חוגגים פורים – עוגיות מקרוד

5
1918
עוגיות מקרוד, מתכון לעוגיות מקרוד - נתניה מבשלת
עוגיות מקרוד בשלל סגנונות

עם כל הכבוד, חג פורים זה לא רק אוזני המן (אם אתם מתעקשים, תגוללו למטה ותמצאו מתכון לאוזני המן). ישנן המון עוגיות מסורתיות וטעימות, שיגוונו מאוד את משלוחי המנות של כולנו. עוגיות מקרוד על בסיס סולת ובמילוי תמרים הם חלק ממסורת האפייה הצפון אפריקאית. אני מציע לצאת קצת מהקופסא ולהוסיף מעט אגוזי מלך קצוצים דק. אז כנסו למטבח, ליבשו את הסינר כי נתניה מבשלת…

מתכון עוגיות מקרוד – עוגיות סולת עם תמרים ומי סוכר

מרכיבים לבצק:
500 גרם סולת
120 גרם חמאה מומסת
280 גרם קמח
100 מ"ל שמן
מרכיבים לסירופ:
500 גרם סוכר
250 מ"ל מים
מיץ מלימון שלם

מרכיבים למילוי:
250 גרם תמרים בוואקום
חצי כפית קינמון (לא חובה)
קורט הל (בעדינות, תבלין דומיננטי

אופן ההכנה:
נתחיל בהכנת סירופ סוכר. מביאים לרתיחה את המים, הסוכר ומיץ הלימון. מודדים 10 דקות ומורידים מהאש, מצננים בחוץ. המשקיעים מוזמנים להוסיף טיפה או שתיים של מי ורדים.

להכנת הבצק נשלב בקערה את הקמח והסולת. נוסיף את החמאה המומסת ונערבב לאיחוד חומרים. נוסיף את השמן (בכל זאת, מתכון עם אופי טריפוליטאי) ונערבב כמו פעם, בידיים. אם הבצק קשה לעבודה נוסיף כף מים רותחים ונעבד אותו עד שיהיה נוח לעבודה.

נחלק הבצק לשלושה עד ארבעה חלקים, נרדד על משטח עבודה ונשתמש במעט שמן כדי להקל על הרידוד. נערבב את חומרי המילוי, נניח אותם על הבצק ונגלגל כמו רולדה. נחתוך באלכסון לעוגיות.

ישנן שתי דרכי הכנה: נטגן בשמן עמוק כחמש דקות ואז נטבול בסירופ סוכר, לחילופין נאפה בתנור בחום של 180 מעלות 20 דקות ואז נמזוג מעל את סירופ הסוכר.

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם:

בעבע תמר – העוגייה הכי עיראקית שיש

אוזני המן בקלי קלות – מתכון ביתי

מדוביק – מתכון לעוגת דבש מושלמת

עוגת שוקולד קלאסית מושלמת

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

אהבתם? מוזמנים לפרגן באמצעות שיתוף בפייס…

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן