המציא עצמו מחדש

3
116
מאמן מכבי נתניה רוני לוי

הרגשות של רוני לוי, בימים שאחרי המשחק מול מכבי ת"א, מעורבים. מצד אחד הוא מאוכזב, מנגד הוא מרוצה מיכולת ההקרבה

 —-

לפני כחודש, כאשר נודע על מינויו של רוני לוי לתפקיד מאמן מכבי נתניה, הדעות חלוקות. אלה שתמכו במינוי טענו, שמכבי נתניה מרוויחה מאמן בסדר גודל של מאמן-על בכדורגל הישראלי. הספקנים אמרו שלוי עשה את הצעד מחוסר ברירה .לוי עצמו לא התייחס לדיבורים סביבו. האמת, שגם היום הוא פחות מתייחס לדיבורים ולשמועות למיניהן – כבר באימון הראשון לשחקנים, שראשם היה עמוק בצרות הכלכליות, הוא הבהיר שרק משחק צוות, רוח לחימה ועמידה נכונה על המגרש, תוכל הקבוצה להתאושש.

 מכבי נתניה השיגה תיקו מכובד מול האלופה, אבל אתה עדיין נראה מאוכזב. מדוע?

"כן, אני די מאוכזב – במיוחד לאור מה שהתרחש במשחק עצמו. אם אני מנתח את המהלכים שהיו, אני חושב שהיינו שווים ניצחון. מכבי תל-אביב היא קבוצה נהדרת, עם עומק ספסל ואיכות שחקנים ומשחק מצוינת. אולם, נכון למשחק הנוכחי, למעט השערים שהתל-אביבים כבשו מולנו, הם לא הגיעו למצבי הבקעה. בנוסף, הובלנו פעמיים, איבדנו את היתרון, נכנסנו לפיגור וחזרנו – שזו מחמאה גדולה לשחקני נתניה שנתנו את הכל על המגרש וכמובן לקהל שהגיע בהמוניו ומילא את הבית ותמך לכל אורך הדרך. אז נכון שאני די מאוכזב, מנגד אני מרוצה על משחק ההקרבה והמשמעת הטקטית. ומה שצריך לתקן, נתקן במהלך האימונים. יש לנו עוד לאן לשאוף".

 למרות שמכבי נתניה, נכון לעכשיו היא קבוצה יחסית מוגבלת, עובדה היא שמכבי תל-אביב הובכה. כיצד נערכתם למשחק?

 "במהלך כל השבוע לפני המשחק למדנו את היריבה ואת מהלכיה בצורה יסודית. ההכנה הייתה יסודית והתייחסה לשורה ארוכה של מצבים, תוך ניתוח היתרונות והחסרונות של היריבה. אני לא מתייחס למילה הפתענו או הבכנו – אלה מילים של התקשורת. אני מתייחס אך ורק למבחן התוצאה: חבל, שזה לא הספיק לנו לסיים את המשחק כמנצחים".

אחד האלמנטים שבלטו במיוחד, הוא הלחץ שהפעילו השחקנים לכל אורך המשחק – גם כשנדמה היה שהכוח אזל. האם זה מה שמצפה לנו בכל משחק?

"לחץ לאורך זמן הוא דבר מבורך, ואולם קשה להתמיד בו כשאתה לא שולט מבחינת הנעת כדור והחזקת כדור. כשאתה מחזיק כדור, יותר קל לך לעשות את זה לאורך זמן. ברור שנשתדל לעשות זאת גם במשחקים הבאים".

אם כן, מדוע לטעמך מכבי נתניה לא הצליחה, בסופו של משחק, להשיג ניצחון?

"ערן זהבי ועוד פעם ערן זהבי וכמובן עדן בן בסט. מדובר בשחקנים ברמות הגבוהות ביותר. כאשר יש לך שחקנים כאלה, והיו לי כמה כאלה לאורך השנים בקבוצות השונות – ואגב, גם בנתניה יש לי כאלה, אלה השחקנים שעושים את ההבדל. שחקנים, שגם במשחקים פחות טובים של הקבוצה הם יודעים לעשות את השער מכלום".

 עד הרגע האחרון בחלון העברות היה ברור שקאיודה יימכר. האם הישארותו בקבוצה שוות ערך לחיזוק?

"גם לארי קאיודה וגם כל שחקני סגל הקבוצה משתפרים מאוד מאימון לאימון וממשחק למשחק. אני, קודם כל, מרוצה מאוד מהרצינות, מההשקעה ומההקרבה. אין זה סוד, שבקאיודה פוטנציאל אדיר – כך גם בכל שחקני הסגל".

 נדמה, כי מאז הגעתך הושמו הבעיות הכלכליות בצד. עד כמה זה נכון?

"המצב הוא קשה. עדיין יש בעיות כלכליות ורועי דניאל, קובי בלדב ואלי שגב עובדים מאחורי הקלעים וסביב השעון כדי לסדר ולפתור את הבעיות. אני מתעסק נטו בכדורגל וכך גם השחקנים שלנו. זהו ההבדל העיקרי".

 כשהגעת המטרה היחידה הייתה להשאיר את נתניה בליגה, האם לאור ההצלחות האחרונות הפלייאוף העליון נראה ריאלי?

"החוכמה בכדורגל ובכלל בחיים זה לשאוף תמיד ליותר, להשתפר, לא לשקוע בשאננות ולא להתרפק יותר מדי על העבר. אם נצליח לשמור הקיים לאורך זמן, אז בעוד תקופה אומר לך את דעתי".

 המשחק האחרון התאפיין גם בעודף מוטיביציה. האם, לטעמך, תצליח נתניה לשחזר זאת בשבת הקרובה מול רעננה?

"הכל מתחיל ונגמר באימונים, בתחושת השייכות, בתחושת הרעב וברצון להצליח. אנחנו עובדים על-כך כל הזמן – כאשר לפני כל משחק אנו לומדים את היריבה ומתאימים את המשחק מחדש".

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן