יקיר שינה יצא מלך

1
326
יקיר שינה - מכבי נתניה נתניה און ליין
יקיר שינה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

קשה היה למחוק את החיוך של הבלם יקיר שינה, מי שהבקיע את שער השוויון במשחקה האחרון של מכבי נתניה מול נשר. את השער הבקיע יקיר שינה בדקה 95', רגעים ספורים לפני ששופט המשחק שרק לסיומו. גם לו ברור, שמצד אחד להבקיע בדקות הסיום זה עניין של נחישות וצורך לנצח בכל מחיר – מנגד גם לו ברור שהקבוצה מתקשה, במצבים מסוימים, עם רגל מסיימת.

יקיר שינה הוא בלם מנוסה. ההיכרות שלו עם צמד המאמנים, דראפיץ וברדה, החלה לפני שלוש שנים – עת שיחק במדי בית"ר תל אביב. כשדראפיץ קיבל לידיו את נתניה, היה ברור לו שהוא רוצה את יקיר שינה כבורג מרכזי בהגנת נתניה. שינה מצידו לא היסס לחתום.

בשישי האחרון שברתם את כל השיאים העונה בשערי הכרעה, בתוספת של התוספת. למרות שמדובר בתוצאת תיקו, האם קיימת תחושת ניצחון?
"לטעמי, כל משחק בו מושג גול המשווה את התוצאה, במיוחד ברגעי הסיום, מקנה תחושה של ניצחון. העובדה, שמכבי נתניה יודעת ומסוגלת לחזור למשחק ולהבקיע ברגעי הסיום, אינה מצביעה על מזל – אלא על נחישות, על וינריות, על רצון אמיתי של כל אחד מהשחקנים לעמוד במשימה שהוצבה בפנינו".

מדובר פעם שנייה העונה בה אתם משווים מול נשר בדקות הסיום. בנוסף, זה גם המשחק החלש ביותר שהציגה נתניה מתחילת העונה. האם אתה יכול להצביע על הסיבה?
"כשחקן, בעיקר בליגה ארוכה כל-כך, יש את המשחקים שכלום לא הולך, הדקות חולפות וחשש מהפסד עובר לך בראש. דווקא בגלל שהיינו במצבים טובים מספר פעמים העונה, דווקא בגלל שאנחנו כקבוצה נחושים כל-כך לנצח ולעמוד במשימות שהוצבו בפנינו – אז אנחנו ממשיכים עד הסוף ולא מוותרים. זו בעיני הגדולה שלנו".

האם ניתן לומר, נכון לשלב זה, שהישגיה של מכבי נתניה בליגה הלאומית, הם ההישגים הטובים ביותר שידעה אי פעם קבוצה בליגה הלאומית?
"לגמרי כן. למרות ששיחקתי יותר שנים בליגת העל, הרכב הקבוצה הנוכחי פשוט מיוחד. מה שמאפיין את מכבי נתניה בעידן אייל סגל זה התלכיד, זו רוח הלחימה והאווירה בחדר ההלבשה. אני אומר לך יותר מזה, זאת קבוצה שתנצח את הקבוצה שעלתה ליגה בפעם הקודמת".

מכבי נתניה ממוקמת כעת במקום הראשון, במרחק שמונה נקודות מהמקום השלישי. יש משהו שיכול לקלקל את העלייה?
"רק אנחנו יכולים להרוס לעצמנו. אני באמת ובתמים חושב שאנחנו הקבוצה הכי איכותית העונה בליגה הלאומית. יש לנו את הכלים הכי טובים בליגה ויש לנו את כל התנאים להצליח. כאשר אני אומר כל התנאים, אני מתכוון לכך. רק אנחנו יכולים לקלקל לעצמנו. כל אימון מחדש אנו מתמקדים בערכים ובקו החשוב ביותר למשחק קבוצתי: ריכוז וצניעות".

החיבור בינך לבין דראפיץ וברדה לא חדש. האם יש יתרון להיכרות טובה כל-כך?
"כן, בהחלט. עוד בתקופה בה שיחקתי תחתם בבית"ר תל אביב חוויתי את העוצמות שלהם, את השיטה בה הם מאמינים ואת היחס המיוחד שלהם כלפי השחקנים. מה שמדהים אצלם, שהם לא סוטים מהדרך בה הם מאמינים אפילו לא לרגע. כל אימון מחדש ניתנים לנו כל הכלים הדרושים כדי להתעלות על עצמנו ולשפר את יכולתנו האישית והקבוצתית. הערכה שלנו אליהם היא עצומה, כי השניים מהווים דוגמא אמיתית לצניעות ולעבודת צוות נטולת אגו. באימון אתה לא יכול לדעת מיהו הבכיר. הכל נעשה בהסכמה ובכבוד הדדי".

האם למכבי נתניה יש בסיס מספיק טוב לליגת העל?
"בהחלט כן, בוא תראה לי עוד קבוצה בליגה הלאומית שלא הפסידה 22 מחזורים ברציפות. רק נתון זה מצביע על-כך שיש לקבוצה בסיס לליגת העל. יתרה מזאת, לעניות דעתי, ישנן קבוצות המשחקות היום בליגת העל שאין להן את הבסיס אשר קיים אצלנו וגם לא את שיטת המשחק שלנו. אין לי ספק, שלא מעט שחקנים ימשיכו בליגת העל. ואני די בטוח, שעם חיזוק מתאים והמשך ההכנה והאימונים שאנו עוברים מדי יום, מכבי נתניה תהיה קבוצה אטרקטיבית בליגת העל".

האם אתה, באופן אישי, מסוגל להביא לליגת העל את אותה היכולת שאתה מציג כעת בליגה הלאומית?
"אני פחות אוהב לדבר על עצמי – בוודאי לא לחלק ציונים לעצמי. אני מסתכל על הקבוצה. אני גם מודע למקומי במבנה הקבוצתי, ולכן מה שהצוות המקצועי יראה לנכון לעשות בעונה הבאה כדי לקדם את מכבי נתניה, אני הראשון שאקבל את זה באהבה ובשמחה – בין אם זה להמשיך או לא, אני, מבחינתי, יותר מאשמח להמשיך במכבי נתניה לעוד מספר שנים, כי החיבור שלי עם הקהל ועם הקבוצה הוא מדהים. אני מרגיש שאני ממצה את היכולות שלי בקבוצה ומשקיע ועובד קשה, אבל שוב, השיקולים בסופו של דבר הם של צוות המאמנים והם יתקבלו אך ורק בסוף העונה. בינתיים, יש לנו עוד שורה ארוכה של משחקים והמון מוטיבציה להגדיל הפערים בצמרת כדי שלא נופתע".

כתבות נוספות העשויות לעניין את אוהדי מכבי נתניה: 

יניב מדר – הצלע השלישית במכבי נתניה

ניקו אולסק התגעגע לדשא

מנהרת הזמן: פודי חלפון על נתניה של אז והיום

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן