יוסי דורון פותח קלפים (וממש לא מאמין בקסמים)

0
298
יוסי דורון - נתניה
יוסי דורון, חבר מועצת העיר נתניה

 

חבר המועצה יוסי דורון לא מאמין בקסמים. גם לא בקוסמים. הוא מאמין בעבודה קשה ושקטה. רגע לפני שריקת הפתיחה באצטדיון בחוף פולג, התפנה דורון לשיחה על מכבי נתניה, מינויו של סלובודאן דראפיץ' למאמן, מהו תקציבה של מכבי נתניה בכדורגל חופים ומדוע הוא תולה את האשם באי הפיכת כדורגל החופים מחובבני פלוס למקצועני בהתאחדות לכדורגל. וכן, יש לו דעה מוצקה מדוע חייבים להפוך את קונטיקי לחוף המיועד אך ורק לעוסקים בספורט ימי – בעיקר כשענף גלישת הגלים יהפוך לאולימפי בטוקיו 2020.

עונת כדורגל החופים ממש בפתח, ונראה שהקבוצה המקומית מעט נחלשה לעומת קבוצות אחרות שהתחזקו – הן ברכש זר והן בתקציב. למה זה בעצם קורה?
"תרשי לתקן אותך, נתניה ממש לא נחלשה. בדיוק להיפך. נתניה נחשבת לאחת הקבוצות החזקות בענף ואת זה אני, מן הסתם, מבסס על עובדות. בכל שנה, מרגע הקמת הליגה בארץ, נתניה מגיעה לגמר. פעמיים הקבוצה אפילו זכתה בגביע. אני לא רואה סיבה שזה לא יקרה גם הפעם".

אבל בכל זאת, יש קבוצות שהגדילו את התקציב ורכשו שחקנים זרים וגם שחקני מפתח של נתניה עברו לקבוצות מתחרות
"נתניה היא הקבוצה עם התקציב, אולי, הכי גבוה בכל הליגה. תקציב מכובד אשר נע בסביבות 300 אלף שקלים. שוב, אני מזכיר לך, שמדובר בענף חובבני ולא מקצועי. ככזה, אני חושב שזה סכום מאוד יפה ומכובד שמושקע בו. בעניין שחקני מפתח המזוהים עם הקבוצה. קובי בדש, אומנם, עבר קבוצה, אבל יש עוד הרבה מאוד שחקנים טובים בקבוצה מלבדו. הכל עניין כלכלי. מדובר בענף, שבניגוד לכדורגל רגיל, מתקיים חודש וחצי. הענף, כאמור, לא מקצועי וביחס לזמן ההשקעה הכוללת בקבוצה גבוה מאוד. לגבי רכש? מי אמר שנתניה לא התחזקה? יש נכון לרגע זה שלושה שחקנים זרים. אני בכוונה לא אומר מאיפה הם. נשאיר את זה כהפתעה. תחילה דובר שיצטרפו החל משלב רבע הגמר, אך מתברר שהטורניר באירופה מסתיים מוקדם מהצפוי והם יגיעו כבר במחזור השני של הליגה".

מדוע, לטענתך, כדורגל החופים בארץ אינו הופך לענף מקצועני כמו באירופה?
"שאלה מצוינת. האשמה היחידה היא ההתאחדות לכדורגל, שבשל מצבה הכלכלי הפסיקה לפני כמעט שנתיים, כמעט לגמרי, לתמוך תקציבית בענף – מה שגרם לקיפאון. בישראל יש רמה טובה, אפילו טובה מאוד של כדורגל חופים. בלי שום בעיה יכולנו להשתלב בטורניר האירופי המתקיים בימים אלה – אבל לבד אנחנו לא יכולים. מי שצריך לספק תשובות הוא עופר עיני".

מהם הסיכויים שמשרד הפנים ייענה לבקשת עיריית נתניה להפיכת קונטיקי לחוף המיועד אך ורק לספורט ימי?
"נתחיל קודם עם תיאור הבעיה: מיקום המגדל הנוכחי בחוף האמפי מונע מהמציל, בשעות מסוימות, לראות את הקו הדרומי של השובר. זה, בעצם, האזור הכי מסוכן בחוף וריבוי הטביעות שם הוביל להחלטה שיש לפעול ואי-אפשר להשאיר את המצב כמו שהוא. הבעיה היא, שהזזת המגדל תפגע ברוב הספורט הימי המתקיים בחוף. לכן, אנו עובדים כרגע על ביטול המגדל והעברתו לחוף אחר. בנתניה לא חסרים חופים. אנחנו בעירייה לא יכולים לעשות כלום ללא אישור משרד הפנים, שאחראי על הנושא. הוגשו הטפסים והנימוקים ולנו נותר לחכות. הערכתי היא, שהפעם הסיכויים גבוהים מאוד. ככל הנראה שהמהלך יושלם ללא בעיה. זה עניין של פרוצדורה וקצת סבלנות".

לפני כשנה, בתקופה הקצרה בה שימשת כנציג העירייה במכבי נתניה עד שפרשת בשתיקה רועמת, היית בין אלה שתמכו בהבאת דראפיץ וגם במינוי מועמד אחר בטרם נבחר אוסידון. כעת אתה מרוצה?
"אני חושב שאנחנו ברי מזל שמאמן מוכשר ומוצלח כל-כך הסכים לחתום על חוזה במכבי נתניה, במצב שלה היום ועוד לשנתיים. אני מאלה שהתעקשתי על דראפיץ' – עוד בשנה שעברה. לצערי, זה לא קרה, אבל, הנה עכשיו, אחרי העונה המדהימה שעשה דראפיץ' בבית"ר ירושלים, הוא היה הראשון שפנו אליו. אני שמח. סלובודאן הוא בעיני מאמן העונה. המזל של מכבי נתניה הוא האהבה האמיתית והכנה שרוכש דראפיץ' לסמל, לאוהדים ולעיר. הוא מגיע לתפקיד מהמקום הכי נקי שיכול להיות. הוא מכיר, הוא עוקב והוא המאמין הכי גדול במחלקת הנוער שעל זה נתניה רוצה להתבסס בעונה הבאה. בואי נגיד את זה ככה: במצב של מכבי נתניה, זה בכלל לא מובן מאליו שמאמן שסיים את העונה בפלייאוף העליון, חותם בשורותיה. אני מאמין בו, סומך עליו ובטוח בכל ליבי שהוא יעשה בעבודה קשה את כל מה שאחרים יכנו בהמשך קסם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן