הציל חיי אדם ביום בו סיים קורס חובשים במד"א

חייו של תושב נתניה, שלקה בלבו, ניצלו על ידי צעיר שסיים בהצלחה באותו יום קורס חובשים במד"א; מנכ"ל מד"א ציין את חשיבותם של מכשירי הדפיברילטור ברשות הרבים ובמרחב הציבורי

0
132
מפגש מרגש בין איגור קירקופולו ליהושע רוטשטיין, חובש מד"א שהציל את חייו. צילום דוברות מד"א

לפני כשבוע סיים יהושע (שועי) רוטשטיין את המבחן המסכם בקורס החובשים של מד"א – בציון  100. בסיום המבחן, הגיע אל תחנת רכבת ההגנה בתל אביב כדי לחזור לביתו ברחובות. בזמן ההמתנה לרכבת שמע בכריזת על צורך מידי באיש רפואה.

החניך הטרי הגיע תוך שניות ספורות למוקד האירוע. הוא זיהה גבר כבן 57, שוכב ברציף מחוסר הכרה ללא דופק ונשימה. לצד רופאה שגם הגיעה למקום, החלו לבצע פעולות החייאה מאומצות. תוך שימוש במכשיר מפעם (דפיברילטור) שמוצב באופן קבוע בתחנת הרכבת.

דקות ספורות לאחר מכן, הגיעו למקום כונני מד"א רכובים על אופנועים יחד עם אמבולנס וניידת טיפול נמרץ.

ממד"א מסרו, כי בזכות מכות החשמל והטיפול המהיר של רוטשטיין וצוותי מד"א – חייו של האיש, איגור קירקופולו ניצלו וליבו שב לפעום.

קירקופולו, תושב נתניה, פונה לצנתור והמשך טיפול בבית החולים איכילוב, כשהוא בהכרה וסובל מאירוע לבבי.

מפגש מרגש

כשהתאושש נפגשו השניים באיחוד מרגש. קירקופולו הודה לרוטשטיין על המקצועית אשר הצילה את חייו.

קירקופולו סיפר לאחר המפגש: "אני כבר מרגיש בסדר ומתאושש. אני רוצה להודות למד"א וליהושע שהציל את החיים שלי. מה שעשית בשבילי זה ממש מרגש. עד השנה שעברה עבדתי כאחראי תחזוקה במפעל – והייתי בין היתר אחראי לתחזוקת מכשירי המפעם. כיום אני מבין על בשרי את החשיבות של המכשיר הזה – שפשוט מציל חיים".

רוטשטיין הוסיף בהתרגשות: "לאחר המבחן בתחנת מד"א הייתי בדרכי חזרה הביתה. חיכיתי לרכבת בתחנת ההגנה בת"א. פתאום קראו בכריזה לעזרה רפואית ורצתי למקום. הבנתי מיד שכל שניה קובעת והתחלתי בפעולות החייאה. תוך עיסויים ושימוש במפעם, בדיוק כמו שלמדנו. אני שמח מאוד שהצלחתי לעזור ולהציל חיים בזכות הידע שרכשתי במד"א. התרגשתי מאוד לראות את איגור, שרק לפני שבוע היה בין החיים למוות, עומד כאן לצידי עם משפחתו כשהוא מחייך ובריא. זה שווה את הכל".

אלי בין, מנכ"ל מד"א, התייחס למקרה. "יהושע למרות הכשרתו הטרייה, העניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי והציל חיים כבר ביומו הראשון בשטח תוך שימוש במכשיר מפעם. אנו נתקלים שוב ושוב במקרים רבים בהם מכת החשמל היא הגורם המכריע בדרך להצלת החיים. בלעדיו – היו טרגדיות רבות. מד"א לקח על עצמו את הנגשת המכשירים ברשות הרבים ופועל להגדלה מתמדת של מספרם במרחב הציבורי במטרה להציל חיים בכל מקום ובכל שעה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן