טסים לרקיע עם הפלנתניה

העיר נתניה היא אחת השגרירות של משימת הטיסה לחלל של האסטרונאט הישראלי השני, איתן סטיבה; סטיבה יטוס לתחנת החלל הבינלאומית ויבצע ניסויים ושיעורים בעברית

0
564
מורים למדע בפלנתניה. צילום דוברות עיריית נתניה

במהלך 2022 צפוי האסטרונאוט הישראלי השני איתן סטיבה לטוס לתחנת החלל הבין לאומית. שם יעבור ניסויים ושיעורים והכל בעברית. מדובר במשימה לאומית בשיתוף קרן רמון וסוכנות החלל הישראלית שבמשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה. בתוך כך העיר נתניה היא אחת השגרירות של המשימה והפצתה לתלמידים ולקהל הרחב.

ביום חמישי האחרון התקיים בפלנתניה מפגש ייחודי של צוותי הוראת המדעים. בשיתוף מנהל החינוך של עיריית נתניה. במפגש השתתפו מורים למדעים משכבות הגיל השונות-בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, תיכונים וחינוך מיוחד.

המורים שהגיעו להשתתף בהשתלמות נבחרו להוביל את המשימה בכל אחד מבתי הספר אותם הם מייצגים. התקיימה הכרות עם המשימה. מנהלת המשימה הדר ורניק מטעם קרן רמון, הציגה בפניהם את המשימה לפרטי פרטים, סחפה וסקרנה את צוותי ההוראה להובלה בבתי הספר. המורים התנסו בעצמם בסדנאות, חידונים, הרכבת קיטים ועוד, מידע אותו יעבירו לתלמידים.

פלטפורמה להצעיד את האנושות קדימה

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, התייחסה למשימה בה שותפה נתניה. "הפלנתניה הינו מרכז מדע, תרבות וחלל, הממצב עצמו כגוף מדעי, מקצועי ולימודי. אחד ממשימותיו הוא ללוות צוותי הוראה והשתלמויות בתחום המדע, החלל והאסטרונומיה בפרט. לצד פעילות העשרה לקהל הרחב, לרבות סדנאות, תערוכות וחוגים. אני גאה בפעילותו התורמת כל כך לילדי נתניה."

אתי דהן ראש מנהל חינוך וחברה, מסרה: "מדע, מחקר ופיתוח הם הפלטפורמות העומדות בפנינו בכדי להצעיד את האנושות קדימה. תלמידי נתניה יזכו ליהנות ממהלך פורץ דרך של מחקרים בחלל. תפקידנו לחשוף אותם למידע, לסקרן אותם ולעורר בהם את המוטיבציה להמשיך ולחקור בתחום. בהצלחה לאסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה, תודה ענקית לצוותי המדעים בעיר ותודה לשלי גרינברג, מנהלת הפלנתניה על ההובלה. טיסה נעימה".

מעיריית נתניה מסרו, כי בארוע הוצגה גם יריית הפתיחה של תחרות עירונית לבתי ספר בנושא מיקרו כבידה. מדובר בפעילויות ייחודיות בנות מספר שלבים, כאשר הזוכים בתחרות יזכו להגיע לפלנתניה במהלך שבוע שהותו של איתן סטיבה בתחנת החלל ויקחו חלק באירועים ועדכונים מיוחדים על המשימה מטעם הפלנתניה.

מנהלת הפלנתניה, שלי הרפז גרינברג, הזמינה את בתי הספר להשתתף בתחרות מיקרו כבידה. פרטיה יפורסמו באתר האינטרנט של הפלנתניה. "שמחנו לפגוש את צוותי הוראת המדעים מהעיר נתניה ולהצליח לקיים מפגש פנים מול פנים למרות תקופת הקורונה. בפלנתניה אנו נערכים לכל אפשרות ותוכנית. גם מקוונת וגם במתחם עצמו ומאפשרים לכל מוסד חינוכי המעוניין לקיים אתנו שיתופי פעולה. זאת על מנת להנגיש את המדע והחלל לתלמידים גם בתקופה זו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן