יוצאי סיירת מטכ"ל במיזם מיוחד למען נערי פנימיית שבילים

0
775
פנימיית שבילים
יוצאי סיירת מטכ"ל בפנימיית שבילים

הצלחה למיזם ייחודי אשר חיבר בין יוצאי סיירת מטכ"ל לבין חניכי פנימיית שבילים. במהלך החודש האחרון החל לפעול מיזם ייחודי בפנימיית שבילים ליד מכללת רופין. במסגרת המיזם נרתמים יוצאי סיירת מטכ"ל המאוגדים בעמותת מסדר דורשי טוב כדי לסייע לנערים ולנערות בפנימיית שבילים לרכוש מיומנויות חיים לאור ניסיונם העשיר במבצעים עלומים.

פנימיית שבילים הוקמה כמיזם ייחודי  של קבוצת ג.י.א מתוך איתור הצורך בטיפול באוכלוסיית בני הנוער המוגדרים כ"אוכלוסיית קצה פוסט אשפוזית" ומתמודדים עם מגוון של קשיים בחיי היומיום. מטרת הפנימייה הינה לקלוט נערים אלו ולאפשר להם מסגרת מיטיבה בה יוכלו לעבור תהליך מקיף הכולל שינוי עמדות ראשוני כלפי עולם המבוגרים ואנשי הטיפול, עבודה פנימית על כוחות ויכולות והתמודדות עם אתגרי ניהול שגרת החיים. הפנימייה מתמחה בטיפול במקרים חריגים ובנערים שחוו מספר רב של חוויות דחייה וכישלון במסגרות אחרות. בפנימייה מושם דגש רב על מוגנותם של החניכים וביטחונם האישי, לצד עבודה מתמדת על תהליכי הכלה והתמודדות.
עמותת מסדר דורשי טוב הנה עמותה ותיקה המאחדת ומאגדת את בוגרי סיירת מטכ"ל לדורותיהם. לאחרונה נוצר קשר בין אשר רוזנברג, מנהל פנימיית שבילים לבין העמותה בניסיון לייצר פעילות משותפת של הלוחמים הוותיקים והנוער בפנימייה. ראשית, וכיאה לבוגרי הסיירת, הגיעו מספר חברים "לבדוק את השטח", הם ביקרו בפנימייה, סיירו במתקנים נפגשו עם אנשים ומיד יצאו לתכנן את הפעילות הראשונה.
בפעילות הראשונה, כך נמסר, יצאו חברי העמותה עם הנערים לפעילות לילית שכללה קומזיץ ומגוון תרגילים בשטח, הפעילות הייתה מוצלחת במיוחד, ומיד הובן שהפוטנציאל במפגש הבין דורי הוא עצום ויתרונותיו רבים מאוד בשורה של היבטים חברתיים, חינוכיים וכמובן פדגוגיים. בתכנית עוד פעילויות רבות ומגוונות כגון מסיק זיתים, הצטרפות לטיולי שטח ועוד.
מנכ"ל קבוצת ג.י.א אבישי פריזדה מסר למערכת נתניה און ליין, כי "מדובר במיזם ייחודי שבא לעזור לאותם נערים ונערות החווים קשיים נפשיים בכדי לשנות את מסלול חייהם ולנסות להטמיע בהם את הערכים שעליהם מושתת היחידה (סיירת מטכ"ל)". עוד הוסיף פריזדה, כי "אני מקווה שבהמשך ייווצרו קשרים שיעזרו לשני הצדדים ובמיוחד לנערים שלנו להגשים את הפוטנציאל המצוי בהם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן