טעם של פעם

0
165
אמיה טגה. צילום ניר אנשר לנתניה און ליין - ksn

התשואות להן זכה אמיה טגה מאלפי אוהדי מכבי נתניה, החזירו את מי שגדל בנתניה ונותר עד היום אוהד הקבוצה, לזיכרונות מימיו היפים במועדון. לפני עשור, כאשר אמייה טגה עלה מקבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת של מכבי נתניה, העריכו מיטב פרשני הספורט בישראל שהנער החביב שגדל בקריית עקרון והתחנך מגיל 15 בפנימיית אורט ליבוביץ', יהפוך לדבר הבא בכדורגל הישראלי.

טגה, באותה עת אחד מכוכבי העפלה של נבחרת ישראל הצעירה לאליפות אירופה, היה אז בשיא יכולתו. בגיל 19 שימש כבורג חשוב במכבי נתניה של דניאל יאמר. סיפור סינדרלה התנפץ, כאשר טגה חווה סדרת פציעות קשה, שאיימה לחסל לו את הקריירה. עם נחישות וכוח רצון בלתי נלאה, חזר טגה לליגת העל. בשבת האחרונה זכה טגה לתשואות מצד אלפים מאוהדי מכבי נתניה, שזכרו לו חסד נעורים – גם כשלבש את מדי הפועל עכו. בראיון לנתניה און ליין – ksn הוא מודה, שהיה, נשאר ויישאר לעולם אוהד של מכבי נתניה

הפועל עכו הוציאה תיקו מול מכבי נתניה – האם ניתן לומר שבקבוצה מרוצים?

"למרות שאנחנו, בהפועל עכו, צריכים כרגע כל נקודה – תיקו במשחק כזה, זו תוצאה טובה מאוד. מכבי נתניה היא קבוצה מצוינת, ובגלל התיקו נצטרך להשיג את מלוא הנקודות במשחקים הבאים".

מצבה של הפועל עכו, נכון לשבוע זה, גרוע בטבלת ליגת העל. מהם הסיכויים שתשרדו?

"זה נכון שהמצב שלנו הוא הקשה ביותר כרגע, אבל אנחנו מאמינים שהכול עדיין פתוח. יש, עדיין, שמונה משחקים עד לסיום העונה. מבחינה מתמטית מדובר בפוטנציאל של 24 נקודות – כך שהכול אפשרי, במיוחד שבפליאוף מדובר על התמודדות ישירה עם הקבוצות הנאבקות איתנו בתחתית. ראינו, שגם בשנה שעברה, אפילו שהיה פער גדול עם הקבוצות למטה, הירידה נקבעה רק במחזור האחרון. זה נותן לנו המון אופטימיות".

במהלך המשחק, כאשר הוחלפת, זכית לתשואות מאלפי אוהדי מכבי נתניה. עד כמה ריגשה אותך המחווה?

"אני חייב לציין, שמאז שעזבתי את מכבי נתניה, תמיד כיבדו אותי שהגעתי לשחק מול נתניה. הפעם זה מאוד בלט והיה מאוד עוצמתי. ברור שזה ריגש אותי. כייף לי לראות את זה וכמובן לחוות את זה. אני תמיד הייתי ותמיד אשאר אוהד המועדון של מכבי נתניה – גם כתושב נתניה. יותר מזה, כשיוצא לי, אני מגיע למשחקים של נתניה. וכן, אני בכל פעם מתרגש מחדש".

לאור הפציעות הלא פשוטות והליך השיקום הארוך, האם חזרת לשיא כושרך?

"ברוך השם, בעונה הזו, חזרתי ושיחקתי כמעט בכל המשחקים. אני מרגיש היום מצוין. אני באמת מקווה, שכל הפציעות כבר מאחורי. אני כל-כך אוהב  את תחום הכדורגל, שאני באמת מקווה שאצליח לשחק כמה שיותר – כל עוד הגוף והיכולת יאפשרו לי. אחרי המשפחה, זו ההנאה הכי גדולה שלי".

במבט מהצד, כיצד אתה מנתח את השפעת המצב הכלכלי על כדורגלני מכבי נתניה?

"אין ספק, שאי הבאת משכורת לבית, עם כל יוקר המחיה שיש בישראל, משפיע על כל בן אדם. כל אחד שיאמר אחרת, לא יאמר את האמת. ההשפעה היא, בעיקר נפשית. כולנו זקוקים לתחושת ביטחון ואי-ודאות זה הדבר שהכי קשה לו, לאדם, לכל אדם, להתמודד. ברמה המקצועית, מכבי נתניה עם רוני לוי היא קבוצה מצוינת. אני בטוח, שללא הבעיות הכלכליות, הקבוצה הייתה מסיימת את הליגה הסדירה בפלייאוף העליון. כל הנקודות שהקבוצה צברה בחודשיים האחרונים, יסייעו לה מאוד במאבקי הירידה – כיוון שלטעמי, בכל פעם שנושא השכר והמצב הכלכלי זוכה לכותרות, זה מחלחל ומשפיע על השחקנים".

האם היית רוצה לחזור וללבוש את המדים הצהובים-שחורים של מכבי נתניה ולסגור מעגל?

"אם ירצו, תמיד יש על מה לדבר. אני יכול לומר לך, שהיום אני כבר לא מצפה לכלום וטוב לי היכן שאני. עברתי את הגיל של להתאכזב. אם זה יקרה בעתיד אשמח, ואם זה לא יקרה, אז גם אשמח ותמיד אשאר אוהד של הקבוצה".

לסיום, מה לאחל לך?

"קודם כל בריאות, שזה הדבר הכי חשוב. להמשיך לשחק כמה שיותר ברמות הגבוהות של ליגת העל, כי זה הדבר שאני הכי אוהב לעשות. ושוב, תודה לכל אוהדי נתניה הנפלאים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן