נתניה: הפרשת חלה המונית באירועי שבת עולמית

0
221
שבת עולמית - נתניה
אירועי שבת עולמית. נתניה 2015. צילום רן אליהו

מעל 961 ערים ברחבי העולם, בהן גם העיר נתניה, ישתתפו השנה במיזם הבינלאומי "שבת עולמית", במסגרתה יתקיימו בערים הממוקמות ב-87 מדינות שונות, שורה ארוכה של פעולות במטרה לחזק את האחדות וערכי הקהילה. על-פי הערכות צפויים השנה להשתתף בפרויקט הבינלאומי למעלה ממיליון יהודים וכן קהל רחב נוסף.

פרויקט "שבת עולמית" החל כיוזמה פרטית בשנת 2013 של הרב וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה. שנה לאחר מכן פרץ המיזם את גבולות דרום אפריקה והפך, כמיזם בעל אופי עממי ומקומי, למיזם חובק עולם וקהילות יהודיות. לנתניה און ליין אמר הרב גולדשטיין, כי "השבת יוצרת מעין אי המאפשר למשפחות להיות ביחד. הפרויקט 'שבת עולמית' מציע לכל יהודי, בכל מקום בעולם, הזדמנות לחוות את החוויה, המנהגים והכללים הנלווים לשבת בהתאם ליכולתו ולרצונו. המטרה המרכזית היא מציאת נקודות החיבור והאחדות ולא רק בעת משבר".

בנתניה תרכזנה את הפעילות היחידה לתרבות תורנית והעמותה לחינוך בלתי פורמאלי. למערכת נתניה און ליין – נתניה מסר מנהל היחידה, רועי זלצר, כי השנה, במהלך סוף השבוע הבא, צפויות פעילויות חווייתיות במספר מוקדים ברחבי העיר. "באירועים שיתקיימו במוקדים שונים בעיר ישתתפו תושבים מכלל המגזרים והם אלה שיעשו את השבת לכל כך מיוחדת. שתהיה לכולנו שבת שלום".

ברשימת האירועים המתוכננת: הפרשת חלה המונית שתתקיים בכיכר העצמאות בנתניה ביום חמישי (10.11), בבוקר יום שישי (11.11) תתקיים בבית הספר רימלט צעדה המשלבת בין יום ההליכה הבינלאומי לפרשת "לך לך", ובסיומה תתקיים קבלת שבת עם הצגה של תאטרון "נדודים" ופעילות ספורטיבית. לקבלת השבת ברימלט יצטרפו תלמידי שכבת ה' של בית ספר בגין. בשכונת קריית נורדאו יקיימו תלמידי שכבת ד' מבית הספר נורדאו, קבלת שבת עם גמלאי המתנ"ס. במתנ"ס קריית השרון תתקיים קבלת שבת קהילתית ומוזיקלית. בצהרי יום שבת יתקיים פיקניק המוני בספורטק מזרח נתניה, ואילו עם צאת השבת תתקיים הבדלה המונית ומוזיקלית, בניצוחו של השחקן והזמר גולן אזולאי, בכיכר העצמאות. לדוברי צרפתית תתקיים סעודת שישי ענקית וכן סעודת שבת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן