כבוד: סא"ל סטיבן גורדון מנתניה הביא סטי"ל מגרמניה

לאחרונה הגיעו לארץ ספינות טילים חדשות מגרמניה; סא"ל סטיבן גורדון מנתניה, מפקד אח"י ניצחון, מדגם סער 6, הביא את הסטי"ל לארץ

0
217
סא"ל סטיבן גורדון, מפקד אח"י ניצחון. צילום דובר צה"ל

ספינת הטילים, אח"י ניצחון הגיעה, לאחרונה, מגרמניה אל חופי ישראל. לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עגנה הספינה בבסיס חיפה של זרוע הים.

אח"י ניצחון היא ספינת הטילים הרביעית, שהגיעה במסגרת פרויקט ספינות המגן. ארבע ספינות הטילים מדגם 'סער 6' עתידות לשרת בזרוע הים הישראלית.

הגעת הספינה מסמלת אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי- כלכלי של מדינת ישראל. ספינות הטילים יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים.

מפקד ספינת אח"י "ניצחון", סא"ל סטיבן גורדון, אשר הביא את הספינה – הוא משלנו

סא"ל סטיבן גורדון בן 36 המתגורר בנתניה סיפר, כי גדל על ערכי הציונות ואהבת הארץ מגיל צעיר. הערכים האלו הם שהחדירו בו את הרצון להתגייס לקורס חובלים, והובילו גם את אחיו לשירות משמעותי בצבא. מתוך חמישה אחים ואחיות, ארבעה שירתו כקצינים בצה"ל.

מגיל צעיר חלם, סא"ל גורדון, להיות חובל בגלל אהבתו העזה לים. "בתיכון עשיתי את עבודת הגמר שלי בהיסטוריה על חיל הים ויום כיפור. במבוא כתבתי: 'אני כותב על חיל הים בגלל אהבתי הגדולה לים, ובגלל חלומי הגדול להיות חובל'".

גורדון הוסיף: "עד היום יש לי את העבודה במשרד, ואני מראה אותה לקצינים".

דרכו הצבאית של סא"ל גורדון

בשנת 2004 התגייס לקורס חובלים וזכה להגשים את חלומו כשסיים את הקורס בהצלחה. עם סיום הקורס שובץ כסגן קצין מחלקה בשייטת ספינות הטילים. לאחר מכן מילא מספר תפקידים מבצעיים ומשמעותיים בזרוע. סא"ל אורדון פיקד על כלי בט"ש, על פלגה 915 בזירת ים סוף ועל ספינת הטילים אח"י קשת. שם חווה שירות משמעותי ביותר, עד כדי כך שכאשר ביתו נולדה הוא החליט לקרוא לה על שם הספינה, קשת.

לאחר שמילא תפקידים אלו, סטיבן המשיך כרע"ן מבצעי ים. הוא פיקד כשנתיים על קורס פי"ם (פיקוד ימי מתקדם) המכשיר קצינים וקצינות בזרוע הים. סא"ל גורדון זכה להכשיר לא פחות מ – 153 קצינים וקצינות. בנוסף לכל אלה, למד במשך שנה במכללה לפיקוד ומנהיגות של חיל הים האמריקאי. שם הכיר קצינים ימיים מכל העולם.

הצטרפותו לפרויקט ספינות המגן והבחירה בו באופן אישי על ידי מפקד זרוע הים לשעבר לפקד על ספינת הטילים החדשה אח"י "ניצחון", הינו צעד מאוד משמעותי ומרגש עבור סטיבן. "אני מתרגש להביא נכס אסטרטגי חשוב לישראל. ספינות שייעודן להבטיח את העליונות הימית למדינת ישראל. זוהי זכות גדולה לפקד על הספינה הרביעית ובכך לסכם את פרויקט ספינות המגן".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן