותר נכון לעכשיו, בראשם צחי אילוז וואסים אגבריה, כוכבי הליגה הבולטים ביותר בשנים האחרונות. מי שיעמוד על הקווים וישאף לאליפות נוספת, הוא המאמן ישראל צרפתי הנחשב למאמן המעוטר ביותר עם שלוש זכיות באליפות.

האם יש התרגשות לקראת פתיחת עונת ליגת החופים?
"תשמעף אחרי שלקחתי שנת חופש וחזרתי בעונה הקודמת רק לשני משחקים לתל אביב במטרה להשאיר אותם בליגה, אז ברור שיש געגוע. אני מגיע עם הרבה מוטיבציה גדולה ועם מטרות מאוד גבוהות. בניתי קבוצה בפתח תקווה על טהרת הישראלים, ללא זרים, אבל ישראלים ברמה הגבוהה ביותר שיש. נהיה קבוצה חזקה".

איזה שמות הבאת השנה לפתח תקווה?
"קודם כל הבאנו את צחי אילוז, שהוא ללא ספק אחד השחקנים הכי מוכשרים בחופים. נחתם גם הסכם עם וואסים אגבריה – המהווה עוגן מרכזי לחוליית ההגנה. צירפנו שחקנים נוספים ומאוד איכותיים סביבם. רק הצפייה באימונים בכלל ובצחי באופן אישי, שעושה הכל כדי לחזור לכושר הנפלא שלו, מרגש אותי בכל פעם מחדש".

אתה נחשב פריק של כדורגל חופים מהיכן זה מגיע אצלך?
"אני כל כך אוהב את ענף כדורגל החופים, עד שההשקעה נעשית זמן רב לפני תחילת העונה. הבנייה של הקבוצה החלה כבר מחודש דצמבר, עם מחשבה חכמה ועם הרבה משאבים. פתח תקווה נחשבה בעבר רק לקבוצה קשה. השנה היא גם תהיה קבוצה קשה, חזקה ובעיקר אטרקטיבית. תראה, ההחלטה של עיריית נתניה לפני כשבע שנים להרים את הכפפה ולקיים בארץ ליגה של כדורגל חופים, הובילה הלכה למעשה את המהפך בחשיבות הענף".

מה ההבדל בין לאמן בחופים לבין כדורגל על הדשא?
"כדורגל חופים נראה, למי שמביט בו, מאוד קל מבחוץ – אבל זהו משחק המצריך שימוש רב בטקטיקה של מאמן – ממש כמו בכדורסל. צריך להכין הרבה תרגילים ולהעמיד את הקבוצה בצורה טקטית. המשחק הוא מהיר מאוד ומחייב ערנות רבה, גם בגלל החום וגם בגלל הקושי לרוץ על חול גבוה. כל רגע בו שחקן מאבד ריכוז, עלול להסתיים בשער מיידי. מדובר במשחק קשה מאוד, המחייב שליטה מלאה בכדור, כושר מצוין וחשיבה קבוצתית בכל רגע נתון".

כיום אתה משמש כמנהל מקצועי במועדון ברקאי. מתי קיבלת את ההחלטה להגיע לשם?
"זה מועדון שקיים כבר 15 שנה. במשך שנים ארוכות הייתה לו חסות גדולה של מכבי תל אביב. בשנים האחרונות הופסק מתן החסות, והתנאי שלהם להחזיר זאת היה מינויו של מנהל מקצועי על ידם. כך קרה שקיבלתי את התפקיד. זהו אתגר גדול מאוד בשבילי. לא רק למועדון, אלא לכול הישובים המקיפים אותו".

מהו המוטו המנחה אותך בתפקיד כזה?
"המוטו שלי זה לייצר שחקנים, שיגיעו לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב. אם נצליח לשלוח בכל שנה שניים שלושה שחקנים שישחקו שם, או אפילו יושאלו לשחק במועדונים אחרים, אז זה ייחשב הצלחה גדולה מאוד מבחינתי".

האם העזיבה שלך את מכבי נתניה הייתה בטונים צורמים?
"לא. אני היום מתפרנס אך ורק מענף הכדורגל. ברגע שהם לא ישבו איתי לחידוש חוזה, הייתי חייב לחפש אלטרנטיבות אחרות. כמובן שהודעתי להם שזה מה שאני מתכוון לעשות. הודעתי להם שסגרתי במקום אחר. אם הם לא ניסו לשכנע אותי להישאר, אז יכול להיות שזה היה בסדר מבחינתם הפרידה הזאת. ואני מאחל לכולנו בהצלחה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן