חופי נתניה: שלושה חופים עם נגישות לכיסאות גלגלים

1
2902
חופי נתניה מונגשים עבור ציבור הנכים
חופי נתניה מונגשים. צילום עיריית נתניה

עונת הרחצה החלה ואלפים פוקדים מדי יום את חופי נתניה. בנתניה 10 חופי רחצה מוכרזים, כאשר שלושה (חוף סירונית, חוף הרצל וכן חוף האמפי) מותאמים גם לציבור המתנייד עם כיסאות גלגלים. אולם, אליה וקוץ בה: נתניה היא אכן אחת הערים הראשונות שסללה מסלול המאפשר לנכה על כיסא גלגלים להגיע מהחוף למים, כולל ציוד מיוחד המאפשר ציפה כבר לפני עשור. אולם, מדובר בשביל אחד בלבד המשרת את כל באי שלושת החופים הממוקמים במרכז העיר. כעת, מספר נכים מבקשים הרחבת השירות הייחודי גם לחופים בקצות העיר: חוף בלו ביי שלאחר שני עשורים של בירוקרטיה חזר להיות חוף מוכרז והוא מציע נגישות נוחה עד שלב החנייה, וחוף פולג המאפשר נגישות נוחה עד ובאזור המסעדה המקומית.

עונת הרחצה, שכאמור נפתחה השנה עם השקעה נרחבת בשדרוג חופי הרחצה והמתקנים לטובת הציבור ולרווחת באי החוף בסכום של יותר משלושה מיליון שקלים, לצד שדרוג וחידוש מתקני החופים, לרבות שדרוג המלתחות, סככות צל, הסדרת חנייה ועוד, כללה בין השאר הדרכות והכשרות ייעודיות לצוות המצילים והוסדר מערך האכיפה לרווחת הציבור.\

עיריית נתניה, שכבר הנגישה לפני שנים בהובלת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, את חופי הרחצה- חוף הרצל, חוף סירונית וחוף האמפי, לאנשים המתניידים עם כיסאות גלגלים, כולל מתקני ציפה ייחודיים שמצילי החוף עברו הכשרה מיוחדת להפעילם, הוסיפה השנה סככות ישיבה מונגשות, הכוללות שולחן מותאם לציבור המתנייד בכיסאות גלגלים. 

המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק החופים, טלי מולנר, מסרה לתקשורת, כי  "אין דבר חשוב מנגישות והנגשה של מתקנים ציבורים ובמיוחד חופי הים לנכים. אני הכי נהנית לקבל בימי שבת הודעות מנכים המברכים אותנו על השיפורים שנעשו למענם בחופים".

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה און ליין – ksn: 

כדורגלני מכבי נתניה ניסו כוחם בטורניר השחמט הבינלאומי

זוכות חידון התנ"ך נתניה 2019: עינבר ואחינועם כהן

 

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן