יניב מדר – הצלע השלישית בסגל מכבי נתניה

6
412
יניב מדר מכבי נתניה
יניב מדר. צילום ניר אנשר

כבר ארבע שנים ברציפות מלווה מאמן הכושר, יניב מדר, את הקבוצות אותן מאמנים סלובודן דראפיץ בהרמוניה עם שי ברדה. ההחלטה להגיע לנתניה הייתה, מבחינתו, הקלה ביותר. כתושב נתניה הוא לא מסתיר אהדתו לקבוצה. בריאיון מיוחד לעיתון נתניה און ליין, מדבר מדר על עבודה בהרמוניה, איך מתקבלות החלטות בשלישייה ומדוע המצב רק ילך וישתפר.

בהיבט של מאמן כושר, האם אתה מופתע מהצלחת הקבוצה?
"הצלחת הקבוצה לא מפתיעה אותי, אלא המהירות בה הגיעה הקבוצה לכושר הנדרש וללכידות המחשבתית. בתחילת הדרך הגיעו לא מעט שחקנים צעירים עם פוטנציאל אדיר. זה נכון שהתחברנו בצורה יוצאת דופן, אבל מעל הראש היה את איום תשע הנקודות – כך שניתחנו את המצב בצורה ריאלית בלבד. העבודה האמיתית היא עכשיו. מדובר בליגה ארוכה ולטעמי קשה יותר לשמר הצלחה ומקום ראשון מאשר להגיע למקום ראשון".

כמה זמן אתם עובדים יחד כשלישיה – סלובו שי ואתה?
"אנחנו יחד כבר ארבע שנים. כצוות עבדנו יחד בבית"ר תל אביב, אחר כך בבית"ר ירושלים והעונה בנתניה".

את סלובודן אתה מכיר תקופה ארוכה הרבה יותר. מתי בעצם נפגשתם?
"אני וסלובו מכירים כבר 17 שנה עוד בימי טוברוק העליזים. באותה עת, בתחילת דרכי המקצועית, שימשתי כעוזר מאמן שלו. לפני ארבע שנים נוצר החיבור של המשולש הזה".

מתי בחרת להתמחות בכושר גופני. בכל זאת, שימשת גם כעוזר מאמן לפני שנים רבות
"תחום הכושר הגופני תמיד העסיק אותי. כחייל בשירות חובה שימשתי כמדריך טירונים במסלולים של יחידות קרביות. מצד שני, תמיד אהבתי כדורגל. כשבגרתי החלטתי לשלב בין שתי האהבות שלי: למדתי אימון גופני וכושר גופני, והתמחיתי בענף הכדורגל. מאז אני נהנה מכל רגע".

בעונה שעברה עבדת בקבוצת בית"ר ירושלים שהגיעה גם לחו"ל, השנה אתה בליגה הלאומית. מה השוני בהכנת הכדורגלנים?
"אלה בהחלט שני דברים שונים לגמרי. בית"ר ירושלים באותה עת נבנתה, מלכתחילה, בהתאמה לאירופה ולליגת העל. היינו צריכים להכניס את השיפורים והדברים המיוחדים שלנו, כשלישייה, על מנת להביא את התוצאות. במכבי נתניה המצב ההתחלתי היה שונה: התחלנו, בפועל, מאפס. בנינו הכל מחדש במטרה לעלות ליגה".

האם אתה רואה דברים משותפים או, אפילו, קווים מקבילים בין בית"ר למכבי נתניה?
"ברור שישנם דברים דומים. מדובר בשתי אגודות מפוארות בליגה הישראלית וזו עובדה. בבית"ר היה טירוף בעונה שעברה, ואילו במכבי נתניה אתה רואה את הטירוף והרצון להצליח השנה. ההישג המשמעותי הוא לא הבאת הקבוצה בחזרה לליגת העל, אלא החיבור, ההתגברות על הטראומה, החזרת הקבוצה לאוהדים, המשחק המשותף. ככל שנתקדם וככל שנשמור על הערכים האלה – כך זה ילך ויתעצם".

יניב מדר על ליגת העל: "אנחנו, כבר כעת, עובדים בקצב ובעצימות גבוהה במטרה מוצהרת להכין את שחקני מכבי נתניה לקראת ליגת העל ודרישותיה שלה"

כאחד שאהד את מכבי נתניה האם, מבחינתך, מדובר במעין סגירת מעגל?
"בוודאי, דווקא בגלל הרקע המקצועי שלי. גדלתי ושיחקתי בבית"ר נתניה, אימנתי בבית"ר טוברוק, עבדתי ביחד עם סלובו בבית"ר תל אביב ובית"ר ירושלים ופתאום עכשיו במכבי. זו בהחלט התרגשות עצומה. אתה לא מבין את ההרגשה לעבוד במועדון שאתה אוהד אותו מילדות, איזו חוויה זה בשבילי ומרגש מאוד לייצג את הסמל הזה. ואתה יודע משהו, לסמל בעידן הנוכחי יש משמעות וזו גאווה אמיתית לענוד אותו".

שחקני נתניה, מעבר ליכולת הטכנית, נמצאים בכושר גבוה. מה הסוד?
"בנינו תכנית מיוחדת, מותאמת אישית וקבוצתית, שאותה אנו מפעילים מתחילת העונה. היום כולם רואים את התוצאות. זה לא פשוט להתחיל את הליגה עם מינוס תשע נקודות. הקבוצה הייתה חייבת להגיע לכושר טוב כבר למשחק הראשון. לא הייתה קיימת אפשרות אחרת מבחינה ריאלית. החוכמה היא לשמור על כושר שיא לאורך תקופה ארוכה, לאורך כל הליגה ולכן מלבד תכנית קבוצתית יש גם את העבודה האישית, כל אחד, בהתאם למדדים שהוא צריך לשפר. ייאמר לזכותם של כל מי שנמצאים במערכת של מכבי נתניה, שהכל מבוצע ונעשה בדייקנות. ממש כמו גוף אחד".

מאמני כושר, לרוב, אינם זוכים לכותרות בעיתונים. האם, באיזשהו מקום, זה מבאס?
"ממש לא. הגישה שלי, כמו הגישה של סלובו ושל ברדה, זו עבודה משותפת ביחד. מדובר על עבודת צוות לכל דבר. צמודים לתכנית העבודה וצמודים לתכנית האימונים. כל החלטה מתקבלת ביחד. זה הסוד שלנו וזה היתרון הגדול שלנו. אימון כושר זה לא רק לרוץ, לחזק או למתוח שרירים, אלא מדובר במערכת לוגיסטית מורכבת של בניית תכנית אימון פרטנית לכל שחקן ושחקן באופן נפרד. בדיקה כיצד הכושר משפיע על מהלכים במשחק, ניתוח משותף עם המאמנים וחיזוק של מה שנדרש חיזוק. מעבר לזה, ששלושתנו מעדיפים שהתוצאות ידברו ואנחנו פחות".

צמד מאמנים נחשב לתופעה נדירה, בוודאי שמדובר בשלישייה. מה אתה חושב על גישתו של דראפיץ, ששלושתכם זו עסקת חבילה אחת?
" סלובו, האדם, הוא עם לב זהב ענק. סלובו המאמן פשוט מאמין בעבודת צוות, מתן יד חופשית ופיקוח מלמעלה בצורה מכבדת ומכובדת. הוא מאמין בדרך מסוימת, שבינתיים מוכיחה עצמה פעם אחר פעם".

במידה ומכבי נתניה תעלה בסוף העונה לליגת העל, האם תכנית האימונים תשונה משמעותית?
"בוודאי, קיימים הבדלים בדרישות למהירות תגובה, מתפרצות ויכולת פיזית כללית. אנחנו, כבר כעת, עובדים בקצב ובעצימות גבוהה במטרה מוצהרת להכין את השחקנים לקראת ליגת העל ודרישותיה שלה. מדובר בהמון עבודה, אבל בקבוצה שלנו מסתבר, פשוט נהנים לעבוד קשה והשחקנים עצמם מבקשים לשפר עצמם יותר ויותר. בעיני זה מדהים ומאתגר עוד יותר".

ריאיונות נוספים במדור הספורט של נתניה און ליין – נתניה העשויים לעניין אתכם:

ניר רוזן טל אומר שלום

אייל סגל – בסך הכל מרוצה

דראפיץ מחבק את האוהדים – ריאיון

6 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן